Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir tredje gang jeg henter frem denne, da vi fikk leiligheten i påsken i år og. Har undersøkt om de kjører varer fra butikken på Ustaoset, en det gjorde de ikke. Vi har en jente som har bursdag 23 april, så vi lurte på å reise til Geilo den dagen og spise og så handle for lørdags kvelden, søndag og mandag.

Så nå er det å finne middager til torsdag og fredag. Litt lettere når vi kan fylle på med mat på lørdagen. Middag til søndag og mandagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger er det kjekt å lage gryteretter/lapskaus og slikt ferdig hjemme, ta med og varme opp der man er på tur. Så slipper man å bruke unødvendig mye tid på kjøkkenet i ferien.

Man kan også lage ferdige ostesmørbrød som man pakker i folie og har med. De blir gode når man legger dem ved bålet, eller eventuelt oppå en varm vedovn ei stund (bare pass på at ikke noe smeltet ost eller smør kan renne ut av folien hvis man legger den på ovnen).

Ellers er pasta og ris lettvektere å ta med seg i tørr utgave. Og det er jo alltid koselig å grille pølser på fjellet. Rart hvordan det som smaker kjedelig og trasig hjemme på kjøkkenet blir nydelig mat når man er ute i frisk luft og har et bål framfor seg! :)

For å slippe å dra med seg ørten glass med krydder kan det være greit å heller ta med krydder i noen små poser. Det tar både mindre plass og er lettere å bære. Men igjen så går det ofte an å forberede hjemme. F.eks. om dere skal ha filet av svin, kylling eller storfe til middag så går det an å legge det i marinade hjemme og ta med. Så slipper man å dra med seg olje og krydder.

God tur!

Skrevet

Så langt har jeg tenkt: Kyllingsalat (ferdig laget hjemme) med bagetter. Gryterett med salat og bagetter. Tomatsuppe, egg og makaroni (fiskesuppe til en). Lørdagen skal vi på Geilo og da blir det pizza. Ellers pleier vi å lage pizza selv. Noe kjøtt på søndagen, kjøpt på lørdagen og betasuppe med pølse og bagetter før vi reiser nedover.

Pølse til å grille skal vi ha med. Er ikke så mye krydder der oppe, så litt krydder i småposer var lurt. Ta med folie til å lage ostesmørbrød. Blir noen langturer dersom været er bra.

• 1 år senere...
Skrevet

Da henter jeg denne frem igjen. I fjor kjørte vi til Haugastøl, men i år skal vi ikke der, men til Finse. Da må vi ha med alt igjen og ta toget.

Tar imot tips igjen jeg :) Har fri onsdag og torsdag, så jeg kan lage til en del før vi reiser opp.

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...