Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bør man bruke solkrem med faktor i ansiktet når man tar solarium ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,jeg gjør alltid det,men det er jo opp til hver enkelt.

Skrevet

JA :gjeiper: Du må bruke solkrem over hele kroppen, men ta en litt høyere faktor i ansiktet.

Selv om solarium er fy-fy uansett da... :nei::ler:

Skrevet
JA :gjeiper: Du må bruke solkrem over hele kroppen, men ta en litt høyere faktor i ansiktet.

Selv om solarium er fy-fy uansett da... :nei::ler:

Eller som meg,solkrem i trynet og olje på kroppen,he he

Gjest Gjest
Skrevet
Eller som meg,solkrem i trynet og olje på kroppen,he he

Tror jeg går for den varianten da - jeg gjør det jo for å bli brun. Takk for svar

Skrevet (endret)

Nei, du skal normalt ikke bruke solkrem i solarium, hvis ikke de har funnet på noe nytt det siste året.

Det eneste er at du kan bruke solfaktor for å dekke til områder du ikke vil ha full effekt på. Men solkrem beskytter ikke på samme måte i solarium som i ekte sol.

I solseng er det formelen tid x effekt som er avgjørende. Og bruk en god aftersunkrem eller lotion, eller likesågjerne fuktighetskrem etterpå. Unngå å gå i solarium nydusjet, og unngå å dusje like etterpå.

Solarium er ikke fyfy, men bør brukes med måte. Det kan faktisk friske opp både D-vitaminlageret, humøret og velværefølelsen midtvinters. Men bør som brukes sparsomt. Det skal ikke fungere som grill heller, og kan du gå i ett med grillkyllingen i ferskvaredisken, har du overdrevet det en smule.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Glemte å forklare litt nærmere da jeg svarte sist.. Poenget med å ta solarium er jo for å bli brun og om man bruker solkrem går denne prossessen tregere og mange steker seg ekstra.

Det som er med solarium er at man blir utsatt for opp til 4 ganger mer UV-A -stråler enn fra solen (UV-A aldrer huden og kan forårsake hudkreft). Derfor er det lurt å ha en krem til beskytter mot UV-A -strålene, men som likevell ikke har så høy solfaktor så man kan redusere solingstiden. Fant en fra Juvena som selges på helsekost som bare har solfaktor 6, men som har en beskyttelse på 99% mot UV-A -strålene :jepp:

Det er også lurt å ha en krem som inneholder antioksidanter eller ta det som kosttilskudd. Det motvirker frie radikaler. Frie radikaler fører bl.a. til solskader, solbrenthet og hudaldring).

Ja, er enig i at det kan være godt for kropp og sjel. Jeg sier nå fortsatt at solarium er fy jeg da :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for kjempebra svar. Jeg vet det ikke er bra , det var derfor jeg spurte. Tenkte jeg skulle ta noen få timer i mai. Skal ikke til syden iår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...