Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo:D

tingen er at jeg mister noe helt for jævlig mye hår, heldigvis har jeg tykt da :P

men, jeg bruker en sjampoo som skal gjøre håret rettere, og skal tynne ut.

men betyr det at jeg skal miste så masse hår?

hvis meningen er at jeg skal miste mye hår, så stopper vel det etterhvert så jeg ikke mister alt håret? he he !

eller kan det være noe annet?

at jeg har slitt hår eller sjampoo jeg ikke tåler ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Papirkurven
Skrevet

Har du nettopp begynt å miste hår? Det har nemlig jeg og, og jeg lurer på om det rett og slett er fordi det blir varmere i været.

Skrevet

Om men er litt feilernært, har et dårlig kosthold, er stresset, får for lite søvn osv. vil dette først vises på hud og hår, siden det er kroppens "siste prioritet".

Mitt tips er å gå dagen din i sømmene, og se om det er noe som ikke stemmer der.

Hud og hår trenger også b-vitaminer, så å ta et b-vitamin tilskudd kan være lurt.

Om dette ikke er sannsynlige grunner til ditt hårtap, så har en frisør en gang sagt til meg at håret har en syklus på 7 år. Altså en større utbyttingsprosess hvert 7ende år. Kan jo hende det bare er en slik prosess du går igjennom:)

Skrevet
Om men er litt feilernært, har et dårlig kosthold, er stresset, får for lite søvn osv. vil dette først vises på hud og hår, siden det er kroppens "siste prioritet".

Mitt tips er å gå dagen din i sømmene, og se om det er noe som ikke stemmer der.

Hud og hår trenger også b-vitaminer, så å ta et b-vitamin tilskudd kan være lurt.

Om dette ikke er sannsynlige grunner til ditt hårtap, så har en frisør en gang sagt til meg at håret har en syklus på 7 år. Altså en større utbyttingsprosess hvert 7ende år. Kan jo hende det bare er en slik prosess du går igjennom:)

*Dette kan eg signere på!*

Håret har en syklus på 7 år. Det eg ser en god del er at kvinner som hadde rett hår, plutselig får krøller, de som har tykt, får tynnere....og lista går videre.

ts: Godt kosthold og nok med b-vitaminer er alltid anbefalt!

Ta en titt på varene(sjampo, balsam, styling) du bruker også, er det mye silikon stoffer som ikke er vannløslige så kan det også medføre hårtap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...