Gå til innhold

Barn som leker med krykker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har et par gamle krykker stående som er populært å leke med for jenta mi på elleve og hennes venninne på tolv.

Men i går da jeg kom hjem var de ute og ene skoen til venninna sto igjen i gangen. De hadde gått til butikken, ca. 300 m, og venninna hadde gått på krykker med en ullsokk på foten.

Jeg likte ikke det noe særlig at det hadde gått så langt. Hvis man ser noen på krykker, og senere finner ut at det bare var for morro skyld, så blir det litt rart.

Jeg har sagt nå at det er greit å leke med dem inne og i hagen, men ikke lenger. De ha lovet å ikke gjøre det igjen.

Men jeg husker jo selv da jeg var barn at krykker var spennende, men det er jo ikke noe leketøy. Er det greit å leke med dem eller skal jeg ta og sette dem bort. Hvordan tenker dere?

11 og 12 år, de finner på mye. Synes det er greit å sjokkere naboene osv. Måtte le litt nå. Synes ikke du skal sette føringer, selv om jeg forstår at det kan virke sjokkerende på andre.

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg og venninna mi gjorde akkurat det samme da vi var i den alderen. Broren til min venninne hadde brekt benet og hadde krykker og vi lånte dem så mye vi fikk lov til. Da han var bra igjen og ferdig krykkene pleide vi ganske ofte å ta dem med oss for å leke med dem. Det gøyeste var jo da å ha på en tykk ullsokk på foten slik at jeg ikke kunne gå og måtte bruke krykkene for å komme meg rundt. Tror ikke vi tok skade av å leke litt. Vi hadde mye morro.

Anonym poster: 78f1a1b4e9d01babc0486cdedc479d9c

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke noe galt i det jeg. La barna leke :)

Jeg prøvekjørte bestefar sin rullestol (inne) i en alder av 21. Herregud, kanskje jeg burde bures inne :P

Anonym poster: a717aaf5316407dd8c3f8909130d5cd5

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Gjest Krykkeline
Skrevet

Synes det høres ut til å være en artig lek jeg :)

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Jeg brukte krykker i ca 2 år i strekk pga smerter i foten. Synes det var utrolig frekt, nedlatende og uhøflig når de i klassen brukte å ta krykkene mine for å leke med de. Det var jo beina mine... Noen ganger brukte de andre i klassen også ha "vondt" i foten og komme med krykker på skolen (når de gikk lei av å latesom slengte de bare de vekk), det var heller ikke en fin følelse at andre så på problemet mitt som en lek (og som kunne utnyttes for å slippe feks gym).. Men så lenge barna dine ikke tar andre sine krykker for å leke med de eller latersom at de trenger krykker synes jeg ikke det er et problem.

Skrevet

Ser ikke noe galt i det jeg. La barna leke :)

Jeg prøvekjørte bestefar sin rullestol (inne) i en alder av 21. Herregud, kanskje jeg burde bures inne :P

Anonym poster: a717aaf5316407dd8c3f8909130d5cd5

En venninne av meg satte seg i en annen venninnes rullestol i fjor. Det endte med at hun tippa bakover og ble liggende med latterkrampe på hotellgulvet, fortsatt "sittende i stolen". Eieren av rullestolen (som for øvrig er lam fra livet og ned) lo høyest av alle. Og joda, vi er alle i tjueårene. :P

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

Jeg og venninene brukte å leke med krykkene til ei av mødrene når vi var 10-11 år gamle. Så ødela jeg kneet å måtte bruke krykker lenge, nå bruker jeg av og til å leke med dem.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Fant denne gamle tråden og synes den var litt morsom. Her hos oss lekes det mye med krykker. Har tvillingjenter på 9 år og for to år siden brakk den ene jenta mi benet og måtte ha gips og krykker. Da spurte søster om hun også kunne få krykker, og jeg fikk da lånt et par til slik at de hadde hver sine. Det ble mye krykking og begge ble gode til det. Men skremte bestemor litt da vi skulle i bursdagsfeiring og begge kom på krykker med like kjoler og ullsokk på foten. Og jenta uten gips hadde da ikke fått med seg den andre skoen hjemmefra så hun måtte springe rundt i hagen på sokken.

Har fortsatt ene krykkeparet som er i bruk enda gipsen er borte for lengst.

Anonymkode: a5a4e...33b

AnonymBruker
Skrevet
På Saturday, March 21, 2009 den 19.15, Gjest Gjest_Mor_* skrev:

Vi har et par gamle krykker stående som er populært å leke med for jenta mi på elleve og hennes venninne på tolv.

Men i går da jeg kom hjem var de ute og ene skoen til venninna sto igjen i gangen. De hadde gått til butikken, ca. 300 m, og venninna hadde gått på krykker med en ullsokk på foten.

Jeg likte ikke det noe særlig at det hadde gått så langt. Hvis man ser noen på krykker, og senere finner ut at det bare var for morro skyld, så blir det litt rart.

Jeg har sagt nå at det er greit å leke med dem inne og i hagen, men ikke lenger. De ha lovet å ikke gjøre det igjen.

Men jeg husker jo selv da jeg var barn at krykker var spennende, men det er jo ikke noe leketøy. Er det greit å leke med dem eller skal jeg ta og sette dem bort. Hvordan tenker dere?

Så sett hjelpemidlene for handikappede på loftet, i kjelleren eller kvitt deg med dem. 

Hadde du syntes det var like ok å leke med en rullestol, inne eller ute? 

Ja, jeg husker det var spennende å leke med bestemors krykker, men fikk ikke lov. 

Anonymkode: 62743...cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...