Gå til innhold

Barn som leker med krykker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser begge sidene her.

1. Det er en dårlig uvane at barn leker med krykker - med tanke på at dette faktisk ikke er noe å spøke med. Noen folk bruker krykker og sitter i rullestol for laang tid om gangen.

2. Men likevel - om de går og leker med krykker, eller trestokker fordi du tar fra dem krykkene (de ville sikkert ikke gjort det - men det blir jo samme prinsippet). Hvorfor skal disse krykkene være så hellige? Det er bare to staver med "armlene".

I motsetning til alle de positive uvanene folk har? :fnise:

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde fått betenkeligheter jeg også hvis jeg hadde sett det står single sko i gangen, og ungen(e) på full fart ned gata på krykker. Men så husker plutselig kua at den har vært kalv, vi drev jo på samme viset da jeg var jentunge også. Jeg tror nok jeg ville la de slå seg løs og late som ingenting. Det finnes værre ting å holde på med. Det finnes jo faktisk voksne også som leker seg på denne måten, men da ligger det nok noe mer erotisk bak, her snakker vi om uskyldig lek.

Skrevet

Husker jeg elsket å leke med Bestemor sine krykker når jeg var lita, men jeg fikk ikke lov.. Forstod aldri hvorfor igrunn.. :klø:

Skrevet

Herregud hva folk skal bekymre seg over :roll:

Ja, du kan så si. Enkelte har vel litt for lite å bekymre seg over.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva med et par krykker i julegave, hihi

Enklere Liv-butikkene selger krykker i masse tøffe farger. Kan brukes til å matche antrekk. Men kjenner ingen som hadde krykker på ønsklista si.

Forøvrig synes jeg ungene kan bare leke i vei. Da får de sterke armmuskler.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Synes de er søte jeg :-) La de hinke omkring :-)

Skrevet

Det hadde jeg aldri tenkt over.

Skrevet

<jeg har tilogmed lekt med krykker i voksen alder da min gravide venninne var på do på fiskebrygga og jeg fikk låne dem! jeg hadde det kjempegøy, befriende barnslig og satte masse pris på kilingen i magen da jeg hoppet ekstra langt avgårde eller klarte å holde balansen med beina opp... om dette er et problem for noen, så værsågod, vær sinte over at en heller vil skape koselige assosiasjoner til noe de fleste heller ser på som noe en ikke skal tulle med.

For da vil en gjerne oppfatte situasjonen en er i ganske mye verre, som om ikke et ufunksjonabelt bein er nok, er man også så tustelig og svak at en ikke takler å se folk tøyse rundt på krykker?

Ok men jeg ser jo deres side av saken også da, for det er jo dessverre sånn det er. Sikkert ikke noe gøy å se noen bruke krykker også bare gi dem fra seg igjen og gå videre på beina sine. Men hvorfor er det sånn?

Reflektert in the morning.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest gyalwa ormony
Skrevet

Jeg skjønner på en måte din "barnslige glede" av å leike litt med krykkene jeg, det kan da umulig være så galt å gjøre dette. "Ullsokk-jentene" har det sikkert kjempegøy når de holder på, og skulle de finne på å gå "enbent" på butikken, så dauer nok ingen av det heller :)

Skrevet

Det finnes værre ting å holde på med. Det finnes jo faktisk voksne også som leker seg på denne måten, men da ligger det nok noe mer erotisk bak, her snakker vi om uskyldig lek.

Ser ikke helt den der... Hva er erotisk med krykker?? Skal eg tenne på den hjelpesløse mannen min? Hehe altslags...

Skrevet

Unger som løper rundt med lekepistoler er ok, men leke med et par krykker ... ? Nenei, krykker er ikke leketøy! :roll:

• Liker 3
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Da jeg var ca. ti år, brakk pappa foten. Jeg synes det var kjempegøy å leke med krykkene hans, og var lei meg då han leverte dem tilbake.

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve slike amerikanske krykker fordi de ser litt kule ut.

Skrevet

Jeg har sett at de selger legekofferter i lekebutikken!!!! :O Tenk så respektløst å ta på plaster og leke at man er syk!!!!!!!!!! :ironi:

Nei, ser ikke problemet med mindre de har stukket av med noens krykker, og at de nå står hjelpeløs et sted og ikke kommer seg noensteds,.. :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk aldri leke med krykker som barn, og den gang i dag må jeg si at jeg får veldig lyst til å bare "prøve litt" når jeg ser krykker et sted. Hehe...

MEN for meg går det en grense mellom krykker og rullestol. Jeg synes av en eller annen grunn ikke det er greit hvis folk leker med en rullestol, barn eller unge som tar med seg en rullestol ut og herjer med den og bytter på å sitte oppi. Det er ettellerannet i meg som ikke liker det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk aldri leke med krykker som barn, og den gang i dag må jeg si at jeg får veldig lyst til å bare "prøve litt" når jeg ser krykker et sted. Hehe...

Før var det jo sånn at man måtte skade seg skikkelig for å være så "heldig" at man fikk låne seg noen krykker å gå med. I dag har mange krykker hjemme fordi man ikke låner ut, men man må kjøpe dem.

Krykker er litt spennende og det er lov å prøve litt for voksne også.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Artig lek for ungene det der, de gjør ikke noe annet galt mens de holder på :)

Skrevet

Jaja. Mangt å bekymre seg over. Da mannen min gikk på krykker en stund, var det veldig stas for gutta å låne krykkene til fekting, av alle ting. Alle lever fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...