Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Vi har et par gamle krykker stående som er populært å leke med for jenta mi på elleve og hennes venninne på tolv. Men i går da jeg kom hjem var de ute og ene skoen til venninna sto igjen i gangen. De hadde gått til butikken, ca. 300 m, og venninna hadde gått på krykker med en ullsokk på foten. Jeg likte ikke det noe særlig at det hadde gått så langt. Hvis man ser noen på krykker, og senere finner ut at det bare var for morro skyld, så blir det litt rart. Jeg har sagt nå at det er greit å leke med dem inne og i hagen, men ikke lenger. De ha lovet å ikke gjøre det igjen. Men jeg husker jo selv da jeg var barn at krykker var spennende, men det er jo ikke noe leketøy. Er det greit å leke med dem eller skal jeg ta og sette dem bort. Hvordan tenker dere?
Blekemiddel Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Veldig spennende med krykker... Helt greit å leke med det hjemme, men er enig med deg at å bruke dem på butikken ikke er helt heldig. Med en gang det blir brukt i en situasjonen som kan lure noen er det ikke greit lenger. Endret 22. mars 2009 av Blekemiddel 3
Rosalie Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Veldig spennende med krykker... Helt greit å leke med det hjemme, men er enig med deg at å bruke dem på butikken. Med en gang det blir brukt i en situasjonen som kan lure noen er det ikke greit lenger.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Hva er du redd for? Rykter om at barnet har brekt en fot? Ungene var ute og brukte kroppen fysisk, diktet opp historer, levde seg inn i roller, samarbeidet og hadde det morsomt. La ungene leke. Ser ingen problem med at de humpet litt på krykker. Og kanskje nabofruene i tillegg fikk noe og prate om. En vinn-vinn situasjon. 6
Gjest Charming Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ser begge sidene her. 1. Det er en dårlig uvane at barn leker med krykker - med tanke på at dette faktisk ikke er noe å spøke med. Noen folk bruker krykker og sitter i rullestol for laang tid om gangen. 2. Men likevel - om de går og leker med krykker, eller trestokker fordi du tar fra dem krykkene (de ville sikkert ikke gjort det - men det blir jo samme prinsippet). Hvorfor skal disse krykkene være så hellige? Det er bare to staver med "armlene".
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg tenker man må passe litt på at de ikke bruker krykkene til et annet formål, f.eks. å slippe unna ting. (Jeg vet om flere som lot som om de hadde vondt i foten for å slippe treninger, å dra på besøk til "kjedelige" venner osv.)
Gjest Gjest_Mathilda_* Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hva er du redd for? Rykter om at barnet har brekt en fot? Ungene var ute og brukte kroppen fysisk, diktet opp historer, levde seg inn i roller, samarbeidet og hadde det morsomt. La ungene leke. Ser ingen problem med at de humpet litt på krykker. Og kanskje nabofruene i tillegg fikk noe og prate om. En vinn-vinn situasjon. Helt enig .. uskyldig moro.
Piper Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ser heller ikke noe problem med det, og jeg syns litt synd på de som ikke tåler at barn leker på den måten. Barn er barn 3
Jade Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Hvis jeg virkelig hadde brukket foten og måtte bruke krykker. Burde jeg da bli støtt over at noen barn lekte med krykker selv om de var friske? Eneste problemet jeg kunne sett her, var visst de f.eks. lot som de hadde brukket foten for å slippe unna noe. Eller hvis de slo noen/noe med krykkene. 4
Nienna Skrevet 22. mars 2009 #11 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ser bare fordeler med at de leker med krykkene, og tar dem ut på tur. Jeg ser daglig folk med forstuet fot (for eksempel) i rullestol, fordi de bare ikke behersker krykkene. Og ikke slemt ment i det hele tatt, men å se folk på krykker som absolutt ikke behersker dem er hysterisk morsomt og helt forferdelig. Er vel bare bra at ungene lærer seg krykker før de eventuelt får bruk for dem. 4
Vodecka Skrevet 22. mars 2009 #12 Skrevet 22. mars 2009 Husker når jeg var på ca samme alder (10-11år) at det var fryktelig gøy å leke med bestemor sine krykker! Ei gang skulle venninna mi og jeg hjem til ho og tok med krykkene. Jeg hoppa rundt på de når det kom ei dame bort til oss og sa "off dah, har du skadet deg?" Nei, svarte jeg og vi løp med krykkene under armene! Det jeg vil fram til er at det var veeeldig flaut når noen kom bort og syns synd på meg og krykkene var ikke like spennende lengre. Det er nok bare en liten periode krykker er gøy, så hvorfor ikke hoppe rundt? Så lenge ikke de slår og er stygge med de, ser jeg ikke noe galt i å lekehoppe rundt på ett par krykker!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #13 Skrevet 22. mars 2009 Hvis jeg virkelig hadde brukket foten og måtte bruke krykker. Burde jeg da bli støtt over at noen barn lekte med krykker selv om de var friske? Eneste problemet jeg kunne sett her, var visst de f.eks. lot som de hadde brukket foten for å slippe unna noe. Eller hvis de slo noen/noe med krykkene. Enig
The Kitten Skrevet 22. mars 2009 #14 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ser ikke problemet. Du har forklart at de ikke får leke med det utenfor hagen, og de har akseptert det.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Takker for alle svar. Ser at de fleste synes det bare er positivt at barna lærer seg å bruke krykker. Det er fysisk aktivitet og rollespill som er mye bedre enn TV-spill. De gikk til og med ut i regnet fordi de skulle gå med plastpose på foten. Man vet jo aldri når man ligger der og ikke kan gå uten krykker. Man ser jo ofte folk som sliter med bruke dem. Jeg har aldri brukt det selv, men har jo prøvd og det er ganske slitsomt. Dette er vel en fase som går over når de blir litt eldre.
Vodecka Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Det går nok over,ja. Skal love deg at hvis en av de skulle brukket beinet for alvor, så er de nok hvertfall kurert!
Gjest Marianne Skrevet 4. desember 2010 #17 Skrevet 4. desember 2010 Hei, La de bare leke, det er nå mitt råd. Jeg lekte mye "doktor" selv da jeg var lita, uten at det gjorde noen skade. Både jeg og venninnene mine hadde mye gøy med storebror sine krykker, han hadde brukket foten noen år før. Det var en sommer spesielt at vi drev mye med det der, hinket med "brukne" bein, og ikke så sjelden var "skaden" så alvorlig at vi måtte "amputere" beinet også. Det ble gått turer båre innendørs og til butikken og enda lenger, så... ingen grunn tilå engste seg, de vokser det av seg
sommermor Skrevet 4. desember 2010 #18 Skrevet 4. desember 2010 Vi har også et par krykker stående i boden,som jeg bruker i de verste periodene mine med smerter.De liker lillemor på 7 år å leke med avogtil,det får hun lov til.Men bare inne her i leiligheten.
Gjest Bente Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 Skjønner at dere gjerne vil at denne leken skal foregå innendørs ja, og det er vel helst der det foregår også. Jeg har ikke helt skjønt hva som er fascinasjonen for småjenter og krykker, men det er vel en periode det der også, på samme måte som at de ønsker seg hest til jul Jeg kan ikke se noe galt i det jeg, beklager, så når tvillingdøtrene våre på 8 leker doktor, bandasjerer, "gipser" og krykker omkring med og uten ben, så lar jeg de bare holde på. Synes nesten det er litt søtt jeg da
Gjest brutal_mann Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 Herregud hva folk skal bekymre seg over 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå