Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Cape Town 23. juli.

Er det "vinter" der nå?

Noen som har peil på været, jeg lurer på hva som trengs med i bagasjen.

Får man alt av utstyr til barn der, bleier o.l. ? Småen er så stor at han spiser alt vi spiser, men han trenger gode bleier. ;)

Visa; aksepterer kortterminalene våre norske kort?

I det hele tatt, er det noen som har info til meg om denne byen?

Jeg er clueless.

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Pass dere for kriminalitet og gater uten folk.

Har venner der, og de tar ikke buss, tog, taxi eller går til fots. De kjører...

Skrevet

Da er jo jeg fortapt, som ikke har lappen. ;)

Gjest Poirot
Skrevet

Neida. Men innfødt er svært forskitige.

Forøvrig har jeg hørt det er en fantastisk by, spesielt Table Mountain og Waterside.

Gjest Étoile
Skrevet

Cape Town er en helt fantastisk by ja, men man må være forsiktig.

Det er vinter der nå, men vet ikke helt hva det vil si... du kan kanskje sjekke noen værmeldinger på nettet f.ex? Vi var der i oktober og da var det typiskl vestlandsvær, veldig skiftende og endel vind og regn. Ikke særlig varmt heller. Table mountain var stilig, og Waterfront området er veldig pent. Vi tilbragte veldig lite tid i selve Cape Town, men kjørte en del rundt forbi, bla. oppover mot Stellenbosch og andre vindistrikter, der var det helt fantastisk nydelig - anbefales! Og så var vi en tur ute på selve Cape'en, og det er jo nesten et must når man er i de trakter.

Når det gjelder bleier og sånnt har jeg ikke peiling. Vi brukte VISA de fleste steder, hoteller, restauranter og minibanker, og det gikk kjempefint.

God tur! :)

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg har ikke vært i Cape Town, men jeg har vært i Sør-Afrika. Det er vinter der nede nå, dvs ca 15 - 20 grader på dagen og godt under 10 grader på kvelden. Det er stort sett pent vær på denne tiden av året. Sjekk værmelding på CNN eller BBC.

Du får alt du trenger i Sør-Afrika, ingen grunn til å ta med bleier ol fra Norge. Visa og kredittkort fungerer også bra.

God tur.

Skrevet

Cape Town er en veldig sivilisert by, mhp. at du får kjøpt alt du trenger, med visa.

Den er dessuten langt fra så herjet av kriminalitet som andre deler av SørAfrika, fx. Johannesburg.

Tror ikke du trenger å være hysterisk redd om kvelden, man går ikke gatelangs i smugene der, men taxi gikk helt fint for oss, spurte på hotellet vårt og de advarte ikke mot det.

På dagen gikk vi overalt, uten problemer.

En herlig og romantisk by er det, vi var der på bryllupsreisen og hadde det skjønt (og så billig!)

God tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...