Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 På min arbeidsplass (privat sektor) har vi fått beskjed om at vi ikke kan forvente noe særlig lønnsøkning i år. Jeg jobber i et stort internasjonalt firma, men det går ikke så bra og vi oppnår ikke budsjett. Bonusen er også bare å glemme. Ledelsen har jo "gode argumenter" for dette i og med at arbeidsmarkedet er dårlig og det kanskje til og med blir snakk om nedbemanning. Men jeg synes det er lite tilfredsstillene at vi ikke skal få noen lønnsøkning, og jeg lurer derfor på: Hvordan er signalene på din arbeidsplass? Forventer du lønnsøkning, og i tilfelle hvor stor i prosent?
miss daisy Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg arbeider også innen privat sektor, stort internasjonalt konsern, og forventer en lønnsøkning på 4 - 5 %
Makin' it big Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg jobber også i privat sektor, men innen et felt som egentlig ikke kan sammenlignes med noe annet, og som ikke påvirkes av finanskrisen på samme måte. Allerede fått lønnsforhøyelse på 5.8%.
H80 Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Jeg jobber i en mellomstor IT-bedrift. Vi får bare 2% lønnsøkning i år, men jeg regner med at det blir mer når man inkluderer bonus/provisjon.
Rosalie Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg jobber innen olje og gass-sektoren, og vi merker godt finanskrisen. Vi rir nok også denne stormen av, men det er helt sikkert ikke året for den store lønnsfesten. Å øke indirekte kostnader mye i et år hvor man strammer inn livreima der man kan og har folk permitert, er jo helt idiotisk. Men - bransjen holder på å snu, og vinner vi den ene kontrakten vi har lagt inn tilbud på nå, betyr det to x budsjett i ordreinngang. Og da ser alt plutselig mye lysere ut, både når det gjelder lønnsoppgjøret og bonus.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Jeg gikk nylig fra å være innleid vikar fra et byrå til å bli ansatt som vikar direkte der jeg jobber. Ved dette byttet fikk jeg en lønnsøkning på 6,25% og går også inn under bonusordningen. Om det blir noen bonus vil tiden vise, det kommer an på hvor mye bedriften tjener. Selvsagt har de satt mye høyere mål i år enn i fjor, så det spørs vel hvordan det går. Jeg har hørt at endel arbeidsgivere bruker finanskrisen som en unnskyldning - selv om noen sliter skikkelig er det andre bransjer som gjør det like bra eller bedre enn før, så man skal nok følge litt med. Bl.a. var det en bekjent som ikke fikk fast jobb likevel - da det ble kjent at hun var gravid...ikke planlagt, for å si det sånn. Da var finanskrisa grei å skylde på. :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå