Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ha den med på ferie. Har fått låne så jeg lurer på hvordan de små cd'ene egentlig fungerer. Kan jeg f.eks få sanger på den lille disken fra min vanlige cd? Må jeg bruke pc da.... Hvor mange sanger er det plass til osv.

Hva er prisen på slike små cd'er? kjøper i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hva disker koster, men du får ofte kjøpt dem i pakker på 3, og mine er det 74 minutter på. Får kjøpt på musikkforretninger og elektriske forretning som Elkjøp og Bonus.

For å spille over, må du ha en kabel som går fra cd-spilleren og inn i md-en. Den du låner av har sikkert en sånn, og kan vise deg. Ellers får du kjøpt for en femtilapp på tilsvarende elektriske forretninger.

Min har to uttak fra stereoeanlegget og en som går inn i md-en. Der er det hull med line in og line out.

Så er det sikkert rec-knapp og sånn som du kanskje kjenner fra kassettspiller... pause og sånn. Be den som har denne vise deg, det er sjelden man har en sånn om det ikke er for nettopp slik bruk. Ferdiginnspilte md-er er det dårlig med.

Lykke til - det er et artig leketøy og veldig nyttig og anvendelig.

Skrevet

Hei!

Det er ikke alle stereoanlegg som har uttak, eller det jeg har kan vel kanskje ikke kalles et stereoanlegg men et microanlegg og det har ikke uttak.

Jeg pleier å ta opp musikk fra TV også, MTV, ZTV, Nrk2 osv og radiokanalene via dekoderen vi har.

Skrevet

Min CD-spiller (den kan knapt kvalifisere til å kalles stereoanlegg) hadde ikke uttak til kabelen--det var jo ingen hull der jo!, som jeg sa til fyren bak disken ett frustrert døgn etter innkjøp.

Men discmanen min hadde hull, så da gikk alt så meget bedre. Du kan jo alltids spørre personen du skal låne den av om å få med deg bruksanvisningen hvis den ikke er kastet, jeg synes iallfall det er veldig greit. Da har du alt på en plass og slipper å huske det.

En fempakning med tomme minidiscer koster litt under hundrelappen, det varierer litt fra butikk til butikk. Rundt 80 kr, mener jeg å huske.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar, Bruksanvisningen var kastet og hun tar bare opp fra TV'n. Fikk med ledninger. Den har tre plugger, i forskjellige farger. Går det ikke an å brenne over fra PC'n? Der har jeg så mye god musikk, som jeg har lastet ned. Har ikke stereoanlegg, bare en sånn liten cdspiller,tror dere den går?

Reiser i morgen så dette må jeg få ordnet snart

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Det bør være en smal sak å ta opp ifra de fleste medier med en minidisc. Det enkleste er om du går via en seperat forsterker mellom cd - md.

Inngangen på de fleste bærbare MD'er er en kombinert mikrofon-inngang og medie-inngang. Hos Sony så er denne gjerne kombinert med optisk inngang.

Kobble rett og slett md'en til AUX plugg bak på forsterkeren via nevnte inngang på md. Spill av kilde mens du har md på "rec". Med optisk løsning blir resultatet bedre, da går denne rett i optisk utgang på forsterker/cdspiller og rett i md. Med denne så er du garantert å få pauserom mellom sangene og perfekt lyd.

Minidisc-nation på nettet gir deg fullstendig beskrivelse av de fleste spillere på markedet i hele verden. (husker ikke url'en akkurat nå, skal se om jeg finner siden)

Anbefaler for øvrig at når du kjøper tomme disker, at du får med plastluke på, ikke metall. Metall-lukene bøyer seg som oftest, og kan fort slippe inn dritt alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...