Meaty Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Jeg synes det er veldig fint at Norsk tipping har gjort det sånn at folk selv kan bestemme hvem som skal få en del av pengene de tipper for, den såkalte grasrotandelen. Jeg tipper ikke så mye, men jeg har gitt min andel til Human etisk forbund. Hvis jeg hadde hatt tilhørighet til et lokalt idrettslag hadde jeg sikkert gitt pengene til dem i stedet. Så jeg spør deg som tipper: Har du valgt en mottaker for dine penger?
Gjest Gjesten Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Jeg synes det er veldig fint at Norsk tipping har gjort det sånn at folk selv kan bestemme hvem som skal få en del av pengene de tipper for, den såkalte grasrotandelen. Jeg tipper ikke så mye, men jeg har gitt min andel til Human etisk forbund. Hvis jeg hadde hatt tilhørighet til et lokalt idrettslag hadde jeg sikkert gitt pengene til dem i stedet. Så jeg spør deg som tipper: Har du valgt en mottaker for dine penger? Grasrotopplegget er ikke annet enn et genialt reklamestunt. Klart det er flott, men Norsk Tipping var ikke akkurat uvitende om at avisene kom til å fylles over av leserbrev, annonser, oppfordringer på nettsider osv som reklame for at man skal støtte den og den foreninga. Det er samtidig knall reklame for dem!
Drua Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tror at jeg skal gi min andel til Røde Kors sitt lokallag.
Meaty Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2009 Grasrotopplegget er ikke annet enn et genialt reklamestunt. Klart det er flott, men Norsk Tipping var ikke akkurat uvitende om at avisene kom til å fylles over av leserbrev, annonser, oppfordringer på nettsider osv som reklame for at man skal støtte den og den foreninga. Det er samtidig knall reklame for dem! Dette har jeg faktisk ikke lagt merke til. Men jeg kan ikke se noen ulemper med ordningen, jeg tror at det er en vinn-vinn situasjon for alle parter.
venus_ Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal gi til det lokale idrettslaget eller fotballaget jeg holder med.
liv Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 idrettslaget lillebroren min spiller på får pengene "mine"
Gjest Gjest jente Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Fotballagat til samboeren får mine. Penger til de, cred til meg
Gjest antigartner Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Korpset jeg spiller i, så klart! Jeg også! I tillegg har jeg påvirket venner og familie til det samme :slår:
Reveal Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Her støttes idrettslaget hvor vesla spiller håndball og fotball. Og til opplysning; Grasrotandelen er ikke ment som et reklamestundt fra Norsk Tipping- men som en erstatning for tapte inntekter etter spillemaskinforbudet...
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Jeg støtter min lokale Røde Kors forening
Meaty Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg også! I tillegg har jeg påvirket venner og familie til det samme :slår: Jeg la først ikke merke til smiley'en! "Påvirket", ja!
Gjest missLady Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan fungerer dette da? Neste gang jeg skal tippe sier jeg da bare at pengene skal gå til det-og-det formålet. Må ærlig si jeg ikke heeelt skjønner dette her
Meaty Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan fungerer dette da? Neste gang jeg skal tippe sier jeg da bare at pengene skal gå til det-og-det formålet. Må ærlig si jeg ikke heeelt skjønner dette her Nå tipper jeg på nettet, og på Norsk tipping sine sider kunne jeg bare søke for å finne en klubb/ organisasjon. Jeg vil anta at du kan spørre kommisjonæren om "din" klubb er i systemet, så søker de på dataen og linker deg til klubben, og saken er biff!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå