Zulu Skrevet 9. juli 2003 #1 Skrevet 9. juli 2003 Har akkurat instalert ADSL på pc'en hjemme. Før hadde jeg bare et vanlig integrert modem i pcen og da virket den normalt, men var treg. Nå etter jeg fikk instalert ADSL er det mange sider den ikke klarer å laste inn i det hele tatt. Blant annet får jeg ikke endret profilen min her, kommer ikke inn på microsoft sine sider for å få oppdattert exploreren min etc... Skjønner ikke hvorfor dette skjer... Kjører Windows 98 og har god plass på harddisken... Noen som har noen råd/tips om hva jeg kan/bør gjøre
Gjest Lea Skrevet 9. juli 2003 #2 Skrevet 9. juli 2003 Kanskje leverandøren din kan svare deg? Jeg har ADSL fra Telenor og har aldri hatt problemer med noe som helst (annet enn de to gangene det har vært brudd).
Zulu Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2003 Jeg har også Telenor, og skjønner ikke hva som har gått galt... Skal sjekke med leverandøren jeg... :-?
Gjest Zirine Skrevet 9. juli 2003 #4 Skrevet 9. juli 2003 Har du innstallert brannmuren som følger med adsl pakken? I så fall må den konfigureres.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #5 Skrevet 9. juli 2003 Det kan være brannmuren, eller det eksepsjonelt bedritne oppkoblingsprogrammet som Telenor (ihvertfall inntil nylig) leverte til sine ADSL-kunder, og som alle som ikke har Windows XP må installere for å komme på nett. Det finnes et alternativ som heter RASPPPoE, og som attpåtil er gratis for privatpersoner. Hvis problemet er av typen "virker - virker ikke", samt at maskinen er blitt ustabil, vil jeg anbefale dette. Last det ned på maskinen, og avinstaller så all Telenor-programvaren før du legger inn RASPPPoE. (Du må skrive inn brukernavn og passord for å komme på nett. Dette har du selvsagt fått av Telenor, men det er en liten detalj: Telenor-programmet legger automatisk "@online.no" bak brukernavnet. Det gjør ikke RASPPPoE, så der må du angi "[email protected]" som brukernavn for at det skal virke.)
Zulu Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2003 Takk for tipsene. Skal prøve meg på RASPPPoE jeg nå, så får vi se om det virker.... Angående det med brannmur, så er jeg litt blank... Noen forslag til hva den brannmuren telenor evt leverte heter?? Vet ikke helt hva jeg har jeg :oops:
Gjest Lea Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Telenor leverer ADSL med Norton Antivirus og brannmur. Denne må du riktignok installere selv. Følger enten med som CD eller så kan den lastes ned på Telenors sider.
Zulu Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2003 Okay, da skal jeg sjekke litt rundt det også... Takk skal du ha Lea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå