Frustrert Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Det ble slutt mellom meg og typen for ca 4 mnd siden. Vi treffes hver dag pga jobb, og er stort sett venner. Vi har hatt sex etter det ble slutt, og jeg har fortsatt lyst til å få ham tilbake. Jeg tror han også har følelser for meg, men er litt redd for å bli sviktet/skuffet for at det ikke fungerer. Så til problemet: Jeg er blitt betatt av en annen. Han er kjekk og grei. Dette er også en på jobben, og treffer ham av og til utenom jobb, men sammen med andre kolleger (organisert treff). Jeg har et stort behov for nærhet, og føler ikke jeg får det fra eksen. Er det dette behovet som gjør at jeg ser på han nye? Jeg drømmer om han nye, og har lyst til å bli bedre kjent med ham. MEN, jeg føler meg utro mot eksen, selv om vi ikke er sammen lenger.... Huff, følelser er kompliserte greier altså... Noen som har noen smarte ord å dele med meg?
leirbål Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes du bør holde deg unna han fra jobben til du er helt over eksen din. Hvis du innleder noe med ham, uten å være klar for et nytt forhold, kan du såre ham ganske dypt. Vi damer liker ikke å være rebound vi heller. Når det gjelder eksen din synes jeg du skal skrive ded de positive tingene du hadde i forholdet til eksen din, og alle de negative. På grunnlag av disse listene kan du se om et forhold med eksen din er det du egentlig vil. Hvis det er det, ok. Hvis ikke, vent med nye menn til du er over eksen. Ingen liker å føle seg brukt.
Frustrert Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes du bør holde deg unna han fra jobben til du er helt over eksen din. Hvis du innleder noe med ham, uten å være klar for et nytt forhold, kan du såre ham ganske dypt. Vi damer liker ikke å være rebound vi heller. Når det gjelder eksen din synes jeg du skal skrive ded de positive tingene du hadde i forholdet til eksen din, og alle de negative. På grunnlag av disse listene kan du se om et forhold med eksen din er det du egentlig vil. Hvis det er det, ok. Hvis ikke, vent med nye menn til du er over eksen. Ingen liker å føle seg brukt. Takk for svar Jeg skal prøve å lage meg ei ærlig liste over positive og negative ting. Det med at jeg er betatt av han nye, bør jeg holde dette skjult for eksen, eller fortelle ham om det? Han nye sitter på jobb sammen med meg nå (på et kontor i en annen fløy). Jeg har vært borte hos ham 2 ganger og pratet litt. Han er veldig profesjonell, så jeg tror ikke han har følelser for meg. Jeg har lyst til å spørre om vi skal spise noe mat sammen, siden vi er på jobb samtidig. Bør jeg la vær dette? Prøver å fortelle/villede meg selv at det "bare" er mat... Er i villrede her.... Følelser gjør blind, og jeg klarer ikke helt se hva som er fornuftig...
leirbål Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 hei. Jeg ville ikke nevnt for eksen at du er intressert i en annen mann. Hvis du bestemmer deg for at du vil satse på eksen igjen, kan dette være nok til at han nekter. Hvis ikke, er det jo ingenting han har noe med. Du skriver at han sansynligvis ikke har følelser for deg, og at dere jobber på samme sted. Da er det ikke lurt å vise ham interesse. Det er blir ofte problemer hvis noen på en arbeidsplass innleder et forhold, eller en ønsker det, og viser det. Og sånn som det er nå, virker han ikke viktig nok for deg til det. Du skrev i det første innlegget ditt at du har et stort behov for nærhet. Er det andre måter å dekke det behovet på, enn å lete etter en ny kjæreste? Kan det være at du er litt redd for å være alene? At du trenger å lære å trives i eget selskap? Det er ikke lett å bli singel etter et forhold. Men å kaste seg nn i noe nytt, fordi det kanskje er greit nok, løser ingen problemer. Prøv å tenke på fordelene du har ved å ikke be han på jobben ut på noe: du slipper å møte en du har blitt avist av mange ganger om dagen. Eller du slipper problemer på jobben, fordi de fleste arbeidsplasser ikke tolererer dette i praksis. Og hvis du ikke velger eksen heller, så er du singel når han som tar deg med storm dukker opp.
Frustrert Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2009 hei. Jeg ville ikke nevnt for eksen at du er intressert i en annen mann. Hvis du bestemmer deg for at du vil satse på eksen igjen, kan dette være nok til at han nekter. Hvis ikke, er det jo ingenting han har noe med. Du skriver at han sansynligvis ikke har følelser for deg, og at dere jobber på samme sted. Da er det ikke lurt å vise ham interesse. Det er blir ofte problemer hvis noen på en arbeidsplass innleder et forhold, eller en ønsker det, og viser det. Og sånn som det er nå, virker han ikke viktig nok for deg til det. Du skrev i det første innlegget ditt at du har et stort behov for nærhet. Er det andre måter å dekke det behovet på, enn å lete etter en ny kjæreste? Kan det være at du er litt redd for å være alene? At du trenger å lære å trives i eget selskap? Det er ikke lett å bli singel etter et forhold. Men å kaste seg nn i noe nytt, fordi det kanskje er greit nok, løser ingen problemer. Prøv å tenke på fordelene du har ved å ikke be han på jobben ut på noe: du slipper å møte en du har blitt avist av mange ganger om dagen. Eller du slipper problemer på jobben, fordi de fleste arbeidsplasser ikke tolererer dette i praksis. Og hvis du ikke velger eksen heller, så er du singel når han som tar deg med storm dukker opp. Takk for svar Jeg har bestemt meg for å ikke innlede noe med han nye. Jeg hilser og er hyggelig, men gjør ikke noe mer utav det Jeg tror jeg må lære meg å leve alene. Jeg trives ikke så godt når jeg ikke får den bekreftelsen jeg trenger. Selvtillitten synker flere hakk og jeg føler meg ubrukelig. Men jeg tror jeg må ta første steg mot et liv alene med meg selv, sånn i første omgang. Lære meg å takle en ensom hverdag (som etterhvert ikke blir fullt så ensom som den er nå)
leirbål Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Jeg synes du har tatt en klok avgjørelse. Etterhvert vil du kanskje trives alene? Det er alltid tøft å bo og være en del alene, når man ikke er vant til det. Jeg syntes også det for lenge siden. Men etterhvert likte jeg det. Prøv å få bekreftelse fra vennene dine. Og så kan du jo vurdere å finne andre områder å få god selvtillit på. Begynn f.eks. å si positive ting om deg selv, til deg selv. Minst en gang om dagen, med vanlig høy stemme. Det virker, selv om det er lett å føle seg dum i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå