Gå til innhold

kan pus ha flass?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Overskriften sier vel det meste...

Har en helt svart pus som som har små hvite "rusk" ytterst i pelsen. Har prøvd å grave i pelsen for å se om det er "flass" i bunnen, men det ser ikke slik ut. Ruskene er helt løse, så jeg tror ikke det er luseegg. (om de kan ha det...)

Noen som vet hva dette kan være og om man bør gjøre noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Overskriften sier vel det meste...

Har en helt svart pus som som har små hvite "rusk" ytterst i pelsen. Har prøvd å grave i pelsen for å se om det er "flass" i bunnen, men det ser ikke slik ut. Ruskene er helt løse, så jeg tror ikke det er luseegg. (om de kan ha det...)

Noen som vet hva dette kan være og om man bør gjøre noe med det?

Ja, det er nok flass. Bare å kjøpe flasssjampoo på dyrebutikken ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Flass i pelsen kommer ofte av for dårlig for. Prøv å bytt til et for med et høyere innhold av omega 3 og 6 olje, evt kjøp en olje som kan has på maten. Viacutan, f eks, er fin.

Skrevet

Ok.

Tusen takk for svar!

Vet ikke om pus blir så veldig glad for et bad... men... Kanskje vi prøver med oljen først. Trodde Friskis hadde god kvalitet på foret sitt..

Men VELDIG glad for at det ikke er noe verre!

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)
Ok.

Tusen takk for svar!

Vet ikke om pus blir så veldig glad for et bad... men... Kanskje vi prøver med oljen først. Trodde Friskis hadde god kvalitet på foret sitt..

Men VELDIG glad for at det ikke er noe verre!

Friskis og andre fór fra vanlige matbutikker er ikke på langt nær så bra som de du får hos veterinærer og ordentlige dyrebutikker, så jeg ville ABSOLUTT byttet til hills, royal canin eller iams f.eks. prisene er selvgølgelig høyere men du sparer mye på det i lengden med tanke på sykdommer katten kan få med dårlig fór osv. og du får kjøpt større sekker også. :)

Endret av Cupcakes
Gjest Gjest
Skrevet
Friskis og andre fór fra vanlige matbutikker er ikke på langt nær så bra som de du får hos veterinærer og ordentlige dyrebutikker, så jeg ville ABSOLUTT byttet til hills, royal canin eller iams f.eks. prisene er selvgølgelig høyere men du sparer mye på det i lengden med tanke på sykdommer katten kan få med dårlig fór osv. og du får kjøpt større sekker også. :)

Dessuten spiser gjerne katten mindre av fôret fordi det inneholder mer næring, den blir mettere av mindre :) Katten vår har fått et par esker friskies i det siste fordi vi ikke kom oss til dyrebutikk, og jeg synes han ble mer rastløs og "gnagete" (som om han ville ha mer mat eller næringsstoffer?) i den tida. Kan kanskje forklares med våryrhet også...

(han er kastrert, men blir glad og vill om våren :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...