Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest africa
Skrevet

Hei!

Jeg har to herlige gutter, snille og gode! Det er på 6 og 5 år.

Her er hverdagen vår:

Stå opp, vekke dem, pusse tenner (de gjør det selv). Barn spiser frokost, mens mor lager matpakker. Gjøre oss klare og dra. Levere eldstemann til skole så minste til barnehage. Mor går på skole.

Så tilbake, hente minstemann så eldse, handle på vei hjem. Mor lager middag, mens barn ser på tv (av og til er de med på kjøkkenet og ser på hva mamma gjør). Spise middag, gjøre lekser, se litt mer på tv eller leke et eller anne. Så er det natta, ca kl. 19:30-20:00. Og så videre....

I dag er det lørdag. Vi sto opp kl. 07, barna var sultne og spiste frokost med en gang. Mor hadde mye å gjøre i huset og satte i gang med en gang. Her kommer min bekymring: Føler at jeg gjør de praktiske tingene som skal gjøres. At det selv underholder hverandre og er sammen og leker sammen hele tiden, men at jeg ikke engasjerer meg i det de gjør så mye. Og dette er stort sett alltid. Er jeg fæl mor? Som følelsesmessig ikke er tilstedet for barna sine? Av og til føles det at jeg gjør bare en jobb, det er fæl følelse!!

Takk for tilbakemelding!

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrangler
Skrevet

Ta med det ro du! Tror dette er en helt normal hverdag for de fleste barn og familier.

Gi dem en klem og fortell du er glad i dem når du føler for det - det skal komme fra hjertet. Lek med de, finn på ting sammen med de når du har tid og overskudd.

Tror det er mange, inkludert meg, som føler seg som direktør i AS og ikke som mor, når alt skal organiseres av henting og levering, husarbeid, lekser, etc.

Skrevet

Uff... det der kjente jeg godt igjen.

Skrevet

De kan jo kanskje hjelpe til med noe av det praktiske, så gjør dere det sammen? Synes ellers det virker som dere har det helt vanlig.

Skrevet

Synest du beskreiv en helt vanlig hverdag. I dag har vi her ikke gjort noe særlig. Lille snuppa har sett en del på tv, lekt mye for seg selv. Jeg tar ett fag utenok full jobb, så må jo forsøke å få lest litt innemellom da, selv om jeg må innrømme det ikke alltid er like lett. Vertfall jeg fikk lest litt, så sov jeg en god stund. Etterpå det, så måtte jeg rydde på kjøkkenet og i stua. Men da hjalp 3 åringen da, så da ble det jo noe vi gjorde sammen. ;) Sambo var ute i går, så han var rimelig sliten i dag han også, så han var ikke akkurat særlig deltagende i dag han heller. Men jeg tror lille snuppa vår har hatt en fin dag allikevel og i morgen er det en ny dag, og da får vi komme oss ut alle sammen. :)

Skrevet

Dette hørtes ut som rutinene til oss også.:)

Skrevet

Jeg må holde med de andre og si at detta hørtes ut som en vanlig hverdag. ;)

Men mellom slagene med å sette ut og inn av oppvaskmaskinen, vaske tøy, skifte på sengene osv, så "stjeler" jeg mange klemmer og får beskjed av minstemann at "jeg er suuuper suuuuuuuper glad i deg mamma!" Og det hjelper på både humør og at oppvasken går lettere. Nå er det flinke til å hjelpe å røre litt sausen oxo.

Vi tar heller en avbrekk i hverdagen når det er vinterferie, påskeferie osv. Da vokser hybelkaninene seg store og formerer seg akkurat nok til å ta de når hverdagen setter inn igjen. :)

Gjest africa
Skrevet
Jeg må holde med de andre og si at detta hørtes ut som en vanlig hverdag. ;)

Men mellom slagene med å sette ut og inn av oppvaskmaskinen, vaske tøy, skifte på sengene osv, så "stjeler" jeg mange klemmer og får beskjed av minstemann at "jeg er suuuper suuuuuuuper glad i deg mamma!" Og det hjelper på både humør og at oppvasken går lettere. Nå er det flinke til å hjelpe å røre litt sausen oxo.

Vi tar heller en avbrekk i hverdagen når det er vinterferie, påskeferie osv. Da vokser hybelkaninene seg store og formerer seg akkurat nok til å ta de når hverdagen setter inn igjen. :)

Det sammen her òg. Klemming her og der. Og jeg ser at minsten er flinkere å vise følelser enn eldstemann. Han komme til meg rett før vi står opp å småkose i armkroken min og sier "jeg elsker denne armen", "jeg elsker deg mamma" Når de legger seg er det nesten umulig at de legger seg uten at de gir meg klem/nuss.

Det hjelper til veldig sjeldent, men når de vil gjøre det, gjør de en impnerende jobb! Ellers synes jeg at de gjør nesten alt selv, (finne klær, kle på seg, spise og pusse tenner (om morgen,. om kvelden pusser mamma), synes jeg er veldig bra!

Alikevel føler jeg at det er lite følelser her i gården:(

Men veldig greit å vite at det er mange som har en slik hverdag:) Takk for inspill alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...