Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har en bekjent på facebook som jeg ønsker å bli bedre kjent. Vi har i flere år vanket i samme miljø, men bare vært på "nikk og overfladiske hilsener".

Jeg vet han er single, og selv om han er på min facebook, har jeg aldri chattet med ham før, før sist fredag. Da lurte han bl.a på om jeg var på sjekker'n, noe jeg ikke svarte på.

Jeg har litt lyst å bli bedre kjent med ham og lurer på om jeg skal foreslå at vi treffes for kaffe eller kino et sted.

Planen er å sende ham melding i innboksen på hans facebook.

Hvordan skal jeg få formulert dette (samtidig minske mine sjanser å bli avvist!) på en nøytral måte?

Det lille jeg kjenner til ham, virker han veldig sjenert. Så jeg ønsker ikke å fremstå som pågående "jegerinnen" og skremme ham vekk.

Hjelp meg å ordlegge meg!

Vi er begge i midten av 30 årene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei, vil du være med på en kopp kaffe en dag?" Det enkle er ofte det beste! ;)

Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Greit, men burde jeg ikke skrive mer enn bare det? Skal jeg skrive at det ikke er en date e.l, så han skjønner at han ikke forplikter seg til noe? Som nevnt han er ganske sjenert, jeg vil ikke skremme ham vekk eller fremstille meg selv som for pågående.

Jeg ser han er logga på facebook nå, og jeg føler meg som en fjerdeklassing!!

Skrevet
Greit, men burde jeg ikke skrive mer enn bare det? Skal jeg skrive at det ikke er en date e.l, så han skjønner at han ikke forplikter seg til noe? Som nevnt han er ganske sjenert, jeg vil ikke skremme ham vekk eller fremstille meg selv som for pågående.

Jeg ser han er logga på facebook nå, og jeg føler meg som en fjerdeklassing!!

Nei, ikke skriv at det ikke er en date eller noe.

Skriv noe a la "Det er utrolig hyggelig å prate med deg, så jeg lurer på om du vil ta en kopp kaffe med meg, så vi kan prate mer ansikt til ansikt?"

Skrevet

Jeg fikk spørsmål fra en fyr om å spise overtidsmat sammen. Jeg sa ja og møtte opp. Først var jeg kjempenervøs for at han la noe mer i det (jeg var ikke på utkikk etter kjæreste). Men det gikk greit. Vi spiste en halvtimes tid og ble litt bedre kjent. Vi har spist sammen en gang etterpå, men da samtidig som 2 andre.

Vi prater sammen på jobb og har en hyggelig tone.

Det jeg vil frem til er at det trenger ikke være noen forpliktelser. Bare si at du har lyst til å gå på kafe eller noe, og ingen av vennene dine kan akkurat den dagen. Så skjønner han at det kun er for selskapets skyld :)

Så er dere igang. Blir bedre kjent og ser om det er noe dere har lyst til å gjenta :)

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo la det virke litt tilfeldig. Først snakker du litt løst og fast på chatten. Så nevner du at du skal en tur til byen litt senere. Spør om han vil ta en kaffe da.

Skrevet
Nei, ikke skriv at det ikke er en date eller noe.

Skriv noe a la "Det er utrolig hyggelig å prate med deg, så jeg lurer på om du vil ta en kopp kaffe med meg, så vi kan prate mer ansikt til ansikt?"

Ok Wadjet, nå har jeg tatt mot til meg og sendt denne meldingen :rødme:

Hehe...går det til helvete, skylder jeg på deg :fnise:

Skrevet
Ok Wadjet, nå har jeg tatt mot til meg og sendt denne meldingen :rødme:

Hehe...går det til helvete, skylder jeg på deg :fnise:

Hjelp, nå er jeg helt oppspist av angst! Det har gått flere timer og han har ikke svart på meldingen (selv om jeg ser han er pålogget).

Da tenker jeg følgende:

1) Han fikk panikk og unngår kontakt med meg?

2) Jeg har driti meg loddrett ut (han tror jeg er for pågående)?

3) Jeg feiltoket hans chat og at han ikke er interessert i meg "på den måten"?

Jada, selv om jeg er i midten av 30 årene, føler jeg meg som en usikker fjortis...

Skrevet
Hjelp, nå er jeg helt oppspist av angst! Det har gått flere timer og han har ikke svart på meldingen (selv om jeg ser han er pålogget).

Da tenker jeg følgende:

1) Han fikk panikk og unngår kontakt med meg?

2) Jeg har driti meg loddrett ut (han tror jeg er for pågående)?

3) Jeg feiltoket hans chat og at han ikke er interessert i meg "på den måten"?

Jada, selv om jeg er i midten av 30 årene, føler jeg meg som en usikker fjortis...

Har du hørt noe fra ham?

Hvis han kommer med en unnskyldning om at han ikke er interessert i deg på "den måten", kan du "redde" deg selv ved å si at du heller ikke mente det slik. Du ville bare treffes for gøy.

Håper det går bra :)

Skrevet
Har du hørt noe fra ham?

Hvis han kommer med en unnskyldning om at han ikke er interessert i deg på "den måten", kan du "redde" deg selv ved å si at du heller ikke mente det slik. Du ville bare treffes for gøy.

Håper det går bra :)

Jeg har ikke hørt ett ord fra ham. Enda jeg så han var pålogga lenge både igår og i dag også.... Kjenner at jeg er litt skuffet. Føler meg rett og slett dum nå.

Skrevet
Jeg har ikke hørt ett ord fra ham. Enda jeg så han var pålogga lenge både igår og i dag også.... Kjenner at jeg er litt skuffet. Føler meg rett og slett dum nå.

Du skal slett ikke føle deg dum. Men du skal være glad over at du nå vet at det ikke var gjensidig, så slipper du å kaste bort mer tid på han.

Skrevet

Yes! Jeg fikk positiv svar i innboksen nettopp nå. Ønsk meg lykke til ;)

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

LYKKE TIL!! :bolledeig:

Kjempebra at du tok initiativ!!

Håper det går bra for dere!

Gjest missLady
Skrevet

Så bra! Lykke til! :)

Skrevet

Der kan du se! :)

Tenk deg selv, hvis du hadde fått en slik melding, hvordan hadde du reagert? Enten hadde du vært interessert og blitt kjempeglad, eller så hadde du ikke vært interessert men blitt smigret. Ingen store feil kan begås, med andre ord.

Lykke til :)

(han brukte sikkert bare litt tid på å tenke ut et svar som ikke fikk ham til å virke overlykkelig :fnise:)

Gjest Gjest
Skrevet

Smart fyr... Hard to get. ;-)

Skrevet
Smart fyr... Hard to get. ;-)

Hard to get, er vel det fjortiser elsker å drive med!

Skrevet
Hvordan gikk det?

Tja...nå tviler jeg på om det er verd energien.

Riktignok fikk jeg positiv svar, og han ba meg forslå noen dager. Samtlige dager jeg foreslo, passet ikke for ham. Noen av grunnene han oppgav var direkte teite, syns jeg i mitt stille sinn. Jeg mener at er man tilstrekkelig interesert, så slipper man alt i hendene for å møtes!

Nå logger han seg av, straks han ser at jeg er pålogget.

Spiller han hard-to-get, kan han bare drite og dra. Jeg gidder ikke bruker energi på sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...