Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er greia... Vi lå i senga og snakket løst og fast før vi skulle sove. Vi snakker litt om når vi er fulle, og jeg sier: "Du er ikke så hengiven i fylla som du var før, du er faktisk nesten ikke det i det hele tatt"

Han: "Hengiven? Hva betyr det?"

(Jeg er ikke sikker på om han tuller eller ikke)

Jeg: "Vet du ikke hva det betyr?"

Han: "Nei?"

Jeg: "Hehe, my point exactly."

Han blir POTTESUR, snur seg og vil ikke snakke med meg. Jeg prøver å si unnskyld og spørre hvorfor han ble SÅ sinna, men får ikke komme til engang, "NEI DET FÅR BARE VÆRE. NEI! GOD NATT!"

Jeg sier forsiktig at han ikke bare må si at han er sint rett før vi skal sove og nekte å snakke om det, "JEG HAR NETTOPP GJORT DET!" sier han bare da.

Jeg syntes jo ikke det var morsomt fordi han var så "dum" at han ikke visste hva det ordet betydde, det var bare litt morsomt fordi det understrekte poenget mitt sånn... :( Jeg mente det jo ikke vondt.

Er det bare meg eller er dette helt utrolig barnslig? Jeg blir nesten litt sint selv nå, dette blir for dumt å krangle om. Vi er ikke 12 år heller. Vi må da kunne snakke om det.

Han har aldri reagert sånn heller så det kom sånn utav det blå. Jeg skjønner ingenting :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje traff et sårt pungt med det du sa. Og er helt enig med deg i at det er helt utrolig teit av han å "cut you off" og ikke snakke om hvorfor akuratt det gitt inn på han..

Skrevet
Jeg tenker at du kanskje traff et sårt pungt med det du sa. Og er helt enig med deg i at det er helt utrolig teit av han å "cut you off" og ikke snakke om hvorfor akuratt det gitt inn på han..

Ja, jeg gjorde nok det. Og nettopp derfor ville jeg jo unnskylde meg :(

Gjest nattjenta
Skrevet

Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en som ikke visste hva hengivenhet betydde!! Det er en av grunnsteinen i et forhold i mine øyne.

BORTSETT fra det, som var min mening om mitt, så aner man jo virkelig aldri hva som treffer ømme punkter hos et annet menneske. I forhold treffer man nok disse punktene i tide og utide. Det er ikke farlig så lenge man kan prate om hva og hvorfor det traff. Slik vokser man jo seg nærmere hverandre. Problemet kommer bare om den truffede personen ikke vil snakke om det.

Gi han litt tid du, prat om det rolig og vennlig i morgen:)

Skrevet

Kanskje han ble sur fordi du lo av et ord han ikke visste helt betydningen av!?

Jeg tror det! Det er ikke morro å bli ledd av bare fordi man ikke forstår alle ord!

Sier ikke at det var det som skjedde nå, men dersom du lo han i ansiktet uansett det ene eller det andre, så er jo det veeeeeldig ufint. Tenk deg det selv hvordan du ville følt det!

Hva legger du i ordet "henngiven" egentlig?

Skrevet
Kanskje han ble sur fordi du lo av et ord han ikke visste helt betydningen av!?

Jeg tror det! Det er ikke morro å bli ledd av bare fordi man ikke forstår alle ord!

Sier ikke at det var det som skjedde nå, men dersom du lo han i ansiktet uansett det ene eller det andre, så er jo det veeeeeldig ufint. Tenk deg det selv hvordan du ville følt det!

Hva legger du i ordet "henngiven" egentlig?

Jeg lo som sagt fordi det understrekte poenget mitt, ikke i seg selv fordi han ikke forstod ordet. Men jeg ser så klart hvordan han kan ha mistolket meg. Likevel, man snur da ikke ryggen og er pottesur og sier god natt uten å la personen forklare seg og si unnskyld?

Det er jo aldri bra å legge seg sinte på hverandre... jeg får i hvert fall ikke sove med det første nå, når jeg skal ligge her med dårlig samvittighet og lure på om han er like sint i morgen :(

Hva jeg legger i ordet hengiven? Tja, kjærlig og engasjert i en person?

Gjest hopeful
Skrevet

Han virker en smule hårsår spør du meg...

Gjest nattjenta
Skrevet

Hengivenhet er en måte å være på. Et ærlig hjerte som sier "jeg trenger deg".

Å være hengiven er å gi seg seg helt til en annen person/ til livet/ til jobben etc.

Det er å være aktivn i kjærligheten.

BEklager hvis du egentlig spurte Haris P og ikke meg:)

Skrevet

Det som er så irriterende med jenter er at når gutter spør hva ting betyr, - så svarer aldri jenter på spørsmålet men heller latterliggjort.

Om gutten gjentar spørsmålet om hva ordet hengivenhet betyr så fortsetter dama med å ikke svare.

En siste gang prøver gutten seg; fortell, hva betyr hengivenhet så kan jeg svare deg, - og dama svarer enda ikke på hva hengivenhet betyr.

Kan man tenke seg noe mer provoserende?

Skrevet

Det her er kanskje litt off topic, men da jeg leste det nattjenta skrev slo det meg at jeg antakeligvis ikke kunne ha vært sammen med en som ikke vet hva "hengiven" betyr. Ikke i overført betydning, som nattjenta kanskje mener det, men fordi jeg ikke kunne ha vært sammen med en med et ordforråd på linje med en fjerdeklassing.

Skrevet (endret)
Jeg lo som sagt fordi det understrekte poenget mitt, ikke i seg selv fordi han ikke forstod ordet. Men jeg ser så klart hvordan han kan ha mistolket meg. Likevel, man snur da ikke ryggen og er pottesur og sier god natt uten å la personen forklare seg og si unnskyld?

Det er jo aldri bra å legge seg sinte på hverandre... jeg får i hvert fall ikke sove med det første nå, når jeg skal ligge her med dårlig samvittighet og lure på om han er like sint i morgen :(

Hva jeg legger i ordet hengiven? Tja, kjærlig og engasjert i en person?

Jeg tror ikke at du lo av han for å håne han, men kanskje han ikke visste hva det ordet betød!

Jeg har vært med min samboer i 7 år, og jeg har i hvertfall lært meg at man aldri skal le av partnerens kunnskaper, hverken på godt eller vondt!

Selvsagt så skal man ikke snu ryggen til selvom man blir fornærmet, men jeg er av den oppfatning at man ikke skal fornærme andre heller! Dette kan unngås!!!

Så klart er det ALDRI bra å legge seg mens partnerne er sure på hverandre, det er forferdelig!

Det lureste nå er å la gutten din sove, så kan dere prate ut om dette i morgen!

Ta utgangspunkt i at han ble såret av det du sa......Jeg tror han ble det!

--

Det som er så irriterende med jenter er at når gutter spør hva ting betyr, - så svarer aldri jenter på spørsmålet men heller latterliggjort.

Om gutten gjentar spørsmålet om hva ordet hengivenhet betyr så fortsetter dama med å ikke svare.

En siste gang prøver gutten seg; fortell, hva betyr hengivenhet så kan jeg svare deg, - og dama svarer enda ikke på hva hengivenhet betyr.

Veldig enig med waco!

Ingenting er mere provoserende, barnslig, og uhyre unødvendig samt dumt enn dette!

Endret av Silmarill
Skrevet

Ugh... jeg skal være følget hans på en fest i morgen kveld. Og siden han skal på jobb i hele morgen treffer jeg ham ikke før rett før vi skal ut døra nesten.

Det frister mer å ikke gjøre meg klar til han kommer hjem, og si "jammen du er jo så sint på meg at du ikke engang vil snakke med meg så jeg trodde ikke du ville ha meg med i kveld" :roll:

Jeg kommer så klart ikke til å faktisk være så barnslig tilbake, da. Men jeg har faktisk planlagt i 2 dager nå hva jeg skal ha på meg i morgen, og skal attpåtil farge håret, fordi jeg vil være fin for ham. Men nå føler jeg meg bare som en dust :(

Gjest hopeful
Skrevet

Du må ha forferdelig dårlig erfaring med damer! Syns du stadig dukker opp med innlegg som er gjennomsyret med dårlig skjult, innestengt aggresjon mot kvinner generellt.

Stemmer det?

Skrevet (endret)
Jeg tror ikke at du lo av han for å håne han, men kanskje han ikke visste hva det ordet betød!

Jeg har vært med min samboer i 7 år, og jeg har i hvertfall lært meg at man aldri skal le av partnerens kunnskaper, hverken på godt eller vondt!

Selvsagt så skal man ikke snu ryggen til selvom man blir fornærmet, men jeg er av den oppfatning at man ikke skal fornærme andre heller! Dette kan unngås!!!

Så klart er det ALDRI bra å legge seg mens partnerne er sure på hverandre, det er forferdelig!

Det lureste nå er å la gutten din sove, så kan dere prate ut om dette i morgen!

Ta utgangspunkt i at han ble såret av det du sa......Jeg tror han ble det!

Ja, det er jo helt tydelig at han ble såret.

Endret av Haris Pilton
Skrevet (endret)

eh, feil. *edit*

Endret av Haris Pilton
Skrevet (endret)
Du må ha forferdelig dårlig erfaring med damer! Syns du stadig dukker opp med innlegg som er gjennomsyret med dårlig skjult, innestengt aggresjon mot kvinner generellt.

Stemmer det?

Dette var ikke passende å si til waco denne gangen mener nå jeg.....

------------------------------------------

Ugh... jeg skal være følget hans på en fest i morgen kveld. Og siden han skal på jobb i hele morgen treffer jeg ham ikke før rett før vi skal ut døra nesten.

Det frister mer å ikke gjøre meg klar til han kommer hjem, og si "jammen du er jo så sint på meg at du ikke engang vil snakke med meg så jeg trodde ikke du ville ha meg med i kveld" :roll:

Jeg kommer så klart ikke til å faktisk være så barnslig tilbake, da. Men jeg har faktisk planlagt i 2 dager nå hva jeg skal ha på meg i morgen, og skal attpåtil farge håret, fordi jeg vil være fin for ham. Men nå føler jeg meg bare som en dust :(

Du ordner deg til denne tillstelningen - snakk med han om at du føler du var dum i går, og at det ikke var på noen måte vondt ment (dersom du selv mener det) skål med han, kyss han og be om unnskyldning (selvsagt, dersom du selv mener det da)

Det er alltid smart å være litt ydmyk - spesielt dersom man bør være det..............

Man vinner mest på det!

Ja, det er jo helt tydelig at han ble såret.

Å ja, han ble nok mer såret enn du aner og jeg tror ikke at det var din hensikt kjære deg :klemmer:

Det merker jeg på måten du skriver om det og i det hele tatt skriver om hendelsen ;-)

Endret av Silmarill
Gjest nattjenta
Skrevet

Perfekt! Vær daten hans imorgen, smil og vis hengivenhet til ham. Du er jo glad i han! Og da ser han at du er ganske flott, og ikke en farlig kulefisk med pigger ute. Da slapper han av og når det faller seg naturlig å ta en grei prat om emnet gjør du det. Udramatisk er ofte veien å gå:)

Skrevet (endret)

Årh, tankeballen ruller i hodet mitt nå og blir bare større og større, haha. Det er DERFOR man ikke skal legge seg når man er sinte på hverandre! :murvegg:

Jeg tenker på alle de gangene i det siste han har trykket på helt feil knapper og jeg ikke har reagert i nærheten av sånn som han gjør nå. Da mener jeg feil knapper, på samme nivå som å vitse om kreft til en som nettopp har fått diagnosen, eller å si til en voldtatt jente "det var vel ikke SÅ ille?". (det var ikke samme situasjonene/utsagnene som disse eksemplene så klart, men i samme kaliber) og jeg ikke har reagert sånn som han gjorde i kveld. Jeg har bært på smerten av det han har sagt, som han ikke har forstått alvoret i selv.

Derfor føles det litt ekstra sårt å ligge på sofaen nå. I hvert fall når jeg, i motsetning til han, ønsker å bli tilgitt for at jeg traff et ømt punkt selv om jeg ikke mente det vondt.

...forresten, jeg skal ikke lage noe stort nummer utav det i morgen, for dette handler jo tross alt om at jeg har vært dum, og ikke han. Ville lufte de tankene her i natten :)

Endret av Haris Pilton
Skrevet

:ler: Slike "krangler" er typisk for forhold ja.

Jeg ser absolutt humoren i at han ikke vet hva hengivenhet er, når du forteller at han ikke er så hengiven slik han var før. Man må da kunne ser humoren i akkurat et slikt spørsmål i en slik setting. Jeg har vært i mannen din sine sko, flere ganger, og når mannen min ler av meg da, så tenker jeg meg om en runde før jeg forstår hva han ler av. Og da må jeg le jeg også. Men så føler jeg meg ikke truet som person fordi jeg ikke kan et ord heller da. Selv om det er et ord "alle" kan. Hvis det ikke er et fremmedord, fagord o.l. men et hverdagsord så er det jo uhyre morsomt. Da lurer jeg fælt på hvordan jeg h*"%/#e kan ha ungått dette ordet. :fnise:

Men kan altså hende mannen din ble veldig såret fordi han følte du lo av han og ikke setningen i akkurat den settingen. At han kanskje følte du er en "bedreviter" både med tanke på ord, følelser og forhold. Så han reagerer litt barnslig, men følelser kan man sjelden styre. Så sur får man få lov til å bli, selv om jeg personlig synes det er unødvendig. Det som jeg ikke synes er noe som helst tilgivelig er å snu seg for å sovne. Da klikker jeg i vinkel.

Og btw, så kan det hende han var sliten, overtrøtt og dermed lett sur og irritabel. At det ikke ligger noe dypt bak reaksjonen hans, som f.eks. at han følte seg såret eller at du belæret han. Og så sovnet han siden han var så stuptrøtt, og vet ikke egentlig hvor oppskaket du ble av hans reaksjon igjen.

Siden han har bestemt seg for å sove, så må du prøve å riste hele greia av deg, for akkurat nå kan du ikke ordne opp i noe som helst. Og det fører bare til at du irriterer vettet av deg.

Ta en seriøs prat i morgen før dere går ut. Slike episoder som dette (om det er noe som ikke skjer til stadighet) er egentlig ikke-episoder om man ser ting i større perspektiv. Dette kan løse seg ved to setninger eller to timers samtale. Det blir opp til dere to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...