Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hårskom
Skrevet

Jeg er så vannvittig lei av håret mitt at jeg snart ikke årker å se meg i speilet lenger. Har med årene fått et ganske så håpløst hår, det tåler ingenting og blir veldig fort slitt. :sukk: I tillegg er det veldig tynt (hårstråene er tynne) og jeg mister mye hår hele tiden. Har valget mellom å lufttørke det å få brusete, umedgjørlige krøller eller å føne det tørt og bruke rettetang, med det resultat at jeg bruker hårføner og rettetang ganske ofte. Nå er jeg imidlertid så lei av den samme sveisen hver eneste dag (enten hestehale eller løst og kjedelig) at jeg har bestemt meg for at noe må gjøres.

Ettersom jeg ikke kler kort hår, er det begrenset hvilke muligheter jeg har til å klippe det fint. Håret mitt er også ganske glatt og flatt og er umulig å style på noen som helst kul måte. Derfor har jeg kommet frem til at det eneste alternativet for å få litt forandring er å farge det. Har brunt hår fra før, men ønsker å farge det litt mørkere, men så lurer jeg på om jeg kan risikere at hele håret blir fullstendig ødelagt av fargingen ettersom det tåler såpass lite fra før? Er det noen med slitt/umulig hår som har farget det, og hvordan ble i så fall resultatet? Noen som har evt. andre tips til hva som kan gjøres med et slikt hår?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pest_*
Skrevet

Jeg ville ha stripet det mørkere med en glansvask.

Du får forandring, det sliter ikke så mye på håret og du får et spill. Om du er modig så velger du en med rødtoner.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Hva koster en slik glansvask hos frisøren? Og hva er forskjellen på glansvask og vanlig farging? Jeg vil helst ikke ha noe med rødt i, bare en fin og naturlig, mørkebruk farge.

Skrevet
Takk for svar. Hva koster en slik glansvask hos frisøren? Og hva er forskjellen på glansvask og vanlig farging? Jeg vil helst ikke ha noe med rødt i, bare en fin og naturlig, mørkebruk farge.

Hei. Du har et veldig vanlig skandinaviskt hår. Det er alltid godt å få klippet vekk spisser som er slitte.

Det eg vil anbefale deg er først å skaffe deg gode produkter som kan hjelpe deg til et finere hår.

Hvis du vil luft tørke hadde eg kanskje brukt en kombinasjon av en krølle spray og en antifrizz våtspray. Bruk antifrizz forsiktig fordi du har tynt hår og det kan klappe seg hvis du bruker for mye. Resultat blir fine myke krøller uten bruset.

Vil du tørke og rett håret så ville eg først brukt et varmebeskyttende produkt...dette for at du ikke sliter mer på håret ditt!

Med farge så er en minicolorasjon snillere mot håret. En vanlig farge vil du få en tydelig ettervekst, mens en minicolor vil skli litt ut etterhvert.

:)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei. Du har et veldig vanlig skandinaviskt hår. Det er alltid godt å få klippet vekk spisser som er slitte.

Det eg vil anbefale deg er først å skaffe deg gode produkter som kan hjelpe deg til et finere hår.

Hvis du vil luft tørke hadde eg kanskje brukt en kombinasjon av en krølle spray og en antifrizz våtspray. Bruk antifrizz forsiktig fordi du har tynt hår og det kan klappe seg hvis du bruker for mye. Resultat blir fine myke krøller uten bruset.

Vil du tørke og rett håret så ville eg først brukt et varmebeskyttende produkt...dette for at du ikke sliter mer på håret ditt!

Med farge så er en minicolorasjon snillere mot håret. En vanlig farge vil du få en tydelig ettervekst, mens en minicolor vil skli litt ut etterhvert.

:)

Minicolor? Nå ble det mange nye ord her, skjønner at jeg ikke er helt med på hårfronten. Hva er minicolor og hva er forskjellen på det og vanli color?

Skrevet
Minicolor? Nå ble det mange nye ord her, skjønner at jeg ikke er helt med på hårfronten. Hva er minicolor og hva er forskjellen på det og vanli color?

Unskyld, er ikke vant til å bruke ordet glansvask....

En minicolor en en glansvask....det vi kaller glansvask i dag er kun glans tilført håret, ikke fargepigmenter.....derfor blir minicolor riktig ord....men på en måte det samme.

Forskjell på en minicolor og vanlig farge er at minicolor sklir ut etterhvert...mens en vanlig farge er permanent farge og sitter i til du får en ettervekst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...