Gå til innhold

noe som plager meg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hønemor_*
Skrevet

heisann.

har et barn på snart to år.barnefar og jeg er veldig forskjellige, og er noen ting som plager meg og som jeg lurer på hvor alovorlig/ikke alvorlig kan være for barnet.

han "lyver" til barnet for å få det til å bli med på det han vil. og holder ikke avtaler han har gjort med barnet.

han "tvinger" seg til kos med barnet,selv om barnet ikke vil.dette gjør også besteforeldre(hans foreldre)

hvis det er noe barnet vil ha,eks pappa kan jeg få se barnetv,el hvis det skal få noe av fordel-så må barnet gi far en kos/kyss først.gjør det ikke det får det ikke denne tingen.el far blir"skuffet".

han lærer barnet på tull sef. å si til kompiser at "du er ikke fin" el. du er æsj!eller han kan sitil barnet , du er ikke fin.

for meg er disse tingene helt feil og jeg bekymrer meg litt.

hva syns dere`?kan dette ha en dypere negativ virkning på barnet eller uroer jeg meg unødig?

er litt vanskelig å beskrive situasjonene,men det pågår kontinuerlig. snakker ikke om engangstilfeller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
heisann.

har et barn på snart to år.barnefar og jeg er veldig forskjellige, og er noen ting som plager meg og som jeg lurer på hvor alovorlig/ikke alvorlig kan være for barnet.

han "lyver" til barnet for å få det til å bli med på det han vil. og holder ikke avtaler han har gjort med barnet.

han "tvinger" seg til kos med barnet,selv om barnet ikke vil.dette gjør også besteforeldre(hans foreldre)

hvis det er noe barnet vil ha,eks pappa kan jeg få se barnetv,el hvis det skal få noe av fordel-så må barnet gi far en kos/kyss først.gjør det ikke det får det ikke denne tingen.el far blir"skuffet".

han lærer barnet på tull sef. å si til kompiser at "du er ikke fin" el. du er æsj!eller han kan sitil barnet , du er ikke fin.

for meg er disse tingene helt feil og jeg bekymrer meg litt.

hva syns dere`?kan dette ha en dypere negativ virkning på barnet eller uroer jeg meg unødig?

er litt vanskelig å beskrive situasjonene,men det pågår kontinuerlig. snakker ikke om engangstilfeller.

Merkelig oppførsel! Han høres jo ikke helt normal ut...

Gjest Gjest_pest_*
Skrevet

Jeg mener at det skader måten barnet forholder seg til andre mennesker på, om det blir manipulert slik du beskriver her.

Løyet til, frattat rett til å bestemme over kroppen sin, rakket ned på og lærer seg å rakke ned på andre.

Nå er jeg strengt tatt ikke mer enn en hobbypsykolog, men jeg mener at faren misbruker rollen sin som forsørger og bruker barnet for å få dekket over sine egne mindreverdighetskompleks.

Gjest Gjest
Skrevet
jeg mener at faren misbruker rollen sin som forsørger og bruker barnet for å få dekket over sine egne mindreverdighetskompleks.

Og på hvilken måte hjelper denne oppførelen på hans mindreverdighetskomplekser?

Gjest Gjest
Skrevet
Og på hvilken måte hjelper denne oppførelen på hans mindreverdighetskomplekser?

Er ikke det stort sett folk med mindreverdighetskompleks som sparker nedover for å føle seg bedre? Utnytter at andre er avhengig av dem.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Dette er slett ikke bra, noe av det. Han ødelegger barnets selvfølelse og selvrespekt. Han lærer barnet at dets grenser ikke betyr noe, og det bekymrer meg kanskje mest av alt. Tvangskosing er ikke bra. Barnet vil da aldri tørre si nei til noen voksne som ønsker å kose med det mot sin vilje.

Og selvfølgelig har dette en dypere effekt på barnet. Skjønner ikke at du spør en gang. Hvordan hadde du opplevd å bli behandlet sånn?

Et barn preges i størst grad av sine foreldre, de er barnets forbilder og rollemodeller.

Jeg blir rett og slett rystet over at du lar dette pågå.

Skrevet (endret)

Synes det er vanskelig å si noe på dette egntlig.Må nesten se det for å skjønne det tror jeg.Høres jo litt rart ut at han lærer barnet på to å si at noen ikke er fin.Å gi en klem for å få noe er vel kanskje tull fra han side det også?..Men det virker jo litt ekstremt i og med at han faktisk ikke lar ungen få feks se på barnetv ,om hun ikke vil gi han en klem..Om hun FÅR noe feks,er det jo greit å gi en klem som takk da.Men det er jo ikke saken her.

Hadde spurt helsesøster neste gang jeg var på kontroll jeg tror jeg.Så får du høre hva hun mener.(Evt spør om å få en time)

Endret av Full_Storm
Gjest Gjest hønemor
Skrevet
Dette er slett ikke bra, noe av det. Han ødelegger barnets selvfølelse og selvrespekt. Han lærer barnet at dets grenser ikke betyr noe, og det bekymrer meg kanskje mest av alt. Tvangskosing er ikke bra. Barnet vil da aldri tørre si nei til noen voksne som ønsker å kose med det mot sin vilje.

Og selvfølgelig har dette en dypere effekt på barnet. Skjønner ikke at du spør en gang. Hvordan hadde du opplevd å bli behandlet sånn?

Et barn preges i størst grad av sine foreldre, de er barnets forbilder og rollemodeller.

har lest noen av dine innlegg, og syns du svarer bra, og jeg er stort sett enig i det du skriver.

synes hær at du er litt krass mot meg.jeg spør ydmykt om noe som bekymrer meg,og trenger ikke å få slike svar som dette!

selfølgelig lar jeg ikke bare ting pågå,jeg har sagt ifra om dette men faren mener at jeg overreagerer.og derfor spør jeg hær på forumet for å høre om mine bekymringer er riktige.som sagt er det litt vanskelig å beskrive disse situasjonene, men inni meg føles det feil.og det som bekymrer meg mest er ,som du også sier at barnets egen "intimgrenser" bare blir invadert på en måte.

det som har vært uklart for meg er HVOR alvorlig det er,hvis du/dere skjønner.

jeg skal undresøke videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...