Rafi Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Skjært seg litt med blomsterdekorasjonene våre, og greier ikke finne blå (helst lyseblå) blomster noe sted i blomsterbutikkene. Tips til butikker som har blå blomster?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 jeg har kjøpt noen blå blomster på oasen hageland. Eller det er kanskje ikke lsike du er ute etter. Det er nesten samme type som påskeliljer...aner ikke hva de heter...
Murf Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Anemoner er ofte flotte i blått! Spør i blomsterbutikk om de kan skaffe?
Murf Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Ellers flommer det over av blå perleblomster i blomsterbutikkene for tiden i bittesmå potter. Kanskje noe sånt?
Aftensol Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så kan du også kjøpe noen hvite blomster (roser og en sort til tror jeg... Lurer på om det er tulipaner) og sette de i vann med blå konditorfarge, så blir de lyseblå Vet ikke hvor lenge de må stå, men det vet de sikkert på en blomsterbutikk...
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Om du ikke finner NOE annet, så kjøp hvite nelliker og sett de i vann med blått krepp-papir i natta over, da er de lyseblå dagen etter. Holder forresten kanskje med et par timer.
Grooo Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Vi har tenkt å enten bruke blå perleblomster, eller rett og slett bare eføy i blå eller hvite potter på blå duk.
mimi82 Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hva med blå hortensia? Det er kjempefint sammen med noen hvite blomster:-)
Redlady Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Menge har lyseblå avskårne svibler nå. Svibler de er kjempe fine, hadde de i brudebuketten min. Men viste ikke at det fantes på denne årstiden. Trodde det var kun rundt jul. Ellers så er det verdt et forsøk med hvite roser eller nelliker med blått kreppapir i vannet over natten. Da vil blomsten trekke til seg farge. Endret 22. mars 2009 av Redlady
thumbalina Skrevet 24. mars 2009 #12 Skrevet 24. mars 2009 Jeg kjøpte faktisk falske hortensia blomster på plantasjen, tok av selve blomsterknoppen og brukte denne som bordpynt i en guttedåp.. strødde de litt sånn tilfeldig rundt på bordene. Ble veldig fint det! Fin dypblå farge på de - og på avstand så de ekte ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå