Gå til innhold

Holder dette med alkohol?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Annikken_*
Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og sliter sånn med å bli enige med oss selv om alkoholmengde. Vi skal ha en skikkelig fest med åpen bar, og av de 50 gjestene er 45 glade i både fest og alkohol.

Vi tenker følgende:

8 flasker musserende som velkomstdrink

Tapas til mat, regner en halv flaske vin per pers, 25 flasker

2 flasker baileys og 2 flasker cognac etter middagen

Til baren:

15 flasker rødvin

15 flasker hvitvin

250 småflasker øl

1 flaske rom

1 flaske cachaca

3 flasker vodka

2 flasker whisky

1 flaske baileys

1 flaske cognac

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke veldig peiling på sånn... men tenker...

Går ca 20 drinker på 1 liter vodka...

Noen er sikkert øl-mennesker...

og noen sikkert likør/cognac-mennesker...

og andre igjen vin-mennesker..

Så burde sikkert gå.

Men synest det hørtes lite ut når jeg så tallene!!! Men så har du jo så mye forskjellig da..

Tror du må håpe at ikke alle vil drikke mange drinker feks..

(personlig vil jeg heller ha en flaske eller to til overs..)

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal gifte oss til sommeren, og sliter sånn med å bli enige med oss selv om alkoholmengde. Vi skal ha en skikkelig fest med åpen bar, og av de 50 gjestene er 45 glade i både fest og alkohol.

Vi tenker følgende:

8 flasker musserende som velkomstdrink

Tapas til mat, regner en halv flaske vin per pers, 25 flasker

2 flasker baileys og 2 flasker cognac etter middagen

Til baren:

15 flasker rødvin

15 flasker hvitvin

250 småflasker øl

1 flaske rom

1 flaske cachaca

3 flasker vodka

2 flasker whisky

1 flaske baileys

1 flaske cognac

Hva tror dere?

Du må ta høyde for hvilken samling det er av mennesker... Er det unge folk som liker øl og vodkadrinker? Er det mange tanter som drikker vin? Er det mange voksne menn som drikker konjakk? Osv..

Vi har et selskap der ca 50 drikker alkohol, og beregner følgende (middag, avec og bar i ett...):

- 40 flasker rødvin + 3 bokser

- 15 flasker hvitvin

- 10 flasker musserende til velkomst

- 12 kasser øl

- 10 flasker konjakk

- 7 liter vodka

- 3 liter Baileys

- 2 liter St. Brendans

- 3 bacardi

- 1 jägermeister

Gjest hopeful
Skrevet

Etter middag ser det ut som dere har dekket opp bra, men jeg ville kanskje hatt litt mer vin til maten? Er ikke så flink til dette selv, men blir kanskje litt knapt med en halv flaske vin på hver dersom det blir litt taler og middagen drar litt ut?

Lykke til med bryllupet :)

Skrevet
Du må ta høyde for hvilken samling det er av mennesker... Er det unge folk som liker øl og vodkadrinker? Er det mange tanter som drikker vin? Er det mange voksne menn som drikker konjakk? Osv..

Vi har et selskap der ca 50 drikker alkohol, og beregner følgende (middag, avec og bar i ett...):

- 40 flasker rødvin + 3 bokser

- 15 flasker hvitvin

- 10 flasker musserende til velkomst

- 12 kasser øl

- 10 flasker konjakk

- 7 liter vodka

- 3 liter Baileys

- 2 liter St. Brendans

- 3 bacardi

- 1 jägermeister

Vil da tro dette holder....

Skrevet (endret)
Etter middag ser det ut som dere har dekket opp bra, men jeg ville kanskje hatt litt mer vin til maten? Er ikke så flink til dette selv, men blir kanskje litt knapt med en halv flaske vin på hver dersom det blir litt taler og middagen drar litt ut?

Lykke til med bryllupet :)

Dette tenkte jeg også... I bryllup jeg har vært i har det vanligvis gått nesten en flaske per pers til maten:

1 glass til forrett, 2 glass hovedrett, 1 glass dessert = 1 flaske

Men så har folk til gjengjeld ikke drukket vilt etter maten heller da. I allefall ikke de som er litt eldre.

I tillegg var da 8 flasker musserende litt lite? Det regnes ca 6 glass per flaske. 6*8 = 48 glass.. Hvis dere er 50 stk. og kanskje noen vil ha påfyll, ville jeg kanskje kjøpt noen flasker ekstra?

Du kan returnere uåpnet vin, etter avtale, til vinmonopolet, så jeg ville heller ha kjøpt for mye enn for lite...

Ser ut som dere er godt dekket opp til festen :-)

Masse lykke til på den store dagen - tut og kjør :-)

Endret av Musihus
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes utgangspunktet ser bra ut.

Kanskje jeg ville hatt litt mer vin (som noen sier her, det er ikke unormalt å drikke en flaske vin til maten hvis det er mye skåling, flere timers bordsitting.)

Jeg ser jo at dere har øl, da, som mange sikkert drikker til maten. Tror likevel at mange vil velge vin til tapas.

Så ville jeg kanskje hatt Gin i stedet for rom, eller i stedet for en av vodkaflaskene, GT er jo en klassiker som mange liker. Men du kjenner jo selskapet ditt og vet kanskje hva slags typer de er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...