Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #1 Skrevet 9. juli 2003 Vurderer å kjøpe tøybleier istedenfor engangsbleier. Leste litt om det i et nr. av Gravid og det virket som det var flere fordeler med tøybleier (disse var vist av ull tror jeg). Er det noen som har erfaringer å dele på dette området??
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #2 Skrevet 9. juli 2003 Har ikke erfaring med tøybleier. Men grunnen til at jeg valgte å ikke bruke dem er fordi jeg synes det virker uhygienisk å ikke kaste bæsjebleia, men vaske den og bruke den på nytt. Synes også det virker mer tungvint.
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #3 Skrevet 9. juli 2003 Enig med siste gjest. Vi også tenkte på det før førstemann ble født, men valgt engangsbleier da jeg synes det er mere hygienisk og renslig. Dagens engangsbleier er også myke og behagelig, så jeg har ingen betenkeligheter med å bruke disse på mine barn. De puster godt også. Men for naturens og miljøet sin del er vel tøybleier best, men så lenge engangsbleiene finnes på markedet bruker jeg dem med glede.
Gjest Tex Skrevet 9. juli 2003 #4 Skrevet 9. juli 2003 Er det ikke egentlig hipp som happ miljømessig da, all den dag du må bruke mye strøm og varmtvann for å få de vasket samt vaskepulver som ikke akkurat funker som blomstergjødsel...??
Snupzy Skrevet 9. juli 2003 #5 Skrevet 9. juli 2003 Jeg bruker tøybleier på datteren min om natta jeg. er så greit det:) tisser ikke så mye som på dagen så det fungerer helt fint;) det er bleier fra krabaten,er formet som en helt vanlig bleie,med borrelås for å feste de forran. legger inn bomullsinnlegg og så et rispapir oppå der igjenn... så om hun bæsjer så bæsjer hun på rispapiret som likevel sakl kastes;) dere som syns det er uhygenisk å vaske bleien det har vært bæsj på å bruke den om igjenn: hva hvis det kommer bæsj på klærne til babyen da? som på body o.l? kaster dere klærne da? bare lurte jeg....
Gjest Mayamor Skrevet 9. juli 2003 #6 Skrevet 9. juli 2003 Her blir det engangsbleier uansett hvor "enkelt" det er med tøybleier... Dagens papirbleier er så komfortable i forhold til da jeg var liten. Dessuten er tøybleier dyrt i innkjøp + ekstra vaskingen som koster i form av vaskemidler, tøymykner, strøm og slitasje av maskin... Synes tøybleier virker ekkelt, tungvindt, klumpete og nevnte jeg ekkelt...? Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Papirbleier!! Syns tøybleier er ekkelt. Vi er i tillegg en stor familie, og det er vanskelig nok å finne bunnen i skittentøykurven nå - hvordan ville det ikke da blitt med vasking av tøybleier i tillegg???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå