Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi er i en veldig vond situasjon og jeg trenger tips til hvordan jeg kan hjelpe henne, og samtidig takle mitt eget sinne over at noen kan behandle henne så bedritent som ikke bare den drittsekken av en eks, men også de rundt han!! Må si jeg er sjokkert over diverse mennesker's mentalitet.

Etter noen år med anoreksi, voldelig kjæreste og mye, mye støtte fra venner, familie og leger, har hun etter mange tøffe tak greid å bygge seg selv opp. Etter noen år alene møtte hun sin store kjærlighet som hun fikk det veldig bra sammen med. Hun forvisset seg om at han mente det seriøst, og han fikk vite om hennes tidligere opplevelser og var klar over hvor mye som stod på spill for henne. Han var veldig snill og hensynsfull, hun blomstret opp og det var godt å se henne få det til, at hun kunne være sterk selv om hun var i et forhold. Vanligvis er jeg skeptisk hvis noen av mine venninner faller for fort, men i dette tilfellet oppmuntret jeg henne. Jeg var der da de møttes og så hvordan han falt for henne, og jeg syntes han virket som en veldig bra mann.

Så fikk hun tips om at han også hadde et annet forhold som hadde vart i mange år. På grunn av hans jobbsituasjon var han i stand til å leve dette dobbeltlivet i flere måneder. Han ble fra seg av desperasjon da han ble tatt i dette, og hun krevde at han forklarte seg både for henne og for den andre damen. Etter noen uker med krangling og konfrontasjoner kom han tilbake og sa han hadde gjort det slutt med den andre og at det bare var formalitetene det hadde stått på. Han brukte mye energi på å overbevise henne om at det var hun han ville ha.

Etter måneder med mye om og men fant hun ut at han fortsatt kjørte dobbeltløp og at den andre dama fortsatt levde i uvisshet, og da var det på hue og ræva ut og forklaringene hans falt for døve ører. Det var etter dette han begynte å bli direkte jævlig med NN. Hun var fast bestemt på å ikke la seg knekke, men sakte men sikkert begynte alt han sa å gå dypt inn på henne. Hun sluttet å spise, fikk ikke sove, og det ødela henne rett og slett, og ingen ting vi sa hjalp.

Vi fikk henne til å gå til fastlegen, men han hadde bare ledd av henne og sagt at "da var du bare en affære for han. Ikke tenk mer på han". Lettere sagt enn gjort.

Den andre dama hadde ikke ant noen ting, og var selvfølgelig sjokkert. Han rodde seg i land med å kalle det en affære han bare ble litt forelska i, og hun tilga fordi de hadde hatt så mange gode år sammen og fordi han sa det var henne han elsket. Hun trodde han valgte henne, og vet ikke at NN var den som sa takk og farvel. Dette inntrykket støtter han opp med alt det stygge han sier til NN. De er fortsatt sammen.

Samtidig sitter venninna mi der og er nesten tilbake der hun var for 8 år siden, og han behandler henne fortsatt som dritt. Selvbildet hennes knakk fullstendig sammen, og hun begynte til og med å se på seg selv som en elskerinne og skylde på seg selv. Elskerinne, noe hun aldri ville ha vært og en rolle som er fylt med så mye stigma. Da hun fant ut at hun var gravid ble han enda verre, og hun fikk høre de styggeste ting. Dette fra en som hadde brukt så lang tid på å vinne nok tillit til at hun åpnet seg og slapp han inn på seg.

I tillegg måtte hun daglig forholde seg til alle som lo av henne fordi hun hadde vært så dum at hun lot seg lure av en slik en, og alle de som faktisk heller sympatiserte med den andre dama fordi "HUN HADDE VÆRT SAMMEN MED HAN LENGST". Hun fikk høre at hun burde ha ant ugler i mosen, og det ene etter det andre. Fakta er at hun er godt over gjennomsnittet intelligent, og hun tok de forhåndsregler hun kunne. Særlig på arbeidsplassen hennes hadde det visst vært ekstra ille. For ikke å glemme alle de som ba henne ta seg sammen og komme over det, som om det ikke var det hun forsøkte. Men alle har en grense, og kanskje er det ekstra ille hvis man har hatt ekstra mye dritt tidligere.

Jeg hadde, og har, mest lyst til å finne han, dra han etter øra og stille han foran henne, og få han til å beklage seg og se på henne og innse hvor stor skade han har gjort. Han visste hva hun har opplevd før, men det stoppet han ikke, han tenker bare på seg selv.

Jeg skulle også ha likt å hatt dama hans til stede så hun kunne ha fått høre han innrømme hva han innerst inne føler for NN og hva som egentlig er grunnen til at han behandler henne som han gjør, så dette spillet kunne få en ende. Men han var, og er, som sunket i jorden, og godt har han det vel også, det er det verste.

TIPS, fra noen som evner å sette seg inn i de følelsesmessige aspektene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

finn dama til han karen, og forklar det du nettopp gjorde enda mer grundig. Det er en fyr som både fortjener og trenger å gå skikkelig på trynet. Kanskje han finner evnen til medfølelse?

Skrevet

Enig. Det å gi kraftige konsekvenser er det riktige her.

Hvor grundig?

Ser for meg at han kommer til å vri seg ut av det og ha en alternativ forklaring til hvert et punkt, og at hun kommer sikkert til å tilgi han uansett. Da er vi like langt.

Gjest Flode
Skrevet (endret)

Er i prinsippet imot hevnaksjoner fordi det alltid kommer å biter deg (eller her venninna di) i rompa, men i dette tilfellet er hun vel på så langt nedpå bunnen hun kan komme og eneste veien videre er oppover, så kanskje viten om at "den andre" også har fått vite hva sannheten kan hjelpe henne oppover...?

Usikker på hvordan dette bør gjøres da, men så grundig som mulig, helst med bilder, reisebilletter, brev han har skrevet o.l. slik at det ikke levner noen plass for tvil for henne og løgner fra han...

Edit: Skriveleif

Endret av Flode
Skrevet
Er i prinsippet imot hevnaksjoner fordi det alltid kommer å biter deg (eller her venninna di) i rompa, men i dette tilfellet er hun vel på så langt nedpå bunnen hun kan komme og eneste veien videre er oppover, så kanskje viten om at "den andre" også har fått vite hva sannheten kan hjelpe henne oppover...?

Usikker på hvordan dette bør gjøres da, men så grundig som mulig, helst med bilder, reisebilletter, brev han har skrevet o.l. slik at det ikke levner noen plass for tvil for henne og løgner fra han...

Edit: Skriveleif

Dama hans vet at han har hatt en annen og tror på bortforklaringene hans om at det bare var en fling, så hun tilga han. Kanskje vi bør forklare henne litt mer nærmere hva han egentlig har gjort mot venninna mi så hun fatter omfanget, men hva nytter vel det om han uansett skal spille uskyldig.

Skrevet

Jeg hadde finni dama hans og forklart alt sammen slik at hun slapp å bruke mer tid på en sånn idiot.

Samtidig hadde jeg tatt han etter øra og skjelt han ut, for så å få han til å be venninna om unnskyldning.

Mange er jo redd for å blande seg. Ofte kan det gjøre saken vondt verre. Men jeg vet godt hvordan det er når venninner blir brukt og utnyttet og tråkka ned i sølen av menn. Noen ganger er det beste å holde seg unna. Andre ganger, som i denne situasjonen, hadde jeg blandet meg.

Skrevet
Jeg hadde finni dama hans og forklart alt sammen slik at hun slapp å bruke mer tid på en sånn idiot.

Samtidig hadde jeg tatt han etter øra og skjelt han ut, for så å få han til å be venninna om unnskyldning.

Mange er jo redd for å blande seg. Ofte kan det gjøre saken vondt verre. Men jeg vet godt hvordan det er når venninner blir brukt og utnyttet og tråkka ned i sølen av menn. Noen ganger er det beste å holde seg unna. Andre ganger, som i denne situasjonen, hadde jeg blandet meg.

Dama er funnet, men hun har tilgitt han.

Han er det umulig å få tak i. Han slår på telefonen bare på kveldstid (Det har vi funnet ut pga meldingsrapporter), og om vi ringer akkurat da så tar han den ikke uansett. Han har fått seg ny jobb og vi har ikke det nye jobb-nr. Det eneste måtte være å troppe opp på døra hjemme hos han og dama, men hva kommer til å skje da, kanskje de bare slamrer døra i ansiktet på oss uansett.

Ser også for meg at han hadde reagert som den uskyldige dotten han prøver å virke som han er med de tomme unnskyldningene sine, og da hadde jeg flydd på han.

Skrevet

Hvor langt skal jeg skrive? Jeg er nå på side 8. For hver gang jeg prøver å forkorte finner jeg bare mer å tilføye, og sånn fortsetter det. Kommer hun i det hele tatt til å gidde å lese det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...