Gjest Gjest_pysa_* Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Jeg er en person som setter stor pris på å bli likt og er vel en smule konfliktsky. Er ikke vant til hverken konflikter eller problemer fra barndommen, så det sitter nok i... Jeg kan være veldig forsiktig blant fremmede og lar nok lett folk trakke på meg. Har også lett for å unngå ting og tang for å skåne meg selv. Lurer på om noen har effektive råd til skumle situasjoner eller andre ting jeg kan kaste meg uti for å bli sterkere og tøffere?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Tenk etter noen situasjoner som du egentlig regner som trygge nok til å være litt tøff - sammen med folk du stoler på og kjenner godt, også prøver du deg fram når anledningen byr seg. Jeg vil også anbefale deg å kanskje gå til en terapeut som kan hjelpe deg å endre tankegang mer grunnleggende. Det er lett at sånne gode forsetter ikke blir realisert hvis man ikke har litt drahjelp, i hvert fall er det min erfaring.
Gjest erfaren Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Jobb med kvinner i finansbransjen i Norge: så får du oppleve å bli så herdet at du skulle ønsker deg til et nonnekloster etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Jobb med kvinner i finansbransjen i Norge: så får du oppleve å bli så herdet at du skulle ønsker deg til et nonnekloster etterpå. fortell da
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Jeg er en person som setter stor pris på å bli likt og er vel en smule konfliktsky. Er ikke vant til hverken konflikter eller problemer fra barndommen, så det sitter nok i... Jeg kan være veldig forsiktig blant fremmede og lar nok lett folk trakke på meg. Har også lett for å unngå ting og tang for å skåne meg selv. Lurer på om noen har effektive råd til skumle situasjoner eller andre ting jeg kan kaste meg uti for å bli sterkere og tøffere? Hva er det du egentlig vil bli tøffere på? Bli flinkere blant fremmede eller å bli tøffere for å unngå at folk trakker på deg?.. Hvis du vil bli tøffere blant fremmede er det egentlig ingen annen måte enn å hoppe ut i d som du fåreslo selv. En teori er at hvis du starter samtaler med ukjente personer VELDIG mange ganger vil dette til slutt føles normalt ut, og da blir man mer konfortabel i situasjonen. Det er en av flere ting du kan gjøre for å bli tøffere blant fremmede. Når det kommer til det å ikke la folk tråkke på deg handler det vel om en toleransegrense for oppførsel? Tror det er viktig å ha en klar grense for hvilken oppførsel man tolererer for å ikke bli en "pushover"... Det er det jeg tenkar da^^
Gjest hopeful Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Sett tydelige grenser og stå for det du tror på! Folk som ikke respekterer deg for den du er, er ikke verdt å ta vare på i lengden allikevel. Så sant man legger frem ting på en ok måte, vil nok de fleste respektere grensene dine uten at det trenger å bli noen konflikt ut av det. Stol på magefølelsen din, og ikke la deg tråkke på. Og spør deg selv om det virkelig er såå ille at ikke alle liker deg. Tenk på alle de som liker deg nettopp fordi du er den du er Lykke til!
Frustrert Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Jeg sliter også med den "sosiale treningen". Hva med å ta kontakt med fremmede på byen eller når du er andre steder enn i hjembyen. Da kan du teste ut hvordan folk reagerer, og du slipper å treffe dem igjen hvis ikke du ønsker det. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 charismatips.com charismaarts.com hva med å begynne med en kampsport
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Utsett deg selv for "fare". Hopp i det, og gjør ting du ikke føler deg helt trygg på. Trekk pusten, løft brystet og si det du tenker på. Om nødvendig, skriv opp det du har behov for å få sagt. Begynn med små ting, som f.eks. å klage på maten på restaurant eller si din mening om noe ufarlig, som om det er fint med rosa og oransje sammen... Lat som om du har god selvtillit. ;-)
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Jeg snakker med hvem som helst og hvor som helst hvis jeg gidder;) Lang trening og indre ro..det neste rådet jeg kan gi deg er : Fake it until you make it.
Gjest strykebrett Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Sett deg ned og tenk over : Hva syns jeg er greit, og hva syns jeg IKKE er greit. Da blir det lettere å si fra med en gang noen går over grensa.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Ulike former for fysisk trening er sikkert lurt. Og meditasjon kanskje? Jeg er nybegynner på området, men det er ganske effektivt for å fokusere bedre på ting du vil endre, samtidig som du blir roligere og mer trygg på hvem du er. Jeg har bare lett litt rundt på nettet og lastet ned introduksjoner og guidede meditasjoner, det er i hvert fall en start så man ser om det funker for seg. Tar ikke mye tid hver dag heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå