Gå til innhold

Søt, romantisk /shabby chic-stil

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ei "stor" (=overvektig) jente, og elsker klærne fra blant annet Noa Noa, Container, Culture etc. Altså ganske romantisk, sart og søtt. Kjøper selvfølgelig ikke klær som er for trange/små, eller som i snittet absolutt ikke passer til en med generøse former.

Men i dag fikk jeg klar beskjed fra en venninne om at jeg heller burde kle meg litt "røffere". Altså med sterke farger, mer stormønstrete, grovere stoffer, mer romslige (det jeg kaller sekkete) i stilen. Altså, det er stilen hun reagerer på, ikke størrelsen, da jeg heller kjøper en størrelse større enn det jeg trenger. Men at det ble feil med noe søtt og romantisk på en som er stor. Klærne hun mener, er nok fra spesialforretninger for store, samt klær fra PM (Personlig Mote); BIB, EXLNT og Generous.

Er det sant at vi tykke bare ser dumme ut i shabby chic-stilen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

bruk de klærne du liker du! for noe tull at du ikke kan bruke søte klær,så lenge de passer til deg. syns ikke du skal handle på pm eller noen av de andre du nevner med mindre du er 50+ eller ønsker å se slik ut

Skrevet

En merkelig påstand, syns jeg. Det er tydeligvis hennes mening, men ingen allmenn sannhet. Jeg tenker at størrelsen er det essensielle med klær til overvektige, ikke hvordan de ser ut. Kanskje bortsett fra at man kan tenke på at massevis av store mønstre kan virke forstørrende. Jeg syns du skal kjøpe de klærne du liker, jeg. :tommel:

Skrevet

Jeg også er stor og elsker denne type klær. Har alltid fått postiv reaksjoner på hvordan jeg kler meg.

Skrevet

Glemte en ting. Hvis man er stor er det viktig med snittet i klærene. Har man f.eks en tunika som er for vid og som går rett ned fra brystene ser man bare ennå større ut men velger man en tunika som sitter litt til og som har søm under brystene ser man mindre ut. Men ikke at man skal gå i for trange klær altså for det ser iallefall ikke bra ut, men mange overvektige går i alt for vide klær i håp om at de ser mindre ut noe de ikke gjør.

Skrevet (endret)
En merkelig påstand, syns jeg. Det er tydeligvis hennes mening, men ingen allmenn sannhet. Jeg tenker at størrelsen er det essensielle med klær til overvektige, ikke hvordan de ser ut. Kanskje bortsett fra at man kan tenke på at massevis av store mønstre kan virke forstørrende. Jeg syns du skal kjøpe de klærne du liker, jeg. :tommel:

Helt enig med Vera Vinge! Hvis du føler deg tilfreds med å gå i romantiske klær så gjør det. Det du imidlertid burde tenke på er snittet på klærne, at de ikke får deg til å virke større enn det du faktisk er. Så at det var ei her som skrev at du feks. kunne bruke en litt mer tettsittende tunika istedet for de som er skikkelig vide, og det er nok et bra tips å ta med seg. Kan jo selvfølgelig være at du allerede har tenkt på dette da? :) Og du burde også som Vera Vinge skriver kanskje unngå de største mønstrene.

Syns absolutt ikke det er rett av venninna di å kritisere stilen din på den måten. Vi liker jo alle forskjellige ting, enten vi er store eller små av vekst, sånn er det bare. Lurer på hva hun egentlig hadde tenkt hvis du hadde sagt at hun burde skifte stil, jeg.. :) Nå mente hun det jo sikkert godt da, sånn som i at hun skulle komme med forslag til hva som kunne kle deg bedre, eller noe sånt, men.. Jeg vet jo ikke noe om foranledningen til den kommentaren. :)

http://www.lissmari.blogspot.com/

Endret av Liss
Gjest Gjest
Skrevet

hei du :-)

jeg ville bare si at jeg er også ganske stor og har ganske slik stil :-)

Jeg bruker helst klær som fremhever de delene av meg selv som jeg liker best. Det er brystene, midjen og underarmene.. Dermed har jeg gjerne litt utrigning(ikke sånn att alt spretter ut), topper som strammer inn under brystene og 3/4 armer. Når du kjøper t skjorter kan du kjøpe litt "sekkete" topper uten at dette gjør noe, men helst en som er snøret sammen i bånn, eller sett på ett belte ved boksekanten .. Stramme bokser er lurt når du er litt stor, for ikke å se enda større ut. Altså: IKKE KJØP HALVSLAPPE JEANS FORDI DET ER BEHAGELIG ;-) Kjøp store kjeder, dette tar synet vekk fra andre plasser du kanskje ikke er like fornøyd med.

Men jeg sytes absolutt denne stilen passer til store jenter ! KJØR PÅ :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge du passer på at snittet er bra så skulle det vel være helt i orden :)

Men når du sier shabby chic, så tenker jeg litt på lag på lag med oversized og posete klær og det er kanskje ikke ideelt for en som er overvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...