Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eline
Skrevet

Jeg er med som leder for en kristen ungdomsklubb og vi skal ha filmkveld snart. Lurer på om noen har forslag til en god film som fenger ungdommene men som også har en mening/moral/tankevekker, ett eller annet mere med hvis dere skjønner..det må være max aldersgrense 15 år siden det er ungdomsskoleelever det er snakk om. Håper på gode forslag! =)

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet
Jeg er med som leder for en kristen ungdomsklubb og vi skal ha filmkveld snart. Lurer på om noen har forslag til en god film som fenger ungdommene men som også har en mening/moral/tankevekker, ett eller annet mere med hvis dere skjønner..det må være max aldersgrense 15 år siden det er ungdomsskoleelever det er snakk om. Håper på gode forslag! =)

Døden på Oslo S. En samfunnskritisk og holdningsskapende god film. Den har god dialog, mange kjente skuespillere og er fortsatt uhyre aktuell.

Gjest Gjest
Skrevet

Girl, Interuppted!

Fucking Åmål

Boys don't cry

Urørt

Billy Elliot

Pitbullterje

C.R.A.Z.Y.

Mannen som elsket Yngve

American History X

Juno

Frihetens regn

City of God

XXY

Transamerica

Ondskapen

Der Führers Elite

Kids

What's eating Gilbert Grape?

Das Eksperiment

Dead Man walking

Ma vie en rose /En dans på roser /My Life in Pink

Kommer ikke på flere akkurat nå...

Skrevet

shawshank redemption er jo en film med moral, fengsel og straff. Noe for enhver lysten kristen!

Skrevet
Girl, Interuppted!

Fucking Åmål

Boys don't cry

Urørt

Billy Elliot

Pitbullterje

C.R.A.Z.Y.

Mannen som elsket Yngve

American History X

Juno

Frihetens regn

City of God

XXY

Transamerica

Ondskapen

Der Führers Elite

Kids

What's eating Gilbert Grape?

Das Eksperiment

Dead Man walking

Ma vie en rose /En dans på roser /My Life in Pink

Kommer ikke på flere akkurat nå...

Hallo!!!???

Det er filmer for kristenfolk!! Kan ikke ha avanserte filmer som stiller spørsmål angående samfunnsdebatten til homoer, kriminelle, unge svangerskap eller andre mennesker!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ligger denne tråden på "religion og livssyn"...? :sjenert:

Hadde sikkert blitt flere svar om den lå et annet sted.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Den perfekte filmen for deg å vise heter Zeitgeist- the movie.

Det er faktisk en gratis film, men kanskje tidenes størte tankevekker.

Den kan sees i form av streaming over nett, bare å velge tekst i denne linken: http://www.zeitgeistmovie.com/subs.htm

så begynner filmen. :)

God fønøyelse.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å stikke innom Bok og media eller en annen kristen bokhandel. De bør ha en del inne, eller kunne skaffe en del.

Har du mulighet til å bestille fra utlandet, kan du sjekke www.christianbooks.com, de har mye i mange kategorier.

Skrevet

The Wave. Viktig film. Kanskje noen lys tennes hos disse ungdommene.

Ellers kan jeg anbefale filmer som f.eks.:

Brokeback Mountain

American History X

Memento

The Laramie Project

For the bibel tells me so

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
Lilja 4ever. Det er en forferdelig fæl film, men den er kjempebra!

Det var den første filmen jeg tenkte på når jeg leste TS sitt innlegg. Utrolig bra film som virkelig gir en tankevekker. Men den er ikke noe for sarte sjeler.

Ellers støtter jeg forslag om The Wave og American History X

• 3 uker senere...
Gjest dineVibber
Skrevet

Jeg vil anbefale "Dagen er din" (Originaltittel: Dead Poets Society) med Robbin Williams.

En meget bra film om det å tenke selv, og sette sine drømmer ut i livet.

Omtale på propaganda.net

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...