Gå til innhold

prøving av ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Hei

Leste akkurat i ditt bryllup magasinet og bakerst der står det med ulike mnd når ting bør bli gjort. På 8-12 mnd før ekteskapasinngåelse står det at skjemaet for prøving av ekteskap bør bli sendt. Men jeg trodde den bare var gyldig i 4 mnd og derfor ikke bør bli sendt før 3-4 mnd før vigelsen skal skje. eller er det enda et skjema jeg har mistet et sted på veien?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sendte rubbel og bit ca 4 måneder før (prøving, forlover og navneskifte). Det må jo være en feil det med 8-12 måneder. Det pleier jo alltid å spesifiseres at det ikke må sendes for tidlig.

Skrevet

Jøss, jeg sendte de faktisk en mail da jeg giftet meg og sa fra om at det ikke gikk an å sende papirene før 4 mnd før. Det var i 2005 og de sa de skulle rette det opp :fnise: kanskje de bare er veldig trege.

Skrevet
Jøss, jeg sendte de faktisk en mail da jeg giftet meg og sa fra om at det ikke gikk an å sende papirene før 4 mnd før. Det var i 2005 og de sa de skulle rette det opp :fnise: kanskje de bare er veldig trege.

Det må de være hehe jeg ble jo skremt jeg da.. Litt sånn HÆÆ?? åå neeei.. men heldigvis så jeg igjennom skjemaene på skattekontoret nå at det ikke skal sendes inn før om 4 mnd. Fikk litt hakeslepp, heldigvis har jeg litt kontroll ... eh.. det kan diskuteres

Skrevet
Hei

Leste akkurat i ditt bryllup magasinet og bakerst der står det med ulike mnd når ting bør bli gjort. På 8-12 mnd før ekteskapasinngåelse står det at skjemaet for prøving av ekteskap bør bli sendt. Men jeg trodde den bare var gyldig i 4 mnd og derfor ikke bør bli sendt før 3-4 mnd før vigelsen skal skje. eller er det enda et skjema jeg har mistet et sted på veien?? :)

Informasjonen i det magasinet er feil. Prøvingsattesten er gyldig i fire måneder, og før det har det ingen hensikt å søke i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...