Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Student, 33 år.

Har nå vanlig skattekort med tabelltrekk og en liten kveldsjobb ut juni. Fra begynnelsen av juni så skal jeg jobbe fullt i noen sommeruker, men hos en annen arbeidsgiver. Så for en liten periode har jeg altså to arbeidsgivere. Må jeg levere skattekort 2 (bi-arbeidsgiver) til en av de, eller kan jeg bruke samme skattekortet hos begge (at jeg tar en kopi)?

Kan jeg, som er 33 år, få frikort? Jeg har jo hus, lån etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedskattekortet skal kun hovedarbeidsgiver ha. Og de skal ha originalen og ha originalen hos seg til du slutter.

Det andre skattekortet som er for bi arbeidsgivere skal gis til bi arbeidasgiver, de skal notere opplysninger fra kortet hos seg, på baksiden skal de stemple og signere at de har tatt opplysninger og så skal de gi den tilbake til deg. Slik at hvis du har flere bi arbeidsgivere, så skal de gjøre akkurat det samme.

Var det oppklarende?

Gjest Gjest
Skrevet

mens vi er i gang her, så har jeg også et spørsmål:) hav hvis jeg bytter, slik at hovedarbeidsgiveren som jeg har lever del 1 til, blir mi bi arbeidsgiver og jeg får meg en annen jobb som jeg jobber mer hos, skal jeg da bytte om på de to delene og levere på nytt??? ble nok litt rot håper du forstod det alikevell:)

Skrevet
mens vi er i gang her, så har jeg også et spørsmål:) hav hvis jeg bytter, slik at hovedarbeidsgiveren som jeg har lever del 1 til, blir mi bi arbeidsgiver og jeg får meg en annen jobb som jeg jobber mer hos, skal jeg da bytte om på de to delene og levere på nytt??? ble nok litt rot håper du forstod det alikevell:)

Det stemmer. Da skal du bytte skattekort hos de to. Men klarere svar finner du vel på skatteetaten sine sider.

Skrevet

Hva med frikortet? se øverste innlegg....

Gjest Gjest
Skrevet

Frikort er for de som tjener lite, akkurat sum finner du på skatteetaten, ikke for de som tar opp lån. Frikort har ingenting med lån å gjøre.

Skrevet

Er ikke frikort for de som har lån? Jeg har jo studielån..... og tjener sannsynligvis ikke mer enn frikortgrensen...

Skrevet
Er ikke frikort for de som har lån? Jeg har jo studielån..... og tjener sannsynligvis ikke mer enn frikortgrensen...

Hvis du tjener under frikortgrensen på39 997,- så kan du ha frikort ja. Men hvis du tjener så lite på bijobb pluss å jobbe full tid for en annen arbeidsgiver et par uker, så tjener du fryktelig lite.

Skrevet

ja, jeg skal jobbe på tusenfryd. der med de froskene... der er det luselønn vøttø...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...