Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tirsdag 17.3 skjedde dette på McDonald's i Markensgate i Kristiansand:

Jeg hadde akkurat spist ferdig og var på vei ut litt før stengetid klokka 23. Jeg innrømmer at jeg ikke alltid er like våken på å ta med meg søpla og kaste den, og det gjorde jeg ikke denne dagen. Plutselig roper mannen bak disken "du glemte å ta med deg søpla". "Er det et must?", spurte jeg, og han svarte "det er bare vanlig folkeskikk". Dette syntes jeg var et lite høflig svar og sa "hvis du tar det på den måten tror jeg ikke jeg gidder". Da jeg var på vei ut roper han "hvor gammel er du egentlig?!" til meg.

Jeg forstår at McDonalds setter pris på at kundene kaster søpla etter at de har spist, men jeg har aldri opplevd å bli snakket til på denne måten av en restaurantansatt.

Hva har dere å si om denne saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh.. si?

Du må ta deg sammen og rydde opp etter deg er vel mitt hovedbudskap.

Fyren sa da fra på en helt grei måte syns jeg (tatt i betraktning at du sikkert var nummer 700 som ga fullstendig f.. i å rydde etter deg den dagen) og det er helt vanlig kotyme på Mac'ern å rydde selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Du var en dårlig kunde. Mannen sa ifra på en høflig og grei måte, og du svarte ved å oppføre deg som en drittunge. "Er det et must?" Hallo? Det står oppslag overalt om at du skal rydde etter deg. Hva tror du da? Om du ikke rydder etter deg, tror du det forsvinner av seg selv? Nei, da må faktisk betjeningen rydde opp etter deg, og det er ikke en del av jobben deres, det skal du gjøre selv. Det er veldig respektløst å bare gå ifra bosset sitt og forvente at andre skal rydde etter deg.

Lær deg vanlig folkeskikk til neste gang du går ut. Heia mannen i kassen.

Gjest Gjest
Skrevet

Unnskyld meg. Du burde virkelig granske deg selv. Eier du ikke folkeskikk og normal integritet????

Du høres ut som en buse-spisende tiåring, etter språket og oppførselen din å dømme.

Hadde jeg vært mannen på MC Donald, hadde jeg gitt deg en skikkelig ørefik. Drittunger forstår bare et språk.

Skrevet

Jeg syns ikke det er vanlig å rydde etter seg selv på macdonalds eller burger king.

Jeg gjør det aldri.

Det er derfor du betaler høyere pris for maten for å spise den på stedet. Fordi da er servicen inkludert i prisen.

De har satt opp muligheten for at du skal kunne rydde etter deg selv og på den måte hjelpe de ansatte. Men de kan ikek kreve at du skal gjøre deres jobb.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Når jeg kommer inn på slike plasser irriterer jeg meg grønn over alle brettene og søpla som står igjen på bordene.

Nå synes jeg egentlig at betjeningen burde vært mer aktiv med opprydding og vasking av bord. Det er jo blitt litt sånn at det blir mer og mer selvbetjening, mens prisene stiger.

Men det hadde blitt så mye enklere hvis folk hadde gjort den lille innsatsen å ta med seg brettet sitt når de går. I lunsj- og middagstia f.eks har jo betjeningen ikke tid til å rydde så mye.

Tror jeg hadde reagert om betjeningen faktisk hadde bedt meg rydde selv ( selv om jeg stort sett gjør det) men hadde ikke gidda å lage bråk av det, hadde bare sagt "å, beklager" og tatt brettet mitt

Gjest Gjest
Skrevet

Så hvorfor er det forskjell på McDonalds og andre restauranter? Hvorfor skal McD kreve dette av kundene som nettopp har betalt i dyre dommer for en burger og litt pommes frites? Hvorfor er det ingen som snakker om å ta med seg "søpla si" når de har spist andre steder?

Gjest Gjest
Skrevet

En av arbeidsoppgavene til McDonalds-ansatte er jo å rydde av bordene, så jeg synes det var frekt av den ansatte å rope etter ts om å rydde.

Dårlig kundebehandling.

Gjest Gjest
Skrevet

På McDonalds er det kundene som skal rydde etter seg. Det står det oppslag om overalt. Det er utrolig uhøflig å bare la bosset sitt stå igjen.

De ansatte skal -vaske- av bordene, etter at kundene har ryddet etter seg.

Maten på McDonalds er veldig billig, og det er fordi det er meningen at kundene selv skal bære maten sin bort til bordet, og selv skal rydde etter seg.

Å ikke rydde opp etter seg, når det står skilt om at man skal rydde, er arrogant, uhøflig, og skikkelig uoppdragent.

Gjest Gjest
Skrevet
Så hvorfor er det forskjell på McDonalds og andre restauranter? Hvorfor skal McD kreve dette av kundene som nettopp har betalt i dyre dommer for en burger og litt pommes frites? Hvorfor er det ingen som snakker om å ta med seg "søpla si" når de har spist andre steder?

Prisen. På en restaurant hvor du blir servert ved bordet og betjeningen skal rydde opp etter deg, er prisen adskillig høyere.

Du betaler IKKE i dyre dommer på McDonalds ;)

Gjest Gjest_Nikki_*
Skrevet

Jeg synes det sier noe om hvorvidt man kommer fra et møbelert hjem eller ikke, om man rydder etter seg på McDonald's eller Burger King.

Jeg har sett at det i andre land enn Norge har folk med normal dannelse som tydeligvis har skjønt at jo mer arbeid de ansatte må gjøre, jo dyrere blir maten og da hiver man søppla si selv. Her i dette landet, virker det som om folk tror at de bare kan la dritten sin stå igjen og så kommer "mamma" og rydder opp etter dem. Vel, BOMBE! det er faktisk ANDRE mennesker også som kanskje kommer til å sette seg det stedet dere har sittet og som ikke er særlig begeistret for å måtte kaste deres søppel fordi dere ikke har fått noe særlig oppdragelse hjemmeifra, eller kanskje dere bare er så jævla egoer at dere gir faen i alle andre?

Mon tro om dere hadde likt det godt hvis ingen av de ansatte hadde plukket opp dritten etter noen og disse stedene så ut som utbomba horehus- hadde dere synes det var gøy da? Rydde bort etter andre?

Synes det er helt greit at man sier ifra, enten det er ansatte eller andre! Har man ikke lært noe hjemmefra så får man fint tåle å høre det fra andre. Det eneste jeg synes er at de ansatte kunne godt sagt ifra litt mer.

Gjest Gjest
Skrevet
På McDonalds er det kundene som skal rydde etter seg. Det står det oppslag om overalt. Det er utrolig uhøflig å bare la bosset sitt stå igjen.

De ansatte skal -vaske- av bordene, etter at kundene har ryddet etter seg.

Maten på McDonalds er veldig billig, og det er fordi det er meningen at kundene selv skal bære maten sin bort til bordet, og selv skal rydde etter seg.

Å ikke rydde opp etter seg, når det står skilt om at man skal rydde, er arrogant, uhøflig, og skikkelig uoppdragent.

Ha-ha.

Det står ikke noen steder at kundene SKAL rydde opp etter seg, det kan de ikke kreve tenk. Står vel "takk for du rydder" eller noe sånt. Forskjell det lill venn.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns ikke det er vanlig å rydde etter seg selv på macdonalds eller burger king.

Jeg gjør det aldri.

Det er derfor du betaler høyere pris for maten for å spise den på stedet. Fordi da er servicen inkludert i prisen.

De har satt opp muligheten for at du skal kunne rydde etter deg selv og på den måte hjelpe de ansatte. Men de kan ikek kreve at du skal gjøre deres jobb.

Eh.. du synes ikke det er vanlig å rydde etter seg??? Det ER vanlig å rydde etter seg. Det står oppslag over hele rommet!

Grunnen til at du betaler mer for å spise på stedet, er ikke at service er inkluder i prisen, nei. Når du tar med deg maten, har du kjøpt mat, og betaler matmoms. Når du spiser maten på restauranten, betaler du servicemoms. McDonalds tjener akkurat like mye uansett hvor du spiser maten din. Grunnen til at du betaler serviceskatt, er fordi de tilbyr servicen at du kan sette deg ned med maten din.

Når det står store oppslag om at man skal rydde etter seg, er det så utrolig barnslig å bare gå fra bosset sitt. Det er slik fjortiser gjør. De som er kuuuuule drittunger.

Er det virkelig så jævla vanskelig å bære brettet med seg og hive i bosset?? Du må jo gå forbi uansett?

Gjest Gjest_Nikki_*
Skrevet
Prisen. På en restaurant hvor du blir servert ved bordet og betjeningen skal rydde opp etter deg, er prisen adskillig høyere.

Du betaler IKKE i dyre dommer på McDonalds ;)

Ikke nødvendigvis. På kinesiske restauranter kan prisen for en middag koste 74 kr, mens en BigMac meny vil koste 94 kr. Hva velger man? :-P

Gjest Gjest
Skrevet
Eh.. du synes ikke det er vanlig å rydde etter seg??? Det ER vanlig å rydde etter seg. Det står oppslag over hele rommet!

Grunnen til at du betaler mer for å spise på stedet, er ikke at service er inkluder i prisen, nei. Når du tar med deg maten, har du kjøpt mat, og betaler matmoms. Når du spiser maten på restauranten, betaler du servicemoms. McDonalds tjener akkurat like mye uansett hvor du spiser maten din. Grunnen til at du betaler serviceskatt, er fordi de tilbyr servicen at du kan sette deg ned med maten din.

Når det står store oppslag om at man skal rydde etter seg, er det så utrolig barnslig å bare gå fra bosset sitt. Det er slik fjortiser gjør. De som er kuuuuule drittunger.

Er det virkelig så jævla vanskelig å bære brettet med seg og hive i bosset?? Du må jo gå forbi uansett?

Jobber på mækken eller? :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Ha-ha.

Det står ikke noen steder at kundene SKAL rydde opp etter seg, det kan de ikke kreve tenk. Står vel "takk for du rydder" eller noe sånt. Forskjell det lill venn.

Du er nødt til å ty til utdaterte hersketeknikker som "lille venn" for å dekke over dine manglende argumensasjonsevner? ;)

Når du ser bosspann over hele lokalet, med "takk for at du rydder", da klarer du ikke legge sammen to og to og skjønne at "oi, her er det meningen at vi skal rydde etter oss selv"? De fleste steder har de også oppslag om "vennligst rydd etter deg".

Gjest Gjest
Skrevet
Jobber på mækken eller? :fnise:

Nei. Man trenger ikke ha jobbet et sted for å irritere seg over andre kunder som ikke klarer å følge reglene for stedet ;) Jeg jobber ikke i renovasjonsselskapet her i byn heller, likevel irriterer jeg meg over dem som lar bosset sitt ligge igjen på benken i stedet for å kaste det i bosspannet en halv meter unna.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror vi er blitt en nasjon av egoister. Så lenge MEG MEG MEG gjelder, så driter vi i alle andre, dere. Hurra!

Gjest Gjest
Skrevet
Du er nødt til å ty til utdaterte hersketeknikker som "lille venn" for å dekke over dine manglende argumensasjonsevner? ;)

Når du ser bosspann over hele lokalet, med "takk for at du rydder", da klarer du ikke legge sammen to og to og skjønne at "oi, her er det meningen at vi skal rydde etter oss selv"? De fleste steder har de også oppslag om "vennligst rydd etter deg".

Hersketeknikk du liksom..

Det er faktisk sånn at man gjør de ansatte en tjeneste ved å rydde og man velger selv om man vil gjøre det.

Selv om det står "takk for du rydder" betyr det ikke at man SKAL rydde og de ansatte har ingenting med å skrike etter kunden heller, vanskelig å skjønne eller?

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. Man trenger ikke ha jobbet et sted for å irritere seg over andre kunder som ikke klarer å følge reglene for stedet ;) Jeg jobber ikke i renovasjonsselskapet her i byn heller, likevel irriterer jeg meg over dem som lar bosset sitt ligge igjen på benken i stedet for å kaste det i bosspannet en halv meter unna.

Det er sant, men du virket så amper og frustrert. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...