Gå til innhold

Fjerning av liktorn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne en liktorn på mandag, kommer det til å gjøre vondt etterpå? Liktornen sitter på hælen min, og det er nødvendigvis naturlig at jeg kommer til å tråkke på den :fnise: Jeg er nødt til å gå hjem etter timen, og det er et stykke å gå, det er derfor jeg lurer... Håper noen har svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også fjernet liktorn.jeg kjente ingenting, syntes bare det var en lettelse å få den bort.Lykke til på mandag :)

Skrevet

Får dere fjernet liktornen hos hudpleiere eller hvor, og hvordan fjernes de?

Jeg har en under min fot som jeg har hatt i årevis, den er vondt å tråkke på, og jeg har prøvd å bli kvitt den med Verucid siden januar......

Verucid tok knekken på en liktorn jeg hadde for noen år siden.

:)

Skrevet
Får dere fjernet liktornen hos hudpleiere eller hvor, og hvordan fjernes de?

Jeg har en under min fot som jeg har hatt i årevis, den er vondt å tråkke på, og jeg har prøvd å bli kvitt den med Verucid siden januar......

Verucid tok knekken på en liktorn jeg hadde for noen år siden.

:)

Jeg skal til fotpleier :) Men fastlegene kan visst også fjerne.

Skrevet
Jeg skal til fotpleier :) Men fastlegene kan visst også fjerne.

Supert!

Takk for svar, da skal nok jeg også bli kvitt min!

Hvordan fjerner de dem egentlig? Skjærer de dem ut?

Skrevet
Supert!

Takk for svar, da skal nok jeg også bli kvitt min!

Hvordan fjerner de dem egentlig? Skjærer de dem ut?

Jeg vet faktisk ikke, men jeg har hørt at det både går an å skjære og å fryse dem :)

Skrevet

da jeg fjernet mine ble de skåret ut med skalpell.ble et lite krater etterpå,men blødde ingenting.

• 1 år senere...
Gjest Sandbekken
Skrevet

noen som vet om man får bedøvelse om de må bruke skalpell hos fotpleier? :sjenert:

• 1 år senere...
Gjest Liktorn
Skrevet

Fortykket hud som stikker inn i foten kaller vi liktorn (clavus). Enkelt forklart er det tettpakket hud som ser ut som en kjegle, der spissen av kjeglen stikker innover mot foten. Hver gang man tråkker på foten får man smerter (som et nålestikk) da denne spissen presser inn i huden. Det skyldes vanligvis dårlig tilpasset fottøy som fører til mekanisk skade. Dette er trolig bakgrunnen til at liktorn er vanligere blant kvinner. Liktorn kan også oppstå på grunn av fotvorter. De ses vanligvis under foten, men kan også forekomme mellom tærne. Les mer om behandling og fjerning av liktorn i artikkelen under.

http://www.dermatologi.no/hudsykdommer-h-m-liktorn.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...