Gå til innhold

Hun driver oss fra vettet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har tatt til oss en katt som gikk rundt i nabolaget. Den var så tynn og skral at vi nesten trodde at den kom til å dø. Naboen begynte å mate den ettersom den var så tynn og de ikke ville at den skulle sulte ihjel, mens de lette etter de riktige eierne. Men det er ingen som vet hvor den hører til.

Så forrige lørdag tok vi henne inn. Tovet og jævlig var hun og skikkelig skitten. Fikk henne til dyrlegen for få dopet henne slik at vi fikk barbert av tovene. og etterpå ga vi henne et skikkelig bad. For hun luktet ikke helt godt.

Men nå har hun blitt litt mer trygg og går og mjauer hele tiden. Skikkelig grakatt jamring. Hun går å gnir seg inntil alt og alle. Og vi har to hannkatter fra før og de bare ser rart på henne og unngår henne mest mulig. De har ikke vært så mye sammen enda, da hun foreløpig bor på badet. Vi er så redde for at våre finner ut at de vil ha slutt på henne. Så de møtes bare når vi begge to er hjemme.

Men hva gjør man når man har jentepus som har løpetid? Jeg har aldri hatt jentepus før så dette fenomenet er ganske ukjent for meg. Så jeg lurer litt på hva vi kan gjøre for at det blir bedre, både for oss og henne. I tilleg så er hun veldig høylytt, tror aldri jeg har hørt en katt mjaue så mye.

Har litt lyst til å slippe henne ut, men nå når hun bare har pels på hodet og bena er det vel ikke så lurt. Det er minus ute også. Da kommer hun vel til å fryse ihjel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal ha henne burde hun jo uansett kastreres, og da skal hun ikke ha løpetid lenger.

Skrevet

Det går nok snart over :) Du får nesten bare holde henne inne mens det står på - så det ikke blir kattunger på henne - og så få henne sterilisert så snart det er over, så slipper du det problemet igjen senere.

Skrevet

Ja vi skal det, men har foreløpg ikke råd til 900 kr ekstra. Så vi har plan om å gjøre det når vi får igjen på skatten :)

Skrevet

Ja det er vel bare å vente å se, tenker jeg.

Skrevet

Kastrering er nå eneste alternativet ja.. Du kan jo følge md å se om noen klinikker har kampanjer rundt omkring. Jeg vet at de fleste har kampanjer på kastrering på våren, er allerede noen rundt her i drammen som har og flere som skal ha det.

Gjest Gjest
Skrevet

P-piller kan jo være greit for en liten periode. Da slipper du uønska graviditet og denne løpetida. Men det er veldig kreftfremkallende så de burde bare brukes en kort stund. Det koster ikke like mye som å sterilisere :)

Skrevet
P-piller kan jo være greit for en liten periode. Da slipper du uønska graviditet og denne løpetida. Men det er veldig kreftfremkallende så de burde bare brukes en kort stund. Det koster ikke like mye som å sterilisere :)

Risikoen for kreft stiger fra første P-pille, så dersom katten uansett skal kastreres, ville jeg holdt den inne til dere har mulighet til å gjøre det, fremfor å begynne med P-piller (så fremt det ikke er veeeeeldig lenge til dere har råd til det, da...).

Kanskje dere kunne fått lånt de hundrelappene frem til dere får igjen på skatten?

Å slippe henne ut nå, blir bare trøbbel - nesten garantert at hun da parrer seg, og så må dere bruke penger på et kattungekull i stedet...

Skrevet

p-piller er uaktuellt, så får vel bare vente. Nå er det slik at det ikke er så mange klinikker å velge i her i området så det er nok neppe noen som har "kampanje" på kastrering.

Vi får vel bare holde ut regner jeg med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...