Gå til innhold

Hvorfor stemmer dere FRP?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_visa_*
Skrevet

Jeg er ikke ute etter diskusjon om hvorvidt andre partier er bedre/verre - eller annen diskusjon om Frp som parti/deres velgere.

Jeg lurer kun på følgende: hvorfor stemmer du frp?

- hvilke politiske saker er det du generelt støtter FRP på?

- hvilke politiske saker støtter du ikke?

- og kan du nevne de 5 viktigste kampsakene til FRP(i dine øyne)?

prøv å svare på dette utfra det du selv synes, og ikke hva du tror er riktig.

jeg er ikke ute etter å korrigere noen, eller å diskutere, men jeg lurer i all oppriktighet på hva som gjør at man stemmer frp, og om man føler man har en god oversikt over hva partiet står for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:goodbye:

virkelig ingen som bryr seg med å fortelle hvorfor?

kom an da........

Skrevet
:goodbye:

virkelig ingen som bryr seg med å fortelle hvorfor?

kom an da........

Eller så er det ingen her som stemmer på dem. :lur:

(Unnskyld at jeg svarte selv om jeg ikke stemmer på dem! Jeg måtte bare komme med en mulig forklaring. ;) )

Gjest Gjest
Skrevet

1. Først og fremst stemmer jeg Frp fordi jeg ønsker mindre offentlig inngripen i mitt liv.

2. Minst like viktig er at jeg ser at det samfunnet Frp åpent har hatt gitt sine visjoner om tidligere nettopp er det samfunnet som har tvunget seg frem til tross for de øvrige partiers hissige motstand. Kort sagt, Frp har i de siste 15-20 årene satt mesteparten av dagsordenen for den politiske debatt og i tillegg fått rett i hoveddelen av sine spådommer. Jeg respekterer rett og slett politikere som har vært mer forutseende enn det jeg var. I tillegg respekterer jeg det utrettelige arbeid og den stå-på-vilje Frps medlemmer utviser.

3. Mindre detaljregulering, noe som inkluderer et enklere og mer forutsigbart lov- og regelverk. Å drive næring i Norge er vanskelig fordi rammebetingelsene endrer seg så raskt at man må benytte svært mye tid på å tilpasse seg .

4. Lavere skatter og avgifter slik at statens kontroll reduseres. Dette må følges opp av en kraftig reduksjon i overføringer og trygder, særlig til distriktene, men også til sosialklienter, innvandrere, media, statsbedrifter osv.

5. Frp pakker ikke inn sine meninger i samme grad som de øvrige partiene. Partiet har i mine øyne overlegent mer autonomitet, selvtillit og evne til nyskapning enn de andre. Man får mer og mer inntrykk av at Frps motstandere ikke har andre tilsvar enn å rope at de dumme eller populistiske. Og populister beskyldes Frp for å være selv når de inntar de mest upopulære meningene man kan ha i Norge.

1. Miljøpolitikk, særlig politikk rettet mot nærmiljøet slik som f. eks. endringer i Plan- og bygningsloven og Markaloven i Oslo.

2. Kontantstøtte. Egentlig ingen big deal for meg, men jeg nevner det fordi kontantstøtte illustrerer et vanskelig prinsipielt spørsmål for Frp (svært likt uenighetene om bompenger). På den ene siden vil man redusere skattene og derved statens kontroll. På den annen side vil man gi foreldre like muligheter uansett om de velger barnehave eller å bli hjemme. Frp faller ned på at like muligheter er viktigst, selv mener jeg at reduksjon av statlig kontroll er viktigere.

3. Ingen sak egentlig, men jeg tror ikke Frp er modne for å opptre alene i tunge økonomiske spørsmål. Derfor må Høyre finne seg selv igjen, dvs. foreta en Høyre-dreining.

Utvalgte kampsaker synes jeg ikke har særlig interesse. I mine øyne bør man ikke velge parti etter det media er fulle av de siste ukene før valget. Se for øvrig over.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi de sier ting rett ut, og har gjort det fra dag 1.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ikke ute etter diskusjon om hvorvidt andre partier er bedre/verre - eller annen diskusjon om Frp som parti/deres velgere.

prøv å svare på dette utfra det du selv synes, og ikke hva du tror er riktig.

jeg er ikke ute etter å korrigere noen, eller å diskutere, men jeg lurer i all oppriktighet på hva som gjør at man stemmer frp, og om man føler man har en god oversikt over hva partiet står for.

hvorfor ikke?

Hvorfor stemme SV, SP, AP, KRF, H, V?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...