Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2003 #1 Skrevet 9. juli 2003 Noen pendlere her? Som pendler langt? Dvs ca 1 1/2 time hver vei eller mer? Er det ille? Vi bor og jobber i Oslo, men har lyst til å flytte til Tønsberg. Ønsker på sikt å få oss jobb i området der, men det er litt vanskelig med jobbmarkedet akkurat i dag. Men vi har funnet drømmehuset.... Så tanken er om det kunne gått an å flytte, og så pendlet i en periode.... Er det forferdelig slitsomt? Jeg bruker i dag 1 time på jobb med kollektiv transport, og det går ok, men er litt usikker på dette...
makeløs Skrevet 9. juli 2003 #2 Skrevet 9. juli 2003 Jeg bodde et stykke utenfor Oslo tidligere og jobbet i Oslo. I starten brukte jeg kollektivtransport og brukte dermed 1 1/2 timer hver vei. Holdt på å bli sprø! Så jeg gikk over til bil og brukte da kun en time. For meg er en time grensen for hva jeg er villig til å bruke av tid til og fra jobb. Men dersom du ikke har barn du må hente i barnehage/skole har du jo litt mer tid til reise. Og så kan du jo benytte tiden til å lese? :D
Rapitap Skrevet 9. juli 2003 #3 Skrevet 9. juli 2003 Jeg bruker også en og en halv time hver vei. Har nå begynt seriøst med tanken om å kjøpe bil.....det sliter på....en har liksom ikke mye igjen av dagen, for når jeg endelig er hjemme....så er jeg padde-trøtt! *sukk*
Gjest Poirot Skrevet 9. juli 2003 #4 Skrevet 9. juli 2003 Vet om flere som pendler mellom Tønsberg/Tjøme og Oslo. Toget går ofte og raskt, kan brukes til å lese papirer.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #5 Skrevet 10. juli 2003 Så det kan kanskje være overkommelig for en periode? Sambo er avhengig av bil i jobben, så det blir nok helst bilpendling på oss (jeg kan hoppe av på veien). Blir veldig slitsomt i lengden skjønner jeg, men vi håper jo å finne oss jobber i området.
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 Kjenner en som kjører bil mellom Tjøme og Sandvika hver dag. Hadde ikke orket det selv fast, men klart at det går for en periode.
Anglofil Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Hei hei! Jeg bor i Vestby og går på skole i Oslo.Jeg står opp så tidlig som bare klokka fem og seks om morningen.Som oftest kjører mamma meg,og da tar det kanskje en time.(Mamma jobber ikke så langt unna skolen,og vi pleier å begynne til samme tid om morgenen.)Det kommer veldig ann på når på tiden av året vi drar og da.På vintern er det ekstremt,da har mamma brukt 2 og nesten 3 timer til Oslo.......Vanligvis når det ikke er rush bruker vi en halvtime med bil...hehe...men det er jo sjelden.Hvis jeg reiser kollektivt,bruker jeg 10 min på buss,25-30 min med tog og 20-25 min med trikk.Dette er selvsagt en vei bare,og det blir slitsomt,ja.Spesielt på vintern,og siden jeg trener hver dag,noen ganger når jeg slutter sent på skolen,rekker jeg ikke hjem først.Og er hjemme i 10 tiden om kvelden.Ja det er slitsomt,men jeg har bare måttet vende meg til det. Klemz fra:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå