Pludre Skrevet 17. april 2002 #1 Skrevet 17. april 2002 Hei ! Vi sitter her med gjestelisten og ser at vi blir antagelig rundt 50 stk. i bryllupet vårt. Det jeg lurer på da er hvor mange servitører/hjelpere vi trenger da ? Noen som vet ?? PLudre 12
cream Skrevet 17. april 2002 #2 Skrevet 17. april 2002 Det sier jo at det skal være 10 gjester per servitør + en eksrta på kjøkkenet. Lykke til!
VinterFru Skrevet 17. april 2002 #3 Skrevet 17. april 2002 1 servitør pr. 10 gjest. Det er hvis det serveres på fat som kan sendes. Dersom maten er anrettet på talerken må du nok ha flere servitører. Se også på hvordan du setter opp bordplanen. Ikke la en servitør betjene fler rekker. Dersom du dekker U eller E bord må du også huske på at brudeparet serveres først og samtidig, så går servitørene til hver sin side. Så da trenger du to på hovedbordet.12
Christine Skrevet 18. april 2002 #4 Skrevet 18. april 2002 Hei 1 servitor til 10-12 gjester er god servise Da har de tid til a skjenke vin, servere pa terlerken, eller fat. Skal de sende fat osv selv trenger du ikke sa mange servitorer. Du trenger ikke flere servitorer om du velger a servere pa telerken, men du trenger hjelpere pa kjokkenet til a legge opp maten. Dette kan servitorene hjelpe til med ogsa Spesielt om du har 5 servitorer. Hadde selv valgt a ha 4 servitorer og 2 kokker, men det kommer helt ann pa maten dere velger og hvor mange retter. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #5 Skrevet 18. april 2002 Jeg har selv jobbet som servitør på et av Oslos største hoteller og vi hadde alltid mellom 15-20 personer hver. (15 er det vanligste) 10 syns jeg kanskje er i minste laget. Da blir det veldig lite å gjøre.
viwi Skrevet 18. april 2002 #7 Skrevet 18. april 2002 Slik det ser ut nå blir vi mellom 60 og 70 til bords. Da har vi regnet med å ha 6-7 servitører. Regner ca 10 gjester pr servitør. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå