Gå til innhold

Å planlegge tid sammen er uoverkommerlig for ham

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på kjæresten min. Vi snakker ofte om viktigheten å tilbringe mer tid sammen (ser hverandre snaut 1-2 kvelder pr uke), men det funker ikke og jeg føler meg avvist og såret over det han driver med.

Han er daglig leder og kan ofte ta seg "hjemmekontor"-dager på kortvarsel. Plutselig kan han foreslå at vi tar oss fri f.eks en ukedag, for å tilbringe kvalitetstid sammen. Han vet inderlig godt at JEG har nettopp begynt i ny jobb, og kan ikke skulke jobb slik.

Han reiser mye i jobben sin (dato vet han alltid på forhånd), men han foreslår aldri at jeg skal bli med ham på turene, men sender meg sms'er: "hiv deg på flyet og kom opp" eller "her skulle du ha vært".

Eller jeg kan ringe ham for å høre om vi skal finne på noe sammen en kveld, så får jeg til svar at han er i Bergen, Trondheim eller whatever. Det sier han ikke noe om til meg på forhånd, enda jeg har kanskje snakket med han dagen før.

Jeg har gitt opp å foreslå konkrete datoer, slik at vi begge har noe å forholde oss til. Da sier han at "det er helt umulig for ham å planlegge så langt fremover i tid". Selv 1 uke frem i tid, er uoverkommelig for ham...

Jeg er såret over dette, fordi jeg mistenker at han foreslår datoer, når han VET at det ikke passer for meg. Slik at jeg IKKE kan bli med.

Hvordan skal jeg tolke dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt det opp med han? Spurt direkte ut? Om han egentlig VIL være sammen med deg? Skjønner godt det er litt vanskelig å forholde seg til, blir jo han som styrer hele ballet da?

Skrevet

Det jeg tenker er at han på denne måten i hvert fall kan si at han har foreslått noe, men at det er du som gjør det uoverkommelig. :)

Skrevet
Det jeg tenker er at han på denne måten i hvert fall kan si at han har foreslått noe, men at det er du som gjør det uoverkommelig. :)

Jeg har også vært inne på denne tanken. Men er det virkelig motivasjonen hans, så er det ganske så manipulativt og utspekulert gjort.

Jeg begynner mer og mer å mistenke at han gjør dette med overlegg.

Skrevet
Jeg har også vært inne på denne tanken. Men er det virkelig motivasjonen hans, så er det ganske så manipulativt og utspekulert gjort.

Slutt å mase om å være mer sammen, lat som om det ikke betyr så mye for deg lenger - da skal du se at han reagerer hvis han mener alvor med deg. Gjør deg utilgjengelig, det syns de er "skummelt". :fnise:

Gjest Indira G
Skrevet
Jeg skjønner meg ikke på kjæresten min. Vi snakker ofte om viktigheten å tilbringe mer tid sammen (ser hverandre snaut 1-2 kvelder pr uke), men det funker ikke og jeg føler meg avvist og såret over det han driver med.

Han er daglig leder og kan ofte ta seg "hjemmekontor"-dager på kortvarsel. Plutselig kan han foreslå at vi tar oss fri f.eks en ukedag, for å tilbringe kvalitetstid sammen. Han vet inderlig godt at JEG har nettopp begynt i ny jobb, og kan ikke skulke jobb slik.

Han reiser mye i jobben sin (dato vet han alltid på forhånd), men han foreslår aldri at jeg skal bli med ham på turene, men sender meg sms'er: "hiv deg på flyet og kom opp" eller "her skulle du ha vært".

Eller jeg kan ringe ham for å høre om vi skal finne på noe sammen en kveld, så får jeg til svar at han er i Bergen, Trondheim eller whatever. Det sier han ikke noe om til meg på forhånd, enda jeg har kanskje snakket med han dagen før.

Jeg har gitt opp å foreslå konkrete datoer, slik at vi begge har noe å forholde oss til. Da sier han at "det er helt umulig for ham å planlegge så langt fremover i tid". Selv 1 uke frem i tid, er uoverkommelig for ham...

Jeg er såret over dette, fordi jeg mistenker at han foreslår datoer, når han VET at det ikke passer for meg. Slik at jeg IKKE kan bli med.

Hvordan skal jeg tolke dette?

Har ikke annet enn å si at jeg skjønner deg godt! Din foreslår i hvertfall, noe. Min har ikke tid til noe om dagen. Men foreslår å gjøre ting sammen generelt, at foreksempel "vi burde dratt på kafe på solli, eller bygdøy," "bruke gavekortene til å gå på kino" "bruke bonukortet til å dra på liten ferie til et varmt sted" Jeg tenker hvorfor tenke så lang som å dra på ferie når vi ikke kan tilbringe tid sammen her hjemme?? Blir bare sint!

Som sagt har jeg ikke direkte råd, men jeg forstår hvordan du har det!

Klem

Gjest Indira G
Skrevet
Slutt å mase om å være mer sammen, lat som om det ikke betyr så mye for deg lenger - da skal du se at han reagerer hvis han mener alvor med deg. Gjør deg utilgjengelig, det syns de er "skummelt". :fnise:

Det er kanskje lurt. Noe som kan funke for meg og:) Men litt vanskelig når man svaner de da:)

Skrevet

Jeg tror han ikke tenker noe over det, og at du overfortolker. Snakk med ham.

Kommer du ingen vei med det, og dette plager deg så mye at du føler at du ikke kan leve med det, må du gå fra ham.

Skrevet
Men litt vanskelig når man svaner de da:)

Hva er det å svane noen? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sannsynlig at han er utro i fleng. Spør ham om det.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er det å svane noen? :klø:

Regner med det er en tastefeil, at det skal stå savne.

Skrevet
Regner med det er en tastefeil, at det skal stå savne.

:klaske:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...