Ida* Skrevet 20. mars 2009 #1 Del Skrevet 20. mars 2009 Forsøkte meg på saltbakte poteter, men jeg hadde ikke grovsalt så jeg brukte kvernsalt i stedet. Problemet var at saltet ikke løste seg opp (bare delvis i). Når potetene var ferdige måtte jeg stå og prike saltklumper av de, ikke ble de så salte som jeg hadde tenkt heller. Jeg trodde grovsalt og kvernsalt vart omtrent det samme, men det er det kanske ikke? :klø: Neste gang vurdere jeg å bruke vanlig finkornet salt, bare for å være sikker på at det løser seg opp. Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. mars 2009 #2 Del Skrevet 20. mars 2009 jeg har bare brukt grovt havsalt, og alltid fått vellykket resultat. Tror du heller burde satse på grovt salt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 22. mars 2009 #3 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har fått servert dette en gang - og forelsket meg! Hvordan lager dere dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 22. mars 2009 #4 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg har laget det med helt vanlig salt. Du tar små poteter, vasker dem godt, og koker dem i en blanding som består av 50/50 salt og vann, dvs. i en veldig salt saltlake. Når de er ferdige, heller du av laken, og damper potetene på platen, og det ligger da igjen et fint saltlag på potetskallet. Kvernsalt egner seg nok ikke fordi det er veldig hardt og ment til å kvernes. Men jeg brukte som sagt helt vanlig salt, og det ble vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida* Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 23. mars 2009 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå