Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Samboeren tror jeg bare er sammen med han pga. av pengene men jeg eslker han av hele mitt hjerte. Hvordan skal jeg få besvist at det er han ikke pengene jeg vil ha?? Med den livsstilen vi har nå har jeg ikke noe annet valg enn og ha delt økonomi!! Hvordan kan jeg gi han mer...

Videoannonse
Annonse
Gjest Indira G
Skrevet
Samboeren tror jeg bare er sammen med han pga. av pengene men jeg eslker han av hele mitt hjerte. Hvordan skal jeg få besvist at det er han ikke pengene jeg vil ha?? Med den livsstilen vi har nå har jeg ikke noe annet valg enn og ha delt økonomi!! Hvordan kan jeg gi han mer...

Vanskelig å vurdere når du skriver så lite om saken:) Men gi mer hva? Av deg? Eller penger? Hvis man selv synes man viser mye kjærlighet, syns jeg ikke en burde anstrenge seg hvis partnren ikke kan se det! Angående pengene hvis dere er i utgangspunktet enige om å ha delt økonomi, så skjønner jeg ikke hvorfor samboeren din ikke det.

Vil han ha felles økonomi? Eller har dere allrede det og du vil ha delt?

Gjest missLady
Skrevet

HVORFOR tror han du er ute etter pengene da??

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er ikke vi samboere- men deler på det meste av utgifter når vi er sammen.

Og for meg er det ekstremt viktig for min egen selvfølelse. Han tjener etpar ganger mer enn meg. Vi kan ha en ganke "flott" livsstil når vi er sammen- men jeg insisterer på at planlagte aktiviteter skal deles likt.

Om jeg så skal måtte "spise havregrøt" uka i forveien- så skal ikke han sitte med hoveddelen utgiftene.

Han er klar over min økonomi (alenemor med gjennomsnittsinntekt) men også hvor viktig det er for meg at vi er på "likefot". Han overrasker gjerne med litt ekstravagansa (spesielle viner når avtalen er "billig"vin, oppgradering av hotellrom etc), - men aldri når vi planlegger noe sammen. I tillegg har vi en avtale om å ha ansvar kosematen annenhver gang. At han da velger forex dyre kamskjell med champagne, mens jeg går for billige blåskjell og cava, det er hans valg.

Så hvordan "bevise" at du ikke jakter pengen hans;

Insister på å dele likt- "nekt" han å være den som alltid spanderer. Vær bevisst på å spandere på han også. Gjør det beste du kan med de midlene du har. Og når han står for utgiftene: Foreslå "billigvariantene"- så får det være hans sak hva han kjøper. Si nei til å planlegge aktiviteter som du vet du ikke har råd til.

Skrevet

Tror han mener kjærlighet men jeg vet ikke, er jo han som hele tiden vil spandere vil dele, vil at jeg ikke skal betale , helst vil at jeg sparer pengene min siden han tjener MYE mer enn meg!!Gud vet hva jeg skal gjøre.... sitter men en følelse som ikke går ann og beskrive vil ikke han skal tenke sånn!! det gjør meg så utolig vondt og da jeg sier det til han sier han jaja.. du hadde ikke hatt et sånt liv uten meg. vet ikke om det er bra eller dårlig jeg! Men skjønner ingen ting alt kom opp for noen dager siden da han snakket om frihet og sånn! elsker han jo!!

Skrevet

Tror nesten du må høre med han hva det er han savner? Hvilke behov er det han har som han ikke får dekket. Hva gjør han glad osv? Kanskje la hele pengegreia bare ligge. Det kan jo være en forestilling han har oppi hodet sitt også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...