Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Er det sant at det er ulovlig å gå med oppnedkors eller å være satanist i Norge? Har bare hørt en del som sier det.
Pingting Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Bare tull. Det er religionsfrihet og ytringsfrihet i Norge, det står da både i lover og i menneskerettighetene.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Bare tull. Det er religionsfrihet og ytringsfrihet i Norge, det står da både i lover og i menneskerettighetene. Ok, var det jeg trodde, ja. Det er bare en lærer på skola mi som lager et stort rabalder ut av at ei i klassen min er satanist og læreren påstår at det også er ulovlig.
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Vel, det er vel mange der ute som tror at satanisme er å brenne kirker og ofre små barn eller noe sånt, og det er selvfølgelig ulovlig Men satanisme som religion er ikke ulovlig.
Pingting Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 Ok, var det jeg trodde, ja. Det er bare en lærer på skola mi som lager et stort rabalder ut av at ei i klassen min er satanist og læreren påstår at det også er ulovlig. Oi, den var drøy! Som Wolfmoon sa er det jo ikke akkurat lovlig å brenne kirker og slikt, men det er det jo ikke alle satanister som støtter en gang. Litt skummelt at man får slike reaksjoner fra lærere når de ikke vet hva det går ut på en gang. Jaja...
Piper Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Ok, var det jeg trodde, ja. Det er bare en lærer på skola mi som lager et stort rabalder ut av at ei i klassen min er satanist og læreren påstår at det også er ulovlig. Og denne læreren har ingen som helt anelse om hva h*n snakker om, så du kan jo be læreren sjekke litt fakta før h*n uttaler seg en annen gang.
waco Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Hvis satanisme skulle forbys så må jo kristendom også forbys. Troen på Gud forutsetter troen på djevelen, - Gud kan ikke være det gode dersom man ikke har det onde. Alle skjønner jo at himmelen ikke eksisterer uten helvete. Forresten har jeg mer sansen for satanister enn kristne, - satanistene innrømmer i det minste at de elsker egoismen og forakter autoriteter. En satanistjente er en jente som kan finne på å pule deg bare fordi hun skal være jævlig mot typen sin. Kvinner som dyker selvnytelsen og ikke skyr noen midler for å tilfredstille sin trang til glede er også flinkere i senga enn kristne. Selv om kristne jenter også mange ganger kan være uskikkeligere i senga enn den dydige fasaden fremstiller henne som. Kristne og satanister er jo som folk flest, - de ønsker jo bare en unnskyldning for å leve ut de valgene de tar. Men på topp lista over jenter som elsker religion så troner muslimske på toppen. Man har ikke sett så mye lagret brunst og undertrykt kåtskap når de virkelig slipper seg løs. Man skjønner nesten hvorfor sharialover ble innført.
Silmarill Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 (endret) Det er ikke lovlig å utføre kirkebranner eller menneskeofring mm! Det er lov å være satanist å tro på dette! Ytringsfrihet innen alt er lov faktisk sålenge det ikke går utover noen på noen vond måte! Samme gjelder pedofile, det er jo lov å være pedofil i hodet sitt, men det er ikke lov å leve ut legningen! Det er kvalmt med både satanisme og pedofili, men jeg sier at det blir STRAFFBART først når vedkommende utfører ugjerningen! Endret 20. mars 2009 av Silmarill
Pingting Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 (endret) Det er kvalmt med både satanisme og pedofili, men jeg sier at det blir STRAFFBART først når vedkommende utfører ugjerningen! Egentlig enig med deg, men må pirke litt Det er vanskelig å generalisere satanister, for de tror på så mye forskjellig. Moderne satanisme kan grovt deles inn i to grupper; teistisk satanisme (dvs. troende, de som aksepterer den bibelske gudens eksistens) og ateistisk satanisme (hvor "satan" er et symbol på de trekkene ved menneskeheten kristendommen tradisjonelt har fordømt). De teistiske satanistene er nok ivrigere på å brenne kirker enn de ateistiske, faktisk vil jeg tro at mange fra sistnevnte gruppe vil ta avstand fra både det, menneskeofringer og alt annet som mange kanskje oppfatter med satanisme. Endret 20. mars 2009 av Pingting
Silmarill Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 (endret) Egentlig enig med deg, men må pirke litt Det er vanskelig å generalisere satanister, for de tror på så mye forskjellig. Moderne satanisme kan grovt deles inn i to grupper; teistisk satanisme (dvs. troende, de som aksepterer den bibelske gudens eksistens) og ateistisk satanisme (hvor "satan" er et symbol på de trekkene ved menneskeheten kristendommen tradisjonelt har fordømt). De teistiske satanistene er nok ivrigere på å brenne kirker enn de ateistiske, faktisk vil jeg tro at mange fra sistnevnte gruppe vil ta avstand fra både det, menneskeofringer og alt annet som mange kanskje oppfatter med satanisme. Takk for informasjonen Pingting! Uansett hvilken gruppe man tilhører innen satanisme så er det straffbart uansett dersom evt. ritualer blir tatt i bruk der det medfører at levende vesner må lide! Dette gjelder selvsagt andre "ekle" ting som pedofili, dyremishandling, canabalisme, massemordere, slike som Josef Fritzl...mm..... Dette er jo veldig bra da! Endret 20. mars 2009 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Er det sant at det er ulovlig å gå med oppnedkors? Ja, det er ulovlig. Om du er på jobb i politiet, vel å merke.
Pingting Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Takk for informasjonen Pingting! Uansett hvilken gruppe man tilhører innen satanisme så er det straffbart uansett dersom evt. ritualer blir tatt i bruk der det medfører at levende vesner må lide! Dette gjelder selvsagt andre "ekle" ting som pedofili, dyremishandling, canabalisme, massemordere, slike som Josef Fritzl...mm..... Dette er jo veldig bra da! Jepp
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #15 Skrevet 21. mars 2009 Uansett hvilken gruppe man tilhører innen satanisme så er det straffbart uansett dersom evt. ritualer blir tatt i bruk der det medfører at levende vesner må lide! Enn så lenge. Men det spørs hvor lenge det varer. I USA er det ingen restriksjoner på rituell slakt av dyr. Rituell ofring av dyr er allerede tillatt flere steder, og det er kjent grunnlovsstridig å forby det. Alt som trengs for å fjerne de lokale forbudene i stater og byer er en person som går til sak lokalt. I EU er rituell slakt av dyr tillatt uten nevneverdige restriksjoner. Bedøvelse er ikke påkrevd under kosher- og halalslakt, for eksempel. Og EU er på gli. Noen av de største vesteuropeiske EU-landene har etterhvert fått et ganske anseelig antall mennesker med religioner hvor både rituell slakt og rituell ofring er vanlig. Her i Norge har vi flere restriksjoner på rituell slakt for å påse at dyrene blir behandlet så bra som mulig (omstendighetene tatt i betraktning - de skall tross alt tas livet av). Vi har holdt på f.eks. krav om bedøvelse under rituell slakt. Halalslakt foregår slik her, da muslimer i Norge har sagt seg fornøyd med restriksjonene. Kosherslakt foregår ikke i Norge, da bedøvelse ikke aksepteres. Men vi har allerede fått et visst press fra EU om å innrette oss etter standardene som følges der, så det er trolig bare spørsmål om tid før rituell slakt pågår i Norge uten store restriksjoner. Veien derfra og til rituell ofring, tja..er den så lang, egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 Bare tull. Det er ytringsfrihet i Norge, Nå ja det vet vi at ikke er helt sant. Det er ikke ytringsfrihet i Norge rett og slett fordi noen ytringer kan man straffes for og ha. Dermed har vi ikke ytringsfrihet i Norge. Så lenge det er straff for visse ytringer de idiotiske ytringene som noen har. Så kan vi ikke si at vi har ytringsfrihet i Norge
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #17 Skrevet 21. mars 2009 Feil. Det er ytringsfrihet i Norge. En person blir ikke straffet for å si at han tror på satan eller annen styggedom. Men han kan bli straffet for å brenne kirker og stikke kniver i folk - eller drive djeveldyrking på de skranglete og øste-Europeiske trikkene i Oslo. Forstår du kanskje forskjellen?
*Numi* Skrevet 21. mars 2009 #18 Skrevet 21. mars 2009 Nå ja det vet vi at ikke er helt sant. Det er ikke ytringsfrihet i Norge rett og slett fordi noen ytringer kan man straffes for og ha. Dermed har vi ikke ytringsfrihet i Norge. Så lenge det er straff for visse ytringer de idiotiske ytringene som noen har. Så kan vi ikke si at vi har ytringsfrihet i Norge Tenker du på rasisme og slikt da? Det er fortsatt lov å ha disse meningene og sikkert å ytre dem også, men ikke direkte til dem det gjelder. Det er fint at samfunnet oppfordrer til litt folkeskikk også, mener nå jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #19 Skrevet 21. mars 2009 Feil. Det er ytringsfrihet i Norge. En person blir ikke straffet for å si at han tror på satan eller annen styggedom. Men han kan bli straffet for å brenne kirker og stikke kniver i folk - eller drive djeveldyrking på de skranglete og øste-Europeiske trikkene i Oslo. Forstår du kanskje forskjellen? Ja men jeg tror ikke du forstår hva jeg mener.
Gjest SmallTalk Skrevet 21. mars 2009 #20 Skrevet 21. mars 2009 Tror den læreren burde sette seg inn i hva satanisme egentlig er, for hun er ganske på jordet i påstanden sin. Nå er det jo faktisk svært få satanister som bedriver kirkebrenning og offerdrap (Om man ser bort fra Varg Vigernes, da), og de aller fleste følger teorien til Anton Szandor LaVey (LaVeyensk satanisme). Denne sentrerer faktisk ikke om det å brenne kirker osv, men heller om å sette seg selv i fokus. For de som vil lese litt om den mest vanlige retningen innen satanismen: http://en.wikipedia.org/wiki/LaVeyan_Satan...es_of_the_Earth
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå