Gjest stilløs Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Hei! Jeg bruker størrelsene 42, 32/30 og L. Jeg har en slags tanke om at mote ikke gjelder for meg, siden jeg er større en damene i motebladene, og dersom jeg finner noe som passer i butikken, så kjøper jeg det. Nå har jeg tenkt litt på å forbedre meg, og jeg har handlet inn litt nye klær i det siste. Men - hvilke klær passer til meg? Jeg har timeglassfigur, er 78 kg og 165 cm høy. Jeg hadde vært evig takknemlig for tips:) Mvh stilløs.
Gjest KateW Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 De fleste kvinner med timeglassfigur kler en ganske klassisk stil, med rene linjer og ikke for mye dill. Mener jeg. Framhev midjen, men ikke gå i for trange klær. Bruk gjerne vester og blazere. Bukser med litt vidde nede, vil også få bena til å se smalere ut. Lange smykker vil få overkroppen til å virke lenger. Store smykker og tilbehør vil få resten av deg til å virke mindre...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Tenk på hvilken illusjon du vil skape. Du vil gjerne se lengre og smalere ut, regner jeg med? Da finnes det noen tips: * Bukser, skjørt og kjoler som stopper noe sted på leggen er fy-fy. Det gjør deg kortere og gir deg kortere bein. * Bukser med høyt liv som kan "holde inne ting" og trompetfasong nederst er fint. Pass på at du ikke går med høyvannsbukser - de bør gå helt ned så de ligger litt oppå skoene (ikke så du tråkker på dem, da). * Nedadgående striper er slankende - tversoverstriper er strengt forbudt! * Skjorte er ofte fint når man er litt større. V-halsen i skjorta gir deg lengre hals, og skjortens løse fasong gjør at ingenting sitter feil. V-hals er også fint i alle typer gensere og topper. * Riktig undertøy er viktig. Invester i gode BH'er, og behandle dem pent. Gå til en spesialbutikk for undertøy og få hjelp til å finne noe som passer ordentlig. Ikke kjøp undertøy på H&M o.l. Det er viktig å ha en BH som gir god støtte til brystene og det er også fint til deg å ha gode truser som holder magen litt på plass (som er høye i livet - sånne som Bridget Jones går med, hehe). * Kjøp klær med litt tykt stoff, som henger litt tungt og pent på deg. Kjøp klær i den størrelsen du bruker - ikke mindre (da blir det valker) og ikke større (du blir uformelig). * Pass på at alle topper/T-skjorter o.l. er lange nok. Det er ikke morsomt å gå og dra i tøyet eller å vise magen hver gang du strekker deg etter noe. Mange klær krymper litt i vask, så kjøp dem heller litt ekstra lange. * Hvis du vil endre stil, gå i noen andre klesbutikker enn de du har pleid å gå i. Selv om du tror at det ikke er noe for deg, at du er for stor/for kort/for gammel eller at klærne er for dyre - det er lov å kikke, og det er lov å spørre betjeningen om hjelp. Hvis det ikke er så mange kunder i butikken er det mange ekspeditører som gjerne vil gi noen klestips. :-) Her er noen flere tips: http://www.mote.no/forside/index.php/helse...ppsfasongen-din Hilsen ei som også har timeglassfasong.
Gjest stilløs Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 tusen takk for tips:) Jeg har nå vært å handla litt, en tunikakjole + belte og høye hæler og stort smykke (I tykt stoff, som anbefalt, og valkene forsvant, hehe). Det ble kjempefint:) Nå skal jeg å shoppe i morgen også, så gøy:) Er det noen som har tips til hvilke typer gensere jeg kan kjøpe? Sånn til dagligdags bruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå