Gå til innhold

klær til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest stilløs
Skrevet

Hei! Jeg bruker størrelsene 42, 32/30 og L. Jeg har en slags tanke om at mote ikke gjelder for meg, siden jeg er større en damene i motebladene, og dersom jeg finner noe som passer i butikken, så kjøper jeg det. Nå har jeg tenkt litt på å forbedre meg, og jeg har handlet inn litt nye klær i det siste. Men - hvilke klær passer til meg? Jeg har timeglassfigur, er 78 kg og 165 cm høy.

Jeg hadde vært evig takknemlig for tips:)

Mvh stilløs.

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet

De fleste kvinner med timeglassfigur kler en ganske klassisk stil, med rene linjer og ikke for mye dill. Mener jeg.

Framhev midjen, men ikke gå i for trange klær.

Bruk gjerne vester og blazere.

Bukser med litt vidde nede, vil også få bena til å se smalere ut.

Lange smykker vil få overkroppen til å virke lenger.

Store smykker og tilbehør vil få resten av deg til å virke mindre...

Gjest Gjest
Skrevet

Tenk på hvilken illusjon du vil skape. Du vil gjerne se lengre og smalere ut, regner jeg med? Da finnes det noen tips:

* Bukser, skjørt og kjoler som stopper noe sted på leggen er fy-fy. Det gjør deg kortere og gir deg kortere bein.

* Bukser med høyt liv som kan "holde inne ting" og trompetfasong nederst er fint. Pass på at du ikke går med høyvannsbukser - de bør gå helt ned så de ligger litt oppå skoene (ikke så du tråkker på dem, da).

* Nedadgående striper er slankende - tversoverstriper er strengt forbudt!

* Skjorte er ofte fint når man er litt større. V-halsen i skjorta gir deg lengre hals, og skjortens løse fasong gjør at ingenting sitter feil. V-hals er også fint i alle typer gensere og topper.

* Riktig undertøy er viktig. Invester i gode BH'er, og behandle dem pent. Gå til en spesialbutikk for undertøy og få hjelp til å finne noe som passer ordentlig. Ikke kjøp undertøy på H&M o.l. Det er viktig å ha en BH som gir god støtte til brystene og det er også fint til deg å ha gode truser som holder magen litt på plass (som er høye i livet - sånne som Bridget Jones går med, hehe).

* Kjøp klær med litt tykt stoff, som henger litt tungt og pent på deg. Kjøp klær i den størrelsen du bruker - ikke mindre (da blir det valker) og ikke større (du blir uformelig).

* Pass på at alle topper/T-skjorter o.l. er lange nok. Det er ikke morsomt å gå og dra i tøyet eller å vise magen hver gang du strekker deg etter noe. Mange klær krymper litt i vask, så kjøp dem heller litt ekstra lange.

* Hvis du vil endre stil, gå i noen andre klesbutikker enn de du har pleid å gå i. Selv om du tror at det ikke er noe for deg, at du er for stor/for kort/for gammel eller at klærne er for dyre - det er lov å kikke, og det er lov å spørre betjeningen om hjelp. Hvis det ikke er så mange kunder i butikken er det mange ekspeditører som gjerne vil gi noen klestips. :-)

Her er noen flere tips:

http://www.mote.no/forside/index.php/helse...ppsfasongen-din

Hilsen ei som også har timeglassfasong.

Gjest stilløs
Skrevet

tusen takk for tips:) Jeg har nå vært å handla litt, en tunikakjole + belte og høye hæler og stort smykke :) (I tykt stoff, som anbefalt, og valkene forsvant, hehe). Det ble kjempefint:)

Nå skal jeg å shoppe i morgen også, så gøy:)

Er det noen som har tips til hvilke typer gensere jeg kan kjøpe? Sånn til dagligdags bruk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...