hysteria Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg lurer på hvorfor det er noen jenter som absolutt ikke vil eller "kan" være med og bade når de har mensen. Er det ikke bare å bruke tampong? Det gjør jeg... hva er problemet?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Jeg kan bruke tampong, men får store problemer med løs mage. Får og mer smerter av tampong. Så for meg kommer det ikke på tale.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Må bruke både bind og tampong siden tampongen drypper etter kort tid. Så bading ville vært uaktuelt.
hysteria Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2009 Hmm, ok. Men at de ikke vil bruke tampong..hvorfor? Skjønner hvis de ikke får det til.. Men det er jo begrensende, så jeg ville i alle fall ha prøvd en god del for å få det til å funke..
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Hmm, ok. Men at de ikke vil bruke tampong..hvorfor? Skjønner hvis de ikke får det til.. Men det er jo begrensende, så jeg ville i alle fall ha prøvd en god del for å få det til å funke.. Hvorfor må man på død og liv bade når man har mensen da? :klø: Før jeg fikk barn hadde jeg store problemer med å bruke tampong. Det var ubehagelig. Jeg foretrekker å la være å bade et par dager framfor å ha det ubehagelig. Det er ikke gøy å bade når det er ubehagelig. Er det så vanskelig å forstå da? Nå er tampongproblemene mine over, og jeg burker det som regel i stedet for bind. Men likevel så bader jeg ikke. Jeg synes det er ekkelt, og så må man skynde seg opp av vannet for å skifte tampong når man er ferdig. Bading skal vel være kos? Ikke stress og tvang og noe man gjør med ubehag?
Gjest MissBella Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Hvorfor må man på død og liv bade når man har mensen da? :klø: nettopp! Det skjønner ikke jeg heller. Altså, hvis jeg er på ferie eller noe, så prøver jeg å forskyve mensen ved hjelp av p-piller. Sånn at jeg kan bade.
Gjest Glør Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Hmm, ok. Men at de ikke vil bruke tampong..hvorfor? Skjønner hvis de ikke får det til.. Men det er jo begrensende, så jeg ville i alle fall ha prøvd en god del for å få det til å funke.. Jeg synes ikke det begrenser meg så mye at jeg ikke kan bade ca hver femte uke. Det er jo ikke så ofte jeg bader uansett. I tillegg til at når jeg blør såpass mye at jeg ikke kan bade, har jeg gjerne såpass med menstruasjonssmerter at det ikke frister uansett. Jeg har prøvd å bruke tampong noen ganger, og det var så ubehagelig at jeg har slått det fra meg. Og siden det ikke er noe jeg har lyst til, som ikke kan gjøres med bind, ser jeg ingen grunn til å prøve å få til tamponger heller.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Hmm, ok. Men at de ikke vil bruke tampong..hvorfor? Skjønner hvis de ikke får det til.. Men det er jo begrensende, så jeg ville i alle fall ha prøvd en god del for å få det til å funke.. Hvorfor skal man prøve en god del for å få det til å funke? Hvorfor er det så ekstremt viktig å bade når man har mensen at man skal anstrenge seg og gjerne finne seg i ubehag for å få det til? Det skjønner ikke jeg. Jeg er bare sånn passe begeistret for å bade. Når jeg har mensen, blir jeg veldig øm der nede, i tillegg til menstruasjonssmerter. I tillegg synes jeg det er ekkelt å tenke på badevann som trenger inn i tampongen. Man må skynde seg med tampongskifte, og det er jo bare stress. Om jeg synes det er ubehagelig, vondt og stress, hvorfor skal jeg da absolutt bade?
Gjest Kirsebaer Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 (endret) fff Endret 28. april 2009 av Kirsebaer
Gjest amu Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Jeg lurer på hvorfor det er noen jenter som absolutt ikke vil eller "kan" være med og bade når de har mensen. Er det ikke bare å bruke tampong? Det gjør jeg... hva er problemet? Problemet er at noen av oss blør så mye at selv ved bruk av den største tampongen, blør man gjennom i løpet av 30 min. Jeg vil ikke sjenere andre badende med en blodstripe etter meg, ei heller frister det å bade med bind. Derfor bader jeg ikke med mensen. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være problematisk at noen rett og slett ikke liker å bruke tampong og derfor ikke bader under mensen.
MissStiles Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Hvorfor må man på død og liv bade når man har mensen da? :klø: Den skjønner ikke jeg heller. Jeg er ingen fan av bading når jeg har mensen. Sånn er det bare!
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Jeg kan godt bade når jeg har mensen, men første dagen går det ikke ettersom jeg blør såpass mye.
Skvaldersjura Skrevet 20. mars 2009 #14 Skrevet 20. mars 2009 Endel mennesker lider av en rekke forskjellige fobier. En av disse er ablutofobi, som er angst for å vaske seg eller å bade. En annen er hematofobi, som er angst for å se blod. Caligynefobi, som er angst for vakre kvinner, eller aquafobi som er angst for vann, kunne også passe. Eller fobofobi, som er angst for å få angst og tilslutt panfobi, som er angst for alt!
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #15 Skrevet 20. mars 2009 Endel mennesker lider av en rekke forskjellige fobier. En av disse er ablutofobi, som er angst for å vaske seg eller å bade. En annen er hematofobi, som er angst for å se blod. Caligynefobi, som er angst for vakre kvinner, eller aquafobi som er angst for vann, kunne også passe. Eller fobofobi, som er angst for å få angst og tilslutt panfobi, som er angst for alt! :klø:
Gjest Papirkurven Skrevet 20. mars 2009 #16 Skrevet 20. mars 2009 Uansett hva alldays, always og libresse påstår; mensen er ikke en uke svevende på rosa, luftige skyer med odørkontroll og ekstra passform. Mensen er en av livets realiteter. Jeg har vent meg til den, den plager meg ikke så altfor mye, men jeg nyter den heller ikke. Jeg blir oppblåst og kanskje litt irritabel og føler meg ikke så veldig lekker. Og jeg blør...det er jo det mensen er. Jeg føler meg ukomfortabel nok med bading som det er, om ikke mensen skal være en ekstra variabel i ligningen. Springe uti, skynde seg å bade, springe opp, på do, skifte tampong, tørke seg og passe på å bli fort varm. Grue for lekkasjer ut og inn, og tenke på hva slags mysteriske basselusker man er åpen for... Nei, da lar jeg heller være, og håper da virkelig at jeg kan gjøre det uten at folk skal himle med øya.
The Kitten Skrevet 21. mars 2009 #17 Skrevet 21. mars 2009 (endret) Jeg bader ikke med mensen, fordi jeg synes det er stress. Hvis det plager noen, så sier det mest om dem. Endret 21. mars 2009 av The Kitten
ciba Skrevet 21. mars 2009 #18 Skrevet 21. mars 2009 jeg har lært at det er farlig å bade når en har mensen, så mye bakterier som følger med, har brukt en tapong en gang, når jeg bada måtte til legevakten for å få den ut, aldri mere
Skvaldersjura Skrevet 22. mars 2009 #19 Skrevet 22. mars 2009 :klø: jada! det måtte være noe man er redd for siden de ikke ville bade, selv om de hadde mensen da vettøøøøh!
Gjest TittTitt Skrevet 22. mars 2009 #20 Skrevet 22. mars 2009 En venninne ville ha meg med å svømme, men jeg hadde mensen og sa nei, selvom man har tampong å ruke. Jeg syntes det bare blir litt ekkelt. Så er man ferdig å bade, og skal dusje. Så henger det en trå ned mellom beina. Syntes det er litt ekkelt jeg. Selvom mensen er naturlig, så ville jeg syntes det var ekkelt vis jeg hadde sett en annen dame naken med en tråd mellom beina... Nei, jeg klarer fint vente et par dager når jeg har mensen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå