Gå til innhold

platina ringer??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Og jeg som lenge har gått rundt og trodd at platinum var litt rimeligere metall, sånt man brukte på zirkonia-steiner etc. :ler:

Kjæresten min har litt mer peiling på sånne ting enn meg, og han informerte meg at platinum koster mer pr. gram enn gull fordi det finnes mindre av det i verden. Utseendemessig ser det ut som en veldig polert hvitt gull eller sølvring. Det regnes som "kaviaren" blandt smykker. Noe lignende som zirkonia vs. diamant eller hvit diamant vs. rosa diamant. Men, samtidig er det ikke kun materialet som "gjør" et smykke. Design er like viktig. Jeg har visst sett det på noen ringer med diamant-greie på hos hans familie, men jeg trodde seff det var hvitt gull da. Er det diamant, og det ikke er gul gullfarge, ja da er det hvitt gull. For ingen bruker da sølv på diamantring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Platina blir ikke grått slik som hvitt gull blir, derfor holder det seg penere.

Men i likhet med gull, vil det også komme riper i platina. Dette er ikke til å unngå med en giftering som man bruker hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har Platina-ringer i Meister, som er kjøpt i Norge.... Tror det er flere gullsmeder som har Meister-ringer.

Bare husk på at det er ca. dobbel pris som av hvitt gull!!

Men vi er fornøyde!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...