Gå til innhold

platina ringer??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

vi har lyst på platina-ringer som gifteringer..

noen som vet hvor vi kan få tak i disse?

fås de kjøpt i Norge? Norden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Min giftering er i platina og anbefales på det varmeste. Min ring er ikke kjøpt i Norge men jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe problem for en vanlig gullsmedforretning å skaffe slike ringer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring er i platina, men den er heller ikke kjøpt i Norge.

Men det skulle være rimelig enkelt å få tak i, men du må nok regne med å betal en del. Fordi det ikke er så vanlig her til lands og jeg tror derfor at det er litt mer "eksklusive" ringer som kommer med platina. (Annerledes i utlandet.)

Konrad Landggård i Oslo er et tips, de kan sikker skaffe dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg har hørt at det ikke er så lett å få tak i i Norge, begge jeg kjenner som har det har kjøpt de i utlandet (Tyskland og USA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Platina er mer eksklusivt og fordi det ennå ikke er så vanlig i Norge får du noe som ikke alle andre har.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
HVa er platina ringer?

Platina er et materiale som minner mye om hvitt gull. Platina inneholder 95% ren platina og 5% kobber eller paladium. Det er ett meget ettertraktet og eksklusivt materiale og er verdt mye mer enn både gull og sølv.

Så vidt jeg vet koster hvertfall platinaringer ofte det mangedobbelte av gull- og sølv ringer. Den nøyaktige markedsprisen vet jeg ikke.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med platinaringer er selvfølgelig at "show-off-effekten" er begrenset siden det er svært få som ser forskjellen mellom hvitt gull og platina :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer platina ringer fra expoarte.no på Solli Plass, ved Drmvn og Bygdøy allé.

De var meget fine.

Kan ikke skjønne at det skulle være så uvanlig? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Ulempen med platinaringer er selvfølgelig at "show-off-effekten" er begrenset siden det er svært få som ser forskjellen mellom hvitt gull og platina :tunge1:

Nå akter ikke jeg å bruke ringen min som noen "show-off" Leo- og hvis folk ikke ser forskjellen så får det være deres sak. Jeg vet hva min ring er og ikke er og det er det eneste som betyr noe.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom hvitt gull blir matt ganske raskt, kan det jo være at platina holder seg blankere? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, platina holder seg ikke lenger blankt. Min ring er litt matt, men det gjør ingen ting, jeg har pene stener som glinser så fint i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå akter ikke jeg å bruke ringen min som noen "show-off" Leo- og hvis folk ikke ser forskjellen så får det være deres sak. Jeg vet hva min ring er og ikke er og det er det eneste som betyr noe.

Minnie

Dette er egentlig ikke noe problemstilling. For man ser forskjell! Platina og hvitt gull kan minne om hverandre, men det er er ikke slik at man kan ta feil!

Jeg er veldig glad i platina, og ønsker meg smykker først og fremst i dette materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med en ring i hvitt gull og en i platina, og jeg legger de mot hverandre.

Man skal virkelig være god for å se forskjell.

Men når de er nye så er det kanskje annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Nygifte som dytter ringene sine i fjeset på folk synes jeg er lite fintfølende. Jeg viser bare frem ringen hvis noen spør om å få se på den.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser bare frem ringen hvis noen spør om å få se på den.

Minnie

Så hvis jeg spør om du kan vise frem noen bilder......??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har av mange rare grunner en gifte ring i baade platina og hvitt gull og naa som jeg har veart gift en stund (litt over 1/2 aar) saa er det faktisk ganske lett og see forskjellen siden hvitt gull maa "pusses" ganske ofte mens platina holder seg bedre lengre (platina er visst "vansklig" og pusse men er det forst gjort holder det lenge. I begynnelsen var det "nesten" umulig aa se forskjelligen paa de. Haaper det hjelper.

Den ene web siden www.sndgems.com er flott og de er veldig ok der. En annen web side er www.bluenile.com. Tiffany's har ogsaa flotte ringer men de har ikke engagement ringer paa internettet, tror nok de har noen gifteringer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...