Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg er en hundeelsker som dessverre ikke kan omgås hunder lenger... Hundeallergi har jeg hatt i alle år, men har ikke fått plagsomme symptomer ved kontakt før nå det siste året... og nå er det såpass ille, at til og med såkalte "allergivennlige hunder" gir meg plager, spesielt i pollensesongen. En venninne (med allergivennlig hund) har lenge prøvd å få meg på overnattingsbesøk hos henne. Jeg vet av erfaring fra forrige gang jeg lå over, at jeg reagerer på hunden hennes, selv om den som sagt er "allergivennlig", og derfor har jeg takket nei, og heller bedt henne komme til meg... uten hunden selvsagt. Nå er hun lei, det kan jeg selvsagt skjønne, og deler av forrige samtale gikk omtrent slik: Venninne (v): Nå synes jeg du kan komme til meg for en jentekveld.Jeg: Beklager, men det kan jeg ikke. Kan ikke du komme til meg istedet? V: Nå har jeg kommet til deg hver eneste gang, nå er det din tur å komme til meg. Jeg: Beklager, men det går ikke. Jeg vil gjerne treffe deg, men da må du komme til meg V: Kan jeg ta med meg hunden? Jeg: Nei, det er nok ikke så lurt. V: Hva må jeg gjøre for at du skal komme til meg da? Jeg: Eneste muligheten for at jeg kan være hos deg, er at hunden er ute, i et annet rom, eller borte, og at du har rengjort sofaen og sengen grundig. V: Mener du at jeg skal kaste hunden ut av hjemmet sitt, eller bli låst inne på et rom, slik at du kan komme på besøk til meg? Jeg: Nei! Det er derfor jeg ber deg komme til meg, så hunden skal slippe å bli kastet ut av hjemmet sitt. V: Fy søren, dette er dårlig gjort av deg! Du har ikke blitt syk av henne tidligere, og jeg synes du minner mer og mer om en hypokonder! OSV Nå er vi begge veldig lei oss, og hun er skikkelig fornærmet på meg, og tror at grunnen til at jeg ikke vil komme til henne, eller ha hunden på besøk her hos meg, er fordi jeg ikke liker hunden hennes. Den tanken har kommet fordi jeg ikke har hatt problemer med å omgås hunden hennes tidligere. Hun synes jeg oppfører meg utrolig teit, og jeg vet ikke hvordan jeg skal løse denne situasjonen. Er det noen av dere erfarne hudeeiere som har noen gode råd om hvordan jeg kan finne en løsning?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Den eneste måten å løse det på er å forsøke å få det igjennom til venninnen din at det ikke er hennes eller hundens "skyld". Ingen av dere har noe skyld i at du reagerer. Og du skal ikke gjøre deg selv syk for å tekkes henne. Allergivennlig betyr ikke allergisikker, dessverre, og noen ganger blir man mer følsom etterhvert som man blir eldre. Sånt skjer. Hvis hun ikke er villig til å se det så får det bli hennes problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå