Gå til innhold

Klokker som viser barna når de skal sove.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen hatt erfaringer med Kidsleep Night Light Alarm Clock

eller Bunny Clock Childrens Alarm Clock

Jeg har problemer med en jente på fire år som ikke sover om natten. Jeg tror det ville blitt lettere for henne hvis jeg hadde en måte å vise når det var natt og når hun kunne stå opp. Hun er jo for liten til å lære klokken.

Men disse er så dyre at jeg vet ikke om jeg vil bruke så mye penger hvis det ikke er noen som har erfaringer som de kan dele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kikket jeg ikke på hvordan de to du foreslo så ut. Men hva med å lage en enkel en selv? Du kan kjøpe en helt enkel klokke på IKEA som du kan ta ifra hverandre og dekorere uskiven hvordan du vil. Så kan du f.eks. male 'nattdelen' mørkeblå med stjerner på og 'dagdelen' gul. Og ta bort minuttviseren, gjør timeviseren større/tydeligere?

Eller så kan du jo kjøpe en liten, svak lampe som du kan koble til et tidsur og så er det sovetid når den ikke lyser og våkentid når den lyser.

Skrevet

vi har den øverste til vår datter på 4. er veldig fornøyd med den. Man kan stille dag/natt tidene forskjellig fra dag til dag...

(i helgene er det ikke dag før kl. 9 - hun kan stå opp før men bare leke på rommet... Hun er ikke et barn som våkner så veldig tidlig..)

Skal vi på jobb tidlig starter dagen før - og natten også...

Egentlig litt godt at hun ikke kan klokken enda - da "klokken er 8" (leggetid) både 7 og halv 8 innimellom :ler:

Skrevet

Vi har Kidsleep i huset.

To stk faktisk.

Og jeg vurderer nå om jeg skal kjøpe en tredje også, eller om jeg skal prøve bunny-klokken.

de er utrolig kjekke i allefall...

Det med å demontere en klokke selv fungerer bare om man finner en klokke som viser 24 timer.

For hvordan skal man ellers få markert hva som er kl 3 på natta, mot kl 15 på dagen?

Skrevet
vi har den øverste til vår datter på 4. er veldig fornøyd med den. Man kan stille dag/natt tidene forskjellig fra dag til dag...

(i helgene er det ikke dag før kl. 9 - hun kan stå opp før men bare leke på rommet... Hun er ikke et barn som våkner så veldig tidlig..)

Skal vi på jobb tidlig starter dagen før - og natten også...

Egentlig litt godt at hun ikke kan klokken enda - da "klokken er 8" (leggetid) både 7 og halv 8 innimellom :ler:

Hvor fikk du tak i den?

Kjøpte du den over nettet eller var den til salgs i en butikk?

Skrevet
Nå kikket jeg ikke på hvordan de to du foreslo så ut. Men hva med å lage en enkel en selv? Du kan kjøpe en helt enkel klokke på IKEA som du kan ta ifra hverandre og dekorere uskiven hvordan du vil. Så kan du f.eks. male 'nattdelen' mørkeblå med stjerner på og 'dagdelen' gul. Og ta bort minuttviseren, gjør timeviseren større/tydeligere?

Eller så kan du jo kjøpe en liten, svak lampe som du kan koble til et tidsur og så er det sovetid når den ikke lyser og våkentid når den lyser.

Det vet jeg ikke om jeg klarer å lage. Og tidsur har jeg lett etter men de fleste har bare for noen få timer og ikke ett døgn..

Skrevet
Hvor fikk du tak i den?

Kjøpte du den over nettet eller var den til salgs i en butikk?

jeg vervet en venninne til foreldre og barn og fikk den der....

Men tror en del klokkebutikker også har den...

Skrevet
Det med å demontere en klokke selv fungerer bare om man finner en klokke som viser 24 timer.

For hvordan skal man ellers få markert hva som er kl 3 på natta, mot kl 15 på dagen?

Ja det har du rett i! Kom ikke på at så små barn ofte legger seg og står opp rundt samme klokkeslett på en 12-timersklokke. Men det FINNES urverk med 24 timer, men tror nok ikke de har det på IKEA, nei. Beklager bommerten! :rodme:

Skrevet
Vi har Kidsleep i huset.

To stk faktisk.

Og jeg vurderer nå om jeg skal kjøpe en tredje også, eller om jeg skal prøve bunny-klokken.

de er utrolig kjekke i allefall...

Hvor mange barn har dere?

Bare nysgjerrig, men hvorfor har dere så mange?

Bruker dere klokkene til større barn også?

Skrevet
Det vet jeg ikke om jeg klarer å lage. Og tidsur har jeg lett etter men de fleste har bare for noen få timer og ikke ett døgn..

Vi har tidsur fra Clas Ohlson, og de har hele døgnet delt inn i kvarter! Tror en trepakkning kostet 100-200 kr? :klø:

Men er sikker på at det må finnes digitale tidsur også hvor en kan stille ulikt fra dag til dag. Uten at jeg har sett det noen plass.

Skrevet
jeg vervet en venninne til foreldre og barn og fikk den der....

Men tror en del klokkebutikker også har den...

Jeg har sett maaangen plasser, men her skjønner de ikke engang hva jeg spør etter...

Skrevet
Hvor mange barn har dere?

Bare nysgjerrig, men hvorfor har dere så mange?

Bruker dere klokkene til større barn også?

Vi har tre barn der eldste er 4 år.

Derfor har vi så mange

Skrevet
Vi har tre barn der eldste er 4 år.

Derfor har vi så mange

ja skjønte at de kunne brukes på spedbarn også

Skrevet
Her kan du kjøpe Kidsleep, hvertfall :)
Skrevet

Jeg har hørt om folk som har fått ungen til å sove lenger ved å innføre en slik klokke, hvertfall.

(De startet med at det ble morgen når barnet normalt våknet, og så stilte de "morgenen" noen minutter dag for dag, til de var der de ønsket å være.)

Skrevet
Her kan du kjøpe Kidsleep, hvertfall :)

Eller her, på ebay :)

Tusen takk :)

Lurte på om jeg skulle bestille med en gang så var den fremme til bursdagen til gullet mitt.

Skrevet
Jeg har hørt om folk som har fått ungen til å sove lenger ved å innføre en slik klokke, hvertfall.

(De startet med at det ble morgen når barnet normalt våknet, og så stilte de "morgenen" noen minutter dag for dag, til de var der de ønsket å være.)

Problemet mitt er at hun våkner flere ganger om natten. Nå når hun sover så dårlig om natten, kan hun godt ligge å sove lenge utover morgenen.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Lurte på om jeg skulle bestille med en gang så var den fremme til bursdagen til gullet mitt.

Nå er vel dette mer en presang til mor og far enn til lillegull? Hvis det betyr at ungene står opp senere mener jeg? Hehe

Skrevet
Nå er vel dette mer en presang til mor og far enn til lillegull? Hvis det betyr at ungene står opp senere mener jeg? Hehe

hihi, ja helst det, men alt du kan forkle er jo kjempe fint. En god unnskylding?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...