Gå til innhold

1500,- den neste mnd...

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp
Skrevet

Fikk sjokk da regninger og gjeld var betalt denne mnd., har 1500,- som skal dekke mat, buss, tannlege osv. + en tur ut på byen da jeg får besøk av en venn jeg har lovt dette. Han har reist langveisfra, og vil ikke skuffe han, og vil gjerne dra ut.

Men lar dette seg gjøre? Har avbestilt tannlegen, og får ta busskortet på kredittkortet.

Da går det vel bra..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Fikk sjokk da regninger og gjeld var betalt denne mnd., har 1500,- som skal dekke mat, buss, tannlege osv. + en tur ut på byen da jeg får besøk av en venn jeg har lovt dette. Han har reist langveisfra, og vil ikke skuffe han, og vil gjerne dra ut.

Men lar dette seg gjøre? Har avbestilt tannlegen, og får ta busskortet på kredittkortet.

Da går det vel bra..?

Må du absolutt til tannlegen? For hvis det bare er årlig kontroll tror jeg nok jeg hadde flyttet timen til neste mnd :)

Gjest Gjest
Skrevet
Må du absolutt til tannlegen? For hvis det bare er årlig kontroll tror jeg nok jeg hadde flyttet timen til neste mnd :)

Sorry, så etter at jeg skrev at du skrev at du allerede har avbestilt tannlegen. 1500,- er veldig lite å klare seg med i en mnd. Får du mer penger neste mnd. Bruk kreditt kort der du kan :) men ikke mer enn at du kan betale regninga når den kommer.

Gjest Gjest
Skrevet

Let litt her inne etter tips til billige middager osv. :)

Skrevet

Har avbestilt timen hos tannlegen ja..

Fant en sparebøsse her med i allefall 100 kronestykker + pantet flasker i sted til 25 kr = 1625,- :D Hehe.

Kjøpte et par pakker spaghetti..det er jo mange middager bare der. Gikk gjennom fryser og fant et halvt brød, hvitløksbaguetter, en kjøttdeig + en pakke ostesnitzel.

Med ostesnitzel + spaghetti = middag i ca en uke ;) Kjøpe brød og ha til matpakke/froskost, + legge meg tidlig så jeg stagger sulten ;)

Får full lønn den 12.. så kan bruke litt kredittkort ja. MEN: Ser jo at neste 12. er 1.påskedag, og lønn skal jo komme før fridager. Betyr det at lønna kommer allerede onsdag den 8.? (Den 9.ende er jo skjærtorsdag)

Da har jeg jo bare vel 3 uker til penger, hvis dette stemmer.

Gjest Gjest
Skrevet

he he bra slankekur også det her;) neida, dette klare du! kjøp havregryn og lag grøt, billig billig, da bruker du ikke pålegg heller vet du. uansett så har jeg klart det, og da klarer du det også:)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Seneste mulige utbetaling er 8. april ja pga påsken.

Tips til rimelige middager:

Kystens fiskegrateng.

Middagspølse og pakkesuppe f.eks. tomatsuppe. Både pølsen og suppen holder til flere middager.

Litt ost og påleggskinke og litt løk i tillegg til spaghetti og du har en god middag.

Skrevet
he he bra slankekur også det her;) neida, dette klare du! kjøp havregryn og lag grøt, billig billig, da bruker du ikke pålegg heller vet du. uansett så har jeg klart det, og da klarer du det også:)

Takk :D Det var lurt..havregryn, løp og kjøpe :) Jada, dette må jo gå bra :)

Skrevet
Seneste mulige utbetaling er 8. april ja pga påsken.

Tips til rimelige middager:

Kystens fiskegrateng.

Middagspølse og pakkesuppe f.eks. tomatsuppe. Både pølsen og suppen holder til flere middager.

Litt ost og påleggskinke og litt løk i tillegg til spaghetti og du har en god middag.

Fiskegrateng ja..og den fra Kystens er jo veldig god i tillegg til at den er rimeligere. Suppe og pølse skal også kjøpes.

Måtte gå gjennom badet og fant ut at jeg har nok shampo, såpe, tannkrem og vaskepulver til ukene framover osv., så da er det strengt tatt bare maten + at jeg overhodet ikke kan gjøre så mye annet denne mnd.

Men frisk luft er jo koselig og gratis..og så har jeg jo internett også ;)

Gjest Gjest
Skrevet

På rema1000 har de en pakke med tjukke pølser til 10,-. Denne kjøper jeg og lager potetmos til. Holder med en pølse per middag. Og så finnes det en "f-musli frokosblanding frukt" som koster sinnsykt mye mindre enn de andre frokostblandingene, med melk til, metter bra. Og er litt mer enn bare havregryn.

Kjøp first price produkter. Tror det er en tråd her inne om hvilke erfaringer folk har med ulike first prica produkter. Jeg selv er fornøyd med kjøttpålegget, hvitløksbaguettene. Eggene har jeg ikke prøvd, men ser det er mange som kjøper det. Potetene pleier jeg å kjøpe, helt ok.

Skrevet

Jeg får også lønn 12. i mnd vanligvis, men får den 6. i april pga påsken :)

Skrevet

Ikke kjøp pakkesupper! Tomatsuppe får man laget enkelt av hakkede tomater og en løk - smaker bedre og koster mindre.

Det er mange grønnsaker som er billige, som kål - du kan for eksempel lage noe som ligner fårikål, bare bruk for eksempel litt kjøttdeig i stedet for lammekjøtt. Billig og man får mye mat.

Se på first price, euroshopper og andre lignende produkter, mye penger å spare dersom man trenger det. Spesielt grønnsaker - ser det bra ut, er det som oftest grei nok.

Den f-muslien gjesten over meg nevner er den som heter 'frukt', den koster rundt 15 kroner for 750 gram. Mange frokoster der!

Skrevet

Dette går helt fint. Pass på å ha en stor pose ris i huset. Utrolig hvor mye man kan få ut av den. Stekt ris på panna- kokt ris fra dagen før- med rester av grønnsaker og krydder - super mat det.

Lag pannekaker når du får lyst på noe godt: bevilg deg en kartong egg og litt melk. Syltetøy har du vel stående.

Knekkebrød, frokostblanding og havregryn er også kjempelurt å ha i huset, og grøt er jo kjempesunt og fyller godt opp i magen.

Pasta med tomater på boks er heller ikke dyrt, og smaker greit med litt krydder og ost på toppen.

Tror jeg ville kuttet ned på kjøttmat i en slik periode, men det er nå meg.

Skrevet

Det går jo å spise brødskiver til middag også. Jeg har hoppet over å lage varm middag, spes når jeg er alene, og synes ikke det er noe prob.

Gjest Gjest
Skrevet

Se og søk under mat og drikke, der er det flere tråder om billig mat og middagsforslag.

Skrevet

Takk for mange gode råd og tips fra alle dere! :)

Nå begynner mine uker på sparebluss, og kommer nok til å være kjempestolt når jeg har "klart det".

God natt og sov godt!

Skrevet

Pølser er også greitt å ha sammen med pastaen, og er nok billigere enn kjøttdeig. Vil du ha kjøttdeig, så del ihvertfall opp pakken i 4. Kjøp gjerne på tilbud. Hvis det ikke er tilbud noen steder, så er ofte kjøttdeig i pølse-pakkene billigere enn de strimlede.

Gjest Gjest
Skrevet

First price har veldig billig tomatsuppe; 2-pk til 12,90 på Kiwi. Det blir to skikkelige middager, og de skal kun blandes med vann.

First price pasta med ostesaus er også billig. 8,90, tror jeg det er, og den skal også bare blandes med vann.

First price løk i ferdige poser og first price gulrøtter er i hvertfall de billigste på markedet, og de har billig og helt grei smøreost, kneip, loff (den er faktisk veldig god!), pasta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...