Gjest Squill Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg var på IKEA Furuset i går og ante fred og ingen fare da plutselig en stemme kom over høytaleranlegget: "Til alle ansatte: Kode 99 gjelder. Jeg gjentar, kode 99 gjelder". Vi lurte veldig på hva som skjedde, om det var brann eller tyver på ferde? Etter en ti minutters tid kom meldingen: "Til alle ansatte. Kode 99 er nå opphevet". Hva betyr kode 99? Er det noen snille IKEA-ansatte her som kan hjelpe meg med å stille nysgjerrigheten min?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Det kommer fra sengeavdelingen der de ansatte skal få kjennskap til de forskjellige produktene. I den forbindelse benyttes både kode 99 og kode 69.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Det kommer fra sengeavdelingen der de ansatte skal få kjennskap til de forskjellige produktene. I den forbindelse benyttes både kode 99 og kode 69. Ja, spes 69
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Kode 99 er en generel kode på at et barn er savnet, men har aldri opplevd at det har dreid seg om et barn fra lekerommet
Gjest Squill Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Hehe, her var det mange sprikende svar... Hva er riktig? Stemmer det at et barn er savnet fra lekerommet?? Det med sengeavdelingen skjønte jeg ikke helt...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Hehe, her var det mange sprikende svar... Hva er riktig? Stemmer det at et barn er savnet fra lekerommet?? Det med sengeavdelingen skjønte jeg ikke helt... Savnet barn er riktig svar, men jeg har som sagt aldri opplevd at det dreier seg om barn fra lekerommet. Er ganske mange låser på de dørene så det skal ganske mye til for at de klarer å komme seg ut derifra Grunnen til at det blir lest opp før man leser opp en melding med beskrivelse av barnet er at alle ansatte i nærheten av utgangs dører skal være ekstra obs
Hexagon Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Jeg mener å huske at vi lærte at det var fra lekerommet, men godt mulig at jeg tar feil. Hadde en deltidsjobb på IKEA for 5-6 år siden. Men barn er det hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå