Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mannen i et kjærestepar forteller at han av og til blir sjalu pga kvinnens uskyldige flørting, kan man si at mannen har følelser for henne? Ligger det alltid følelser bak sjalusi? Er han forelsket?

Kan se bort fra at mannen har en eierfølelse om henne..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hvis mannen i et kjærestepar forteller at han av og til blir sjalu pga kvinnens uskyldige flørting, kan man si at mannen har følelser for henne? Ligger det alltid følelser bak sjalusi? Er han forelsket?

Kan se bort fra at mannen har en eierfølelse om henne..

Sjalusi har ingenting med forelskelse og kjærlighet å gjøre. Snarere tvert i mot. Sjalusi er trang til å eie, kontrollere, og terrorisere.

Noe svineri som ikke hører hjemme i et godt forhold.

Gjest Gjest
Skrevet
Sjalusi har ingenting med forelskelse og kjærlighet å gjøre. Snarere tvert i mot. Sjalusi er trang til å eie, kontrollere, og terrorisere.

Noe svineri som ikke hører hjemme i et godt forhold.

Det er for meg, sykelig sjalusi. Litt sjalusi er visstnok bare sunt for forholdet.

Gjest Gjest_tvilling82_*
Skrevet

Litt sjalusi kan jeg være med på.

Ser jeg kjæresten min flørte uskyldig med en annen kvinne blir jeg verken sint eller såret, men jeg kjenner at konkurranseinstinktet bruser litt ekstra. Det er bare deilig. Det er det jeg forbinder med sunn sjalusi.

Men sjalusi hvor man blir sint og oppfører seg irrasjonelt fordi kjæresten smilte litt ekstra til noen, det blir noe helt annet. Alle har sine grenser, selvsagt, men hadde kjæresten min sagt at han blir sjalu av min uskyldige flørting så hadde det fortalt meg at han ikke stoler på meg. Det hadde neppe gjort forholdet vårt bedre for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...