Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Det er rimelig vått i barnehagen om dagen. Sønnen vår er klissvåt når vi kommer og henter han. Han bruker vinterdress med gummibukse utenpå og cherox, men det holder ikke. Cheroxene er fulle av vann og han er våt langt oppover bena. Finnes det parkdresser som er helt vanntette? Hva bruker barna deres når det er sånn som nå?
Susan Sto Helit Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Det finnes gummibukser med påsveisede støvler... (ja, til barn, ja...) Vi bruker enn så lenge vinterdressen og dockboots. Han blir våt, men ikke klissvåt... Er fortsatt ganske mye snø her da... Kommer nok til å bli regntøy med ullfleece under og dockboots etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Takk for svar Har nå bestilt "barnevaderen" fra www.tørrebarn.no
Chiquita Skrevet 19. mars 2009 #4 Skrevet 19. mars 2009 Vi bruker reima eller reflex på våre barn. fungerer helt supert, og de holder seg tørre
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Reima, Polarn og Pyret og Reflex- min erfaring som førskole lærer er at de blir våte uansett;) ha ull innerst.
Chiquita Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Reima, Polarn og Pyret og Reflex- min erfaring som førskole lærer er at de blir våte uansett;) ha ull innerst. Uenig med denne jeg. Vi har over 30 barn på min avdeling i barnehagen, og de med reimadress er ALDRI våte igjennom - uansett vær... Nå velger vi heller reimadress på barna, enn regnklær...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 Uenig med denne jeg. Vi har over 30 barn på min avdeling i barnehagen, og de med reimadress er ALDRI våte igjennom - uansett vær... Nå velger vi heller reimadress på barna, enn regnklær... Mulig det, ingen av mine småtroll hadde Reima dress;)
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Vi har Reimadress og ull under, men det blir vått uansett når veslejenta faktisk BADER i vanndammer hver dag. Skal teste ut Reflexdress som vårdress, har hørt mye bra om de.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Vi har Reimadress og ull under, men det blir vått uansett når veslejenta faktisk BADER i vanndammer hver dag. Skal teste ut Reflexdress som vårdress, har hørt mye bra om de. Nettopp, de blir våt uansett..med ull holder de hvertfall på varmen. Husk rikelig med bytte klær alle sammen
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 Vi har Trolldress med ulldress under. Han har aldri vært våt når jeg henter han, iallfall. Men, nå er det ikke veldig vått her enda da, mye snø.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2009 #11 Skrevet 21. mars 2009 Var med barnehagen til sønnen vår på tur til sjøen. Alle ungene vasset litt uti med støvler, og glemte seg ut og satt seg ned i strandkanten osv. Absolutt alle vasset, og alle bortsett fra to var kliss våte. De to som var tørre hadde troll dress. Det overbeviste meg om at troll var gode dresser. Skal ihvertfall kjøpe det neste gang. Både reima, reflex osv hos de andre barna.
Gjest Gjest_ano_* Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 Hei! Jeg bruker foret regndress fra troll til min gutt på 3.. den fungerer supert! ikke våt! Det er rimelig vått i barnehagen om dagen. Sønnen vår er klissvåt når vi kommer og henter han. Han bruker vinterdress med gummibukse utenpå og cherox, men det holder ikke. Cheroxene er fulle av vann og han er våt langt oppover bena. Finnes det parkdresser som er helt vanntette? Hva bruker barna deres når det er sånn som nå?
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 Nå når snøen faktisk er vekk, så har vi funnet ut at det mest vanntette vi har, er trolldress. Og så bruker vi Dockboots til... Han har sittet i vannet med dette på, og kommet inn like tørr. Mens med regnbukse kan han være klissvåt fra støvlene og opp til rumpa...
Ulrikke Skrevet 17. april 2009 #14 Skrevet 17. april 2009 Snuppa har Reimatec og Reflex vårdresser. Hun blir ikke våt i rompa f.eks, men vannet kommer på innsiden av ermene når hun dytter armene i dammene, og da blir genseren våt på innsiden... Veldig fornøyd med nevnte dresser da, forresten!
Imax Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Her kommer jo barnets adferd inn da, eller? Noen unger skal sitte i søledammene, og hvis det da ikke er sveiset i alle åpninger er det jo muligheter for vann da. Men det er klart noen dresser holder bedre enn andre. Ull innerst er uansett lurt.
Umuriel Skrevet 17. april 2009 #16 Skrevet 17. april 2009 Vi bruker nå Reima vårdress med Viking cherrox, og han er helt tørr etter å ha rullet seg i sørpe og vanndammer Med de lange vottene fra Reima (går til over albuen) kommer det ikke vann inn gjennom armene heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå