Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere kunne tenkt dere til å bruke en image konsulent for å finne de rette fargene deres, og også få en bedre stil?? Det koster jo litt, men syns dere at det alikevel er verdt det hvis dere kan bli mer fornøyd med utseendet deres?

Siden jeg tenker å ta et image kurs og å jobbe som image konsulent, hadde det vært utrolig greit å vite hva andre tenker om det å bruke pengene sine på slike ting. :)

Har skikkelig lyst til å jobbe med dette, da jeg virkelig brenner for det. :)

Vil også gjerne høre om erfaringer andre som evt. jobber med det har gjort seg.

http://www.lissmari.blogspot.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg hatt god råd er det godt mulig jeg ville gjort det.

For tiden er jeg enslig mor som er ufør, ikke så lukerativt. Og jeg føler vel egentlig att jeg selv er ganske klar over hvilke farger jeg kler, hva slags snitt og form på klær. Så føler att jeg ikke ville fått det største utbytte av det.

Og jeg har en flink frisør, går fast og klipper og tar striper der.

Gjest Wrangler
Skrevet

Nei. rett og slett.

Når jeg ser på diverse bli-ny programmer, så får det meg ikke til å få lyst på make over av noen såkalte image/style eksperter. Tror ikke vi deler samme smak i hva som er fint.

Skrevet

Nei. Jeg føler selv at jeg har et godt øye for hva jeg kler. Den lille erfaringen med andre som skal forsøke å kle meg opp (hjelp i butikker) eller frisere meg (klipp og håroppsett hos frisør), har fått meg til å konkludere at jeg stort sett vet best selv hva som er finest på meg.

Men om jeg ikke hadde hatt en så bestemt oppfatning av hva jeg syns er fint på meg, kunne jeg sikkert hatt utbytte av noe sånt. Noe annet er jo hvor mye penger jeg ville vært villig til å betale. Ikke særlig mye, kjenner jeg meg selv rett. Men det henger jo så klart også sammen med behovet.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. rett og slett.

Når jeg ser på diverse bli-ny programmer, så får det meg ikke til å få lyst på make over av noen såkalte image/style eksperter. Tror ikke vi deler samme smak i hva som er fint.

Samme tenker jeg, så nei takk til image-konsulent.

For det første så har jeg alltid vært over gjennomsnittet interessert i mote og skjønnhet, så jeg har selv lært hvilke klær og farger som passer meg.

I tillegg har jeg en ganske distinkt smak, så det kunne ikke falle meg inn å la andre "bestemme" hva jeg skulle ha på meg. Jeg mener jeg er min egen beste stylist!

Det tror jeg de fleste som er opptatt av mote føler, og de som ikke er opptatt av det føler vel heller ikke et enormt behov for en image-konsulent.

Det virker som et spennende yrke da, men som sagt så ser jeg ikke det store behovet for det. Men nå vet jeg ingenting om hvor stor etterspørsel det faktisk er etter det, jeg synser bare litt :)

Skrevet (endret)

Nei. Selvfølgelig avhenger det av hvilken stil imagekonsulenten hadde kommet frem til, men stilen min er veldig MEG. Jeg har en veldig enkel, basic stil med fokus på kule sko og tilbehør, som jeg trives veldig godt med.

Jeg ser svært få mennesker her til lands som har en stil jeg gjerne kunne tenke meg å hatt selv. Hovedsaklig henter jeg inspirasjon fra gatemoten Paris, og fra The Sartorialist. *yndlingsbloggen*

Endret av EmmaW
Skrevet

Ser at dere som har svart her stortsett ikke kunne tenkt dere til det, men takk for svar i hvertfall. :) Skjønner at det kanskje blir overflødig å gå til en imagekonsulent hvis man kan mye om mote og vet hva som kler seg selv av farger og slikt, men syns jeg har sett her i forumet at det er en del som ikke føler at de har den kunnskapen.

Har selv ei venninne som har gått til en image konsulent, hun var av den typen som ikke var så opptatt av mote og slikt, og hun har fått virkelig mye igjen for det. Hun ville rett og slett gjøre noe bra for seg selv, og jeg syns nærmest at jenta har blomstra i ettertid! :)

Det er jo ikke sånn at en image konsulent skal fortelle dere hva dere skal gå med: Hun/han skal jo bare hjelpe de som trenger det med å finne farger som kler dem, og det rette snittet og sånt på klær, og evt. også hjelpe til med å legge sminke og slikt. Og er det behov kan image konsulenten også hjelpe til med andre ting kanskje.. Som shopping og slikt, men dette varierer vel fra konsulent til konsulent.. Alt etter hva man er interessert i å hjelpe folk med. Sånn som de gjør det på tv så bestemmer de kanskje hva kunden skal gå med, men det er nok ikke sånn det fungerer i virkeligheten. Image konsulenten skal egentlig bare hjelpe en person som ikke har så god peiling på sånne ting til å få litt mer peiling. :)

Gjest Gjest
Skrevet

da er vel jeg den eneste som ikke skjønner meg på hva som kler meg selv, verken av farger eller frisyrer... Jeg ville helt klart gått til en om jeg visste av noen

Skrevet

Det er da virkelig ikke noe jeg hadde giddet å bruke penger på. Venninner kan fint hjelpe hverandre med slikt, og det helt gratis.

Skrevet
da er vel jeg den eneste som ikke skjønner meg på hva som kler meg selv, verken av farger eller frisyrer... Jeg ville helt klart gått til en om jeg visste av noen

Ok, godt å se at det i det minste er en av dere her inne som kunne tenkt seg å gått til en! :) Du er nok langt i fra den eneste som føler at du er litt blank på dette området, nei. Har sett flere som skriver akkurat det samme i andre innlegg i dette forumet.

Hvor bor du egentlig? :)

Gjest Wrangler
Skrevet

For meg (og flere andre tror jeg) handler det mer om en enkelt kjole etc man sliter med å finne passende sko og tilbehør til. Og da søker man til KG for å få råd og tips.

Jeg har en tråd om sko til bryllupskjole, og det er mange ulike råd jeg får! Og noen avviser jeg blankt fordi det ikke er "meg". Her inne får man iaf flere forskjellige personers personlige meninger.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. Selvfølgelig avhenger det av hvilken stil imagekonsulenten hadde kommet frem til, men stilen min er veldig MEG. Jeg har en veldig enkel, basic stil med fokus på kule sko og tilbehør, som jeg trives veldig godt med.

Jeg ser svært få mennesker her til lands som har en stil jeg gjerne kunne tenke meg å hatt selv. Hovedsaklig henter jeg inspirasjon fra gatemoten Paris, og fra The Sartorialist. *yndlingsbloggen*

Poenget må vel være å fornye seg?

Skrevet
For meg (og flere andre tror jeg) handler det mer om en enkelt kjole etc man sliter med å finne passende sko og tilbehør til. Og da søker man til KG for å få råd og tips.

Jeg har en tråd om sko til bryllupskjole, og det er mange ulike råd jeg får! Og noen avviser jeg blankt fordi det ikke er "meg". Her inne får man iaf flere forskjellige personers personlige meninger.

Joda, du har nok rett i det, men jeg har også sedd at det er enkelte inne i forumet som faktisk føler seg temmelig blank når det kommer til mote, og disse tror jeg ville hatt go hjelp i å gå til en image konsulent.

Jeg skjønner somsagt at en person som selv føler at den virkelig har peiling når det kommer til mote ikke trenger dette tilbudet, men personlig så kunne jeg faktisk alikevel virkelig ha tenkt meg til å gå til en image konsulent for å få vite akkurat mine 40 farger som vil ta seg best ut på meg, og også de beste snittene til min figur. Om jeg vil følge alt som blir sagt der er jo en ganske annen ting, men hadde vært kult å vite liksom. Er vel fordi at jeg virkelig finner sånne ting interessant å da, har jo lest tre motebøker om temaet, og skal jo også ta det image kurset. :) Jeg har faktisk virkelig troa på dette påtross av det dere skriver, men det skyldes at det jo ikke er dere som føler dere trygge på mote jeg skal nå ut til, det er de som føler at de faktisk kunne trenge litt hjelp.

KG er foresten helt fantastisk, dette er virkelig blitt en av mine favoritter på nett altså! :) Og, ja det er genialt at man faktisk kan få flere personers mening om en ting! :)

http://www.lissmari.blogspot.com/

Gjest Cipheria
Skrevet

Det er godt mogleg at eg kunne gjort det. Eg har ikkje peiling på snitt, farger og alt det der. Hadde kanskje unngått nokre bomkjøp om eg visste kva eg kledde.

Skrevet (endret)
Det er godt mogleg at eg kunne gjort det. Eg har ikkje peiling på snitt, farger og alt det der. Hadde kanskje unngått nokre bomkjøp om eg visste kva eg kledde.

Det hadde du nok helt klart gjort, og bare det å vite hvilke farger som faktisk kler en hjelper masse. Venninna mi som gikk til image konsulent har som sagt hatt utrolig god hjelp av det. Hun går konsekvent etter de fargene som hun har i fargekartet sitt og dermed vet at hun kler, og hun ser utrolig bra ut med dem.

Det at man bruker de rette fargene sine har faktisk utrolig mye å si for utseendet. Hvis man bruker sine egne farger i klær får en faktisk mer farge av å bruke dem. Bruker en derimot farger en ikke kler kan en fort se nærmest litt grå og gusten ut.. Det kommer selvfølgelig an på hvor brun en er da, en person som har mer farge i huden sin slipper lettere unna med flere typer farger enn en person som er veldig lys i huden sin. Jeg er feks. selv en vår og lys i huden, og skal bruke varme farger. Bruker jeg det får jeg selv farge av det. Hvis jeg derimot prøver meg på feks. sommerens kalde blåfarger ser jeg rett og slett kjempe bleik ut.

Hvis man i tilegg vet hvilket snitt som kler en selv best og følger dette når en shopper og kler seg, så vil en faktisk kunne ta seg utrolig mye bedre ut enn om en ikke hadde gjort det; fordi at det rette snittet på klær rett og slett vil kunne gjøre underverker for enhver figur siden en med dette kan fremheve de positive sidene med figuren og også på samme måte skjule de mindre positive sidene.

Endret av Liss
Skrevet (endret)

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Jeg er ikke spesielt opptatt av mote og hva jeg kler og ikke kler, men jeg vet hva jeg liker og føler meg vel i, og det kan ikke en konsulent fortelle meg.

Dessuten blir jeg fort litt provosert når det blir snakk om sånne ting. Veldig ofte virker det som om "ser bra ut i" er ensbetydende med "gir inntrykk av at du er høy og slank", og for meg er ikke det noe mål -jeg vet at jeg er liten og rund og lever fint med det. Det er godt mulig at jeg etter konsulent-regler ville "sett bedre ut" i kortere skjørt, høye hæler og andre farger enn mine flagrende gevanter og sterke farger, men det ville ikke vært meg, og hadde en kosulent prøvd å iføre meg det kunne det fort blitt stygt. Og betale for det i tillegg? Neppe... :riste:

Endret av Daria
Skrevet
Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Jeg er ikke spesielt opptatt av mote og hva jeg kler og ikke kler, men jeg vet hva jeg liker og føler meg vel i, og det kan ikke en konsulent fortelle meg.

Dessuten blir jeg fort litt provosert når det blir snakk om sånne ting. Veldig ofte virker det som om "ser bra ut i" er ensbetydende med "gir inntrykk av at du er høy og slank", og for meg er ikke det noe mål -jeg vet at jeg er liten og rund og lever fint med det. Det er godt mulig at jeg etter konsulent-regler ville "sett bedre ut" i kortere skjørt, høye hæler og andre farger enn mine flagrende gevanter og sterke farger, men det ville ikke vært meg, og hadde en kosulent prøvd å iføre meg det kunne det fort blitt stygt. Og betale for det i tillegg? Neppe... :riste:

Hm, image konsulenter skal ta hensyn til kundens smak også da, så det hadde ikke trengt å blitt så stygt skjønner du.. Det virker som om en del av dere som har svart her tror at en image konsulent liksom skal valse inn i livene deres og på en måte svinge tryllestaven over dere og vips, så er dere totalt forandret liksom, enten man vil det eller ikke. Hadde du sagt at du var fornøyd med å være lita og rund så hadde nok ikke en profesjonell image konsulent prøvd å forandre deg til noe annet heller, men heller tatt hensyn til det du sa og jobbet ut i fra det med å gi deg en bedre stil.. Men syns det er flott at du er fornøyd med deg selv jeg. Det er det viktigste! :)

Gjest Stilforvirra
Skrevet

Ja, jeg kunne gått til en slik.

Jeg veit godt hvilke farger jeg kler, og har heller ikke så verst begrep om hvilke snitt jeg kler. Og håret er jeg fornøyd med.

Men jeg føler meg litt "stilforvirra", veit ikke helt hvilken stil jeg skal lande på, og jeg kunne også ønske meg tips om hvilke butikker jeg kan handle i og oppbygning av en "basisgarderobe".

Skrevet
Poenget må vel være å fornye seg?

Nei, hvorfor det? Stilen min er, som nevnt, veldig typisk MEG, og jeg bytter da ikke personlighet etter sesongen? Jeg synes det er kjedelig med mennesker som følger moten, med mindre man er først ute med noe nytt. Det er nye eksempler på dette hver bidige sesong. Det er stadig et eller annet som plutselig alle MÅ ha, og så ender alle opp med å se likedan ut. Se bare på alle skjerfene, palestina eller andre mønstre. Opp med hendene de av dere som IKKE går med slike skjerf...

Stil og mote er to forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...