Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #1 Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal til Kykladene i Hellas i midten av juni og blir der til tidlig juli. Hvilken solfaktor bør jeg bruke? Jeg er ganske blek nå, skal ta solarium noen ganger før jeg drar (hvor mange ganger og minutter er passe?) Holder det med faktor 15-20?
hkarls1 Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Vi var i Hellas fra 20.juni i fjor og i to uker. Vi begynte med faktor 20 og det funket greit. Kjæresten min som er veldig veldig lys brukte 30. Anbefaler 30 i hårfestet og på ørene
Bahia Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Begynn med 30 og gå ned til 20 etterhvert om du er lys i huden Pass også på korte solingsdager den første tiden. Ta gjerne en lunch med en øl til når solen er på det sterkeste (12-3). Når det gjelder solarium vil jeg ikke anbefale det. Det fører bare til mye større utsettelse av UV-stråler siden du allerede kommer til å få mye stråling på ferie. De med lyse hudtyper frarådes bruk av solarium.
Purple Diamond Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Men det er jo litt kjekt å ikke være likbleik når man kommer til syden. Jeg skal også til syden i sommer, men blir liksom aldri skikkelig brun her hjemme. Bør jeg ikke ta solarium i det hele tatt...?
Bahia Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Nei, ikke ta solarium.. Hva med å kjøpe seg en selvbruningskrem så man kan være litt brun når man drar? Så kommer fargen fort når man er i syden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå