Gå til innhold

Hannkatt som parrer på alt og alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hannkatten vår har begynt å pare på alt og alle, veldig lite sjarmerende...

Jeg har tidligere hatt flere hannkatter og aldri opplevd lignende oppførsel...

Det startet for en ukes tid siden, regnet med at det skulle bli bedre når han ble kasterert noe som vi gjorde i går. Men i natt har han vært verre en verst!

Er det noen som har erfaring med dette problemet? Vil det gi seg etterhvert nå som han er kasterert? Hva kan vi eventuelt gjøre for å få han til å gi seg? Vi prøver å ta han i nakkeskinnet med engang han begynner, men det later ikke til å fungere...

Tips og hjel mottas med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Glør
Skrevet

Alle hannkatter jeg har hatt har sluttet med dete etter kastrering, men det tar jo noen uker før hormonene er ute av kroppen.

Skrevet

Katten vi kastrerte var ikke sånn, men tisset luktet veldig pga duftstoffer og hormoner.. Det ga seg ikke før en ukes tid etter at han ble kastrert... Så det kan hende at det tar såpass med tid før han slutter å parre på alt og alle...

Skrevet

Takk for svar!

Var egentlig det jeg regnet med, at det kan ta litt tid. Forhørte meg med mamma og hun sa også det samme.

Jeg får smøre meg med tålmodighet og håpe han snart vender tilbake til sitt gamle jeg som den kosepusen han er :catmilk:

Skrevet

Kastrer ham med en gang! ;)

Venter du med det og lar ham etablere dette som adferd, kan det være han fortsetter etter at han har blitt kastrat.

Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

Det er normalt. Hankatter pleier å markere slikt.

Dessvere sitter hormonene i en stund selv etter kastrering, innimellom fortsetter katten atferden resten av livet. Men som regel vil det bli noe mindre etterhvert som månedene går. Jo eldre katten er ved kastrering, jo mer sannsynlig er det at markeringen fortsetter.

Det er derfør man bør kastrere katter i 5-6 måneders alder før de blir kjønsmodene, da vil kattene aldri lære seg denne atferden.

Skrevet
Kastrer ham med en gang! ;)

Venter du med det og lar ham etablere dette som adferd, kan det være han fortsetter etter at han har blitt kastrat.

han ble kasterert på onsdag!! har kun vært sånn noen dager...

Så forhåpentligvis så går det over, han var forresten helt normal i går kveld og i natt :)

Skrevet

Er derfor det er greit å kastrere de før de starter med slik oppførsel, hvis det aller verste skjer så er det mye mulig han ikke stopper med det.

Har også opplevd katter som markerte før det ble kastrert og fortsatt med det etterpå.

Skrevet

Det er sant, har vært litt trege med å få fingeren ut.... :(

Men vi krysser fingrene for at det ordner seg, det kan jo ta en stund før alle hormoner er ute av kroppen...

Skrevet
Det er sant, har vært litt trege med å få fingeren ut.... :(

Men vi krysser fingrene for at det ordner seg, det kan jo ta en stund før alle hormoner er ute av kroppen...

kan ta et halvt år det ja...

Skrevet

Pusekatten er tilbake til sitt gamle jeg!! :danser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...